2013-09-10

Vinn exklusiv parfym från Repetto!

Visst vore det lyxigt att inta hösten med en helt ny doft?

Alf Sörensen AB ger er chansen att vinna den splitternya parfymen från franska Repetto.

Med toppnoter av päron och körsbärsblomma, hjärtnot av apelsinblomma och rosessens samt basnoter av amber och vanilj bjuder Repetto på en ultrafeminin doft som med all säkerhet blir en ny favorit.
I över 65 år har Rose Repetto skapat vackra produkter för kvinnor med inspiration från dansens magiska värld. Det hela började med att Repettos designade ett par ballerinaskor på beställning av sin dansande och koreograferande son. Dessa ballerinaskor blev snabbt populära bland övriga dansare på operabaletten i Paris. 

Tio år senare gjorde den då unga dansösen och blivande skådespelerskan Brigitte Bardot en specialbeställning. Brigitte önskade en sko som skulle ge henne lätta steg och ett elegant uttryck. Resultatet blev att Rose Repetto designade en sko som vi idag kallar den klassiska Ballerinan! I Roger Vadims film ”Och Gud skapade kvinnan” ser vi Brigitte bära dessa och succén var given!
1:a pris Repetto Paris EdT 50 ml, värde 525 kr.
__________________________________________
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter den kvinnliga skådespelaren som Repetto designade Ballerinaskon till?

Ledtråd: se bildtext.

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla Alf Sörensen på Facebook.
(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 22/9-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

97 kommentarer:

  1. 1. Brigitte Bardot!
    2. Gillar Alf Sörensen på facebook (Anneli Ek)
    3. Följer dig på bloglovin' <3
    Gillar inlägget som nr 2 :)

    Håller tummarna stenhårt!!
    Ha en fabulous dag :)
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag är gärna med och tävlar! :)
    Skådespelerskan som Repetto designade en ballerina sko till hette Brigitte Bardot.
    Jag gillar detta inlägget på bloglovin som nummer 3.
    Har även gjort ett inlägg om tävlingen på min blogg:
    http://testu.blogg.se/2013/september/tavling-hos-vitt-eller-svart.html#comment

    Ha det bra!
    mirjam_99@live.se

    SvaraRadera
  3. Svaret är Brigitte Bardot

    SvaraRadera
  4. Brigitte Bardot minsann!
    Gillar redan på fb som Anna-Karin Näström o följer dig på bl- gillade som nr 5 :)
    Hoppas få komplettera min höstgarderob med denna doft, för utan parfym känner jag mig naken- ungefär som Maria Montazami utan sitt läppstift :)

    SvaraRadera
  5. Svar: Brigitte Bardot

    3 extrachanser!

    Gillar på FB som Paola Allegrini.

    Följer dig redan på Bloglovin och har gillat inlägget (som 4:e person).

    Har tipsat här:
    https://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini/posts/344186289048791

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  6. Christina Frisberg
    det var Birgitte Bardot han designade ballerinaskorna till.
    Jag har gillat Alf Sörensens fb sida under mitt namn Christina Frisberg.
    Jag har delat tävlingsinlägget vidare på min fb sida.
    Jag följer dig på Bloglovin.
    Och jag skulle bli helt vilt lycklig om just jag hade turen att vinna parfymen, jag har en liten collektion med parfymer i min badrumshylla, jag älskar verkligen parfymer och hamnar alltid på parfymavdelningen på flygplatser och varuhus, och köper någon ny liten väldoft.
    vem sa att diamanten var kvinnans bästa vän??? äsch han kan slänga sig i väggen det är ju parfym och väldoft som är kvinnans bästa vän!!!
    frisanpoxy@hotmail.se
    KRAMELIKRAMEN!!! <3

    SvaraRadera
  7. Brigitte Bardot.
    Jag gillar och delar på FB, Tina Carlström.

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Hej. rätt svar är Brigitte Bardot.
    Hoppas på turen nu.

    Mvh, Patrik
    pawol@spray.se

    SvaraRadera
  9. En ny parfym vore underbart!
    Gillar på FB under mitt namn Jenny Steen-Johansson. Delat. Följer bloggen redan och gillade tävlingsonlägget som nummer 6. Glada hälsningar Jenny (jenny-janne@hotmail.coom)

    SvaraRadera
  10. oj, nu var jag för snabb...Glömde skriva svaret. Det ska vara Rose Repetto! Hälsn. Jenny Steen-Johansson

    SvaraRadera
  11. Svaret är Brigitte Bardot! :)

    Jag gillar inlägget på bloglovin som nr 7, har gillat på FB (ana nordlander lund) och bloggat om tävlingen här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/09/11/10172804-vinn-exklusiv-parfym-fran-repetto/

    kram/ qat :)

    mejladress: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  12. Brigitte Bardot


    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Brigitte Bardot

    Eva albin
    e-albin@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Svar: Brigitte Bardot :)

    Hoppas på tur!
    Trevlig dag :)

    Mail: (joakim.spendler@hotmail.com)

    SvaraRadera
  15. Ann-Kristin Bakken2013-09-11 11:51

    Svar: Brigitte Bardot
    Gillade inlägget som nr 9 på Bloglovin'
    Delat på FB som Mitt AlterEgo

    trelleborg (@) home.se

    SvaraRadera
  16. Det är alltid härlig med nya dofter tycker jag. Ska absolut vara med och tävla:) Svar: ja mockasinerna ska vara på jämt nu för tiden och dom fick sig en gruspromenad...hihi! Ha en fin dag! Kram kram

    SvaraRadera
  17. Brigitte Bardot så klart.

    SvaraRadera
  18. Svar: Birgitte Bardot.
    Har gillat på FB.
    Underbart med vanilj......

    Nellie

    SvaraRadera
  19. Fröken Lundin2013-09-11 14:30

    Hoppas jag gjort allt rätt nu! Blev nummer 6 som gillade inlägget...

    https://www.facebook.com/froken.lundin

    Hälsningar,
    Fröken Lundin

    SvaraRadera
  20. Jag tävlar gärna!

    Rätt svar är Brigitte Bardot
    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/september/vittellersvart.html#comment
    Följer dig redan, blev nr 10 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  21. Rätt svar: Birgitte Bardot

    lot2@spray.se

    SvaraRadera
  22. Svar: Rose Repetto
    Gillar på facebook: Emely Tuväng Korabik
    Gillar inlägget på bloglovin.

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Hej! Brigitte Bardot.
    Kram!

    //Frida Eriksson, tacospanda@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Är nummer 12 som gillar ditt inlägg. Är också följare nr 425, tror jag.

    Svaret på frågan är Brigitte Bardot :)

    SvaraRadera
  25. Brigitte Bardot ♥

    Blev nummer 13 (!) att gilla på BL.

    SvaraRadera
  26. Brigitte Bardot

    carola23@live.se

    SvaraRadera
  27. Jag är med och tävlar!
    Svar: Brigitte Bardot
    Jag har gillat Facebooksidan (Heidi Larsson)
    Jag följer dig redan på Bloglovin' men har gillat inlägget där
    Hoppas på tur! Denna doft lät underbar! =)

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Frida Bergner2013-09-11 19:02

    Jag är självklart med och tävlar

    * Repetto designade Ballerinaskon till Brigitte Bardo

    * Gillar Alf Sörensen på FB: Frida Bergner
    * Delar tävlingen på min FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10151853820314767
    * Följer dig via bloglovin sen tidigare, så gillar inlägget som nr 14

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Hej!

    Vilken härlig tävling!
    Svar: Brigitte Bardot
    Jag gillar på FB alias Petra Christensen
    https://www.facebook.com/petra.christensen.9
    samt följer dig på bloglovin sedan tidigare.

    Hälsar
    Petra Christensen
    gnuttisen@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Hon hette Brigitte Bardot:-)
    Jag gillar på Facebook, Malin Svensk Björck.
    Ha en fin kväll!
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Brigitte bardot vet du väl :D
    Jag gillar självklart på fb - johanna andersson
    å så gillar jag ju dig hemskans mkt redan på blogl.. gillar även inlägget såklart.

    Delar på fb :D

    SvaraRadera
  32. Tjenixen.

    Tack för en inspirerande och informativ sajt/blogg :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: Dorothée Gilbert

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    SvaraRadera
  33. Brigitte Bardot

    gunilla.egelstad@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag är gärna med och tävlar, och den kvinnliga skådespelaren som Repetto designade Ballerinaskon till heter Brigitte Bardot.

    Har gillat på FB (Sanna Kaakinen).

    Delat tävlingen via FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig via bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nummer 16.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Brigitte Bardot :D Jag gillar fb-sidan och gillar inlägget på Bloglovin då jag redan följer dig. Epost: mamlin(a)hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Svaret på frågan: Brigitte Bardot

    Tar alla extra chanser

    Gillar på facebook sedan förut med namnet Helena Lindgren

    Tipsat om tävlingen på min blogg inlägget hittar du här http://supergirlpower.devote.se/blogs/27004232/vinn-go-parfym-hos-vitt-eller-svart.htm#WriteComment

    Följer dig redan på bloglovin så har gillat inlägget som nummer 19

    Kram

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Svaret är: Brigitte Bardot

    Mvh
    Amanda
    xsavetheworld@hotmai.com

    SvaraRadera
  38. Svar Brigitte Bardot.
    Jag följer dig på bloglovin och gillar som nr 20
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  39. Jag är gärna med. Kostar aldrig på mig någon lyxig parfym.

    1. Svaret är: Brigitte Bardot

    Jag tar även extra lotter genom att:
    2. gilla på FB som Lottiz Törnqvist
    3. Dela länken på FB https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist
    4. Följer redan din blog på bloglovin och har gillat detta inlägg där. Gillade direkt när den kom ut så vet inte riktigt vilket nummer jag blev, men nu står där jag och 19 andra så 20 stycken.

    Håller tummarna.

    SvaraRadera
  40. Hej! Tävlar :)

    Svar: Brigitte Bardot
    Följer på bloglovin och gillar inlägget (22).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  41. hej!

    Rätt svar Birgitte Bardot. Har delat på facebook.

    Med vänlig hälsning
    Charlotta Hellström
    lottahellstrm@yahoo.se

    SvaraRadera
  42. Brigitte Bardot

    allatidersanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Svar: Brigitte Bardot

    Gillat på FB: Emelina Hagerskans
    Följer ju dig sedan läääänge, så gillade och blev #23

    SvaraRadera
  44. Svar: Brigitte Bardot

    Gillar på FB (Carola Lind) och har delat https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151664968208543
    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  45. Brigitte Bardot.

    har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/09/17/repetto-229/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  46. Han designade ballerinaskon till Brigitte Bardot!

    Amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Jag är med och tävlar.

    Rätt svar är: Brigitte Bardot

    Jag tar även två extra chanser:

    1. Jag har tipsat om tävlingen på min blogg: http://surfinbabe.blogg.se/2013/september/tavling-exklusiv-parfym.html

    2. Jag har gillat inlägget och blev nr 24.

    *Håller tummarna och hoppas på lite tur*

    SvaraRadera
  48. Brigitte Bardot
    jag är med :)

    sagling@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Brigitte Bardot

    /Ella.wikstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  50. Glömde lägga in länken till mitt blogginlägg!

    http://www.nattstad.se/Sandoraa/repetto-paris-10058231

    Och svaret var Birgitte BArdot :D

    SvaraRadera
  51. svaret är Brigitte Bardot
    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  52. Jag är gärna med!
    Svar: Brigitte Bardot
    FB: C Care Regn
    Gillar inlägget på BL, är följare.
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/09/22-sept-vinn-exklusiv-parfym-fran.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  53. Jag är med :)
    Brigitte Bardot hette hon :)

    Följer redan på bloglovin och gillar inlägget
    (nr 25) :)

    Tipsat om tävlingen här:
    http://roligabloggtavlingar.blogg.se/2013/september/tavla-om-parfym.html#comment

    Kram:)

    Mail:kajssa@live.com

    SvaraRadera
  54. Svar: Brigitte Bardot!

    * jag har gillat på Facebook.

    * jag har tipsat om tävlingen på min bloggen : http://denlyckligatjejen.blogg.se/2013/september/vinn-parfym-helt-gratis.html

    * Följer på bloglovin nummer : 3


    Min blogg: Denlyckligatjejen.blogg.se

    SvaraRadera
  55. KLART som bara den att man är med..
    kan erkänna att jag e grymt nyfiken på denna parfymen

    svar: Undersköna Brigitte Bardot

    EXTRA:

    * chanette andersson gillar på fb

    * tipsat på min blogg: http://chanette.blogg.se/2013/september/vinn-hos-vitt-eller-svart-22-sep.html

    * följer dig på BL sen ganska långt tebax


    chanette81@hotmail.se

    SvaraRadera
  56. Jag är absolut med i tävlingen! Svaret är Brigitte Bardot :)

    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Svar: Brigitte Bardot
    Gillat och tipsat på FB (https://www.facebook.com/ironnlid?hc_location=stream)= 3 chanser
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  58. Jag är gärna med!! :)

    1. Brigitte Bardot
    2. Gillat! (Emelie Johansson)
    3. Bloggdelat: http://maltesmammatavlar.blogg.se/2013/september/vinn-parfym.html
    4. Följer sedan tidigare men gillat som nr 26 :-)

    Hoppas hoppas!
    Kramar Emelie
    x_emelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Åh, en ny parfym - vilken dröm!
    Svar:Brigitte Bardot

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har delat och tipsat:
    https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/384506771652822

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Det var tack vare Brigitte Bardot som vi har vår älskade ballerinasko som Rose Repetto designade.

    SvaraRadera
  61. Svaret är Brigit Bardot. Följare 432

    SvaraRadera
  62. Åh gud! Har hört talas om denna parfymen och blev alldeles till mig nu, skulle gärna vilja ha denna.

    Brigitte Bardot heter skådespelaren, hon är så fin!

    Gillar inlägget på Bloglovin' och blev nummer 27!

    SvaraRadera
  63. Brigitte Bardot heter hon!!!

    Nu hoppas jag på tur!
    Kram Stina
    stinaaan(at)gmail.com

    SvaraRadera
  64. 1. Svar: Brigitte Bardot

    2. Gillar pà FB - Sofie Altuntas

    3. Tipsar pà min FBlogg
    https://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/520146518062242

    4. Följer redan pà bloglovin och blev nr 28 att gilla inlägget

    Hàller tummarna
    MVH Sofie
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  65. Jag är med :)
    Svar: Brigitte Bardot

    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  66. Brigitte Bardot

    Gillar Alf Sörensen på FB

    http://asa7208.blogspot.se/2013/09/tavling.html

    Bloglovin nr 433

    SvaraRadera
  67. Svar: Brigitte Bardot

    SvaraRadera
  68. Brigitte Bardot!

    Vore kul att vinna denna väldoftande parfym!

    /Nina
    nd11@live.se

    SvaraRadera
  69. Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Brigitte Bardot är svaret.
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  70. Hej,
    ♥ klart jag vill va med i utlottningen :)
    ♥ Svar: Brigitte Bardot
    ♥ Gillar på fb Pernilla Wamsjö
    ♥ Följer dig på BL blev nr 29 att gilla
    ♥ Delar/Länkar tävlingen offentligt på min fb sida : https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10200819503985852

    SvaraRadera
  71. Vilken underbar tävling!
    Jag är gärna med. :)

    Svaret är: Brigitte Bardot.

    Skulle vara så kul och få testa
    denna parfym, låter som en ljuvlig doft.
    Hade verkligen varit härlig vardagslyx.:)
    Hoppas på tur.

    Har gillat Alf Sörensen på
    Facebook: Malin Gustafsson

    Följer dej redan på Bloglovin, så gillade
    inlägget som nr 30.

    Har länkat tävlingen här: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/september/tavling-parfym.html#comment

    frozenvanilla@live.se

    SvaraRadera
  72. Brigitte Bardot heter den kvinnliga skådespelaren.
    Jag gillar Alf Sörensen på FB.
    jenny.hultfeldt@live.se

    SvaraRadera
  73. ~~ Jag är självklart med :)

    Gillar massor och blev gillare nr 779 hos Alf Sörensen! Följer dig sen tidigare på Bloglovin och har delat tävlinginlägget offentligt på min FB-sida i namnet Maud Sundgren https://www.facebook.com/maud.sundgren1

    email: maud.sundgren@gmail.com


    Mitt svar på fråga är: Brigitte Bardot

    Drömmer & hoppas att få bära denna nya, spännande, förföriska doft i höst :)

    Tävlingskram!

    Maud

    SvaraRadera
  74. Daniella (Dastinas@hotmail.com)2013-09-21 23:34

    Svar:Brigitte Bardot

    Gillade inlägged på bloglovin som nr. 31 :D

    SvaraRadera
  75. 1. Brigitte Bardot
    2. Gillat på Fb
    3. Tipsat i min logg på facebook
    4. Följer dig på bloglovon gillade som nr 32

    SvaraRadera
  76. Marie-Louise R.2013-09-22 14:03

    hej

    Brigitte Bardot


    Marie-Louise Roos

    SvaraRadera
  77. Svar: Brigitte Bardot!

    Kram
    Jennie /snabelbabels(a)live.se

    SvaraRadera
  78. Kristina T.2013-09-22 14:07


    Birgitte Bardot är rätt svar.

    Kristina Turesson

    SvaraRadera
  79. Hej

    Svar på frågan: Birgitte Bardot var skåderspelerskan som Repetto designade ett par skor till.


    Ha en bra dag! Kram //Iris

    SvaraRadera
  80. Hej!

    Svaret är undersköna Brigitte Bardot!

    Mvh
    Monika
    Mail: moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Hej!!

    Svar till Roland Petit sonen.

    Lite annorlunda infallsvinkel med fruktdofter som backas upp med vanilj och amber i slutändan. Vill dofta Quinna med stor Q

    Höstliga hälsningar
    Gun Hilmerby

    SvaraRadera
  82. Svar: ms Brigitte Bardot.

    Följer Alf Sörensen på Facebook.
    Hoppas på tur nu!

    /Håkan

    SvaraRadera
  83. Jag är med och tävlar! Rätt svar på frågan är: Brigitte Bardot

    Min mail är: josefine.neumann@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. Hon heter Brigitte Bardot.

    Hoppas på tur/ Cecilia B

    SvaraRadera
  85. Jag vill givetvis vara med och tävla :-) Svar: Brigitte Bardot. Med vänlig hälsning Sara // sara1@webaid.nu

    SvaraRadera
  86. Den kvinnliga skådespelaren heter Brigitte Bardot

    * Gillat Alf Sörensen AB på facebook (Madeleine Victoria Larsson)

    * Tipsat om tävlingen på facebook här: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=655311061159284&id=363446180345775

    * Följer dig på bloglovin, blev nummer 436! :)

    Mail: madelajnee.97@hotmail.com

    SvaraRadera
  87. Mitt svar: Brigitte Bardot.
    Jag gillar Alf Sörensen på fb.
    Länkar här till min sida där jag tipsat om tävlingen:
    https://www.facebook.com/annajonssonsmail/posts/518839231537693
    Soliga hösthälsningar
    Anna Jonsson
    tucket@spray.se

    SvaraRadera
  88. Brigitte Bardot

    Amonda123@hotmail.com

    SvaraRadera
  89. Svaret på frågan är Brigitte Bardot!
    Om jag har turen att vinna skulle jag ge denna parfymen till min kära mamma :)

    min mail:bloggkajsa@hotmail.se

    SvaraRadera
  90. Svar: Brigitte Bardot

    Lena Eriksson

    SvaraRadera
  91. Hej!

    Svaret är Brigitte Bardot!

    Kram
    Alice

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!