2013-09-21

Vinterkläder - den stora rensningen!

Jag är ju väldigt förtjust i att rensa och sortera, att få ordning och organisera, skriva listor och strukturera. Idag har vi äntligen hämtat upp de åtta kartonger med vinterkläder vi har haft staplade i källarförrådet.

Efter ett par timmar så har vi nu en lista över vad de tre barnen behöver för inför årets vintersäsong, en låda med kläder för de Liten och kommande minibror att växa i och två högar med skänka/sälja.
En otroligt skön känsla att få det gjort. Vi har till och med rensat bort kläder som sparats av ren nostalgi och inte använts i över tio år, det är ett stort steg. 

Nu kvarstår tvätt, strykning, fotografering och sen ska en del upp på Tradera så att kläderna kan komma andra till pass. 

Tycker om att sälja på Tradera, det gör mig mindre om jag inte tjänar något på det så länge jag slipper kasta kläderna och det avskyr jag däremot.

Det som säljs nu är delvis vuxenkläder men också sådant som ingen kommer kunna ha när de är större, fel säsong/storlek och liknande och eftersom det inte finns några barn här i byn som de kan komma till glädje för så blir det försäljning. Det som inte är riktigt lika värda eller vad jag ska säga, ger vi till Röda Korset i grannbyn.

Ett gott dagsverke som gör att kvällspizzan framför en bra film blir extra välkommen.

Vad har du gjort idag?
- vs -

4 kommentarer:

  1. Oh, vad ni har varit duktiga! :)
    Man blir så nöjd efteråt!

    SvaraRadera
  2. Rensa är så kul! Oftast i alla fall, skön känsla när det är över om inte annat. Duktigt att slänga nostalgikläder, det är ju riktigt svårt men oftast så saknar man inte grejerna alls efteråt. Jag brukar ta en bild på det jag slänger om det är av riktig nostalgi, då glömmer jag i alla fall inte bort att jag har ägt det :) Eller att man börjar tokleta efter grejen om ett par år då man glömt bort att man kastat den.. ;)

    SvaraRadera
  3. Så duktig ni är!
    Jag rensade bland barnkläderna nu i sommar och oj så mycket man sparar på! Nu ska jag rensa lite bland prydnadssaker, glas, porslin och lite till. För om två veckor har jag och en kompis ordnat vår "årliga" loppis och fått ihop hela 21 säljare. Så jag hoppas på mycket folk så jag blir av med mycket "skräp" ;)

    SvaraRadera
  4. Underbar känsla att rensa. Man känner sig så duktig och så känns det skönt att bli av med sånt man inte använder längre...hihi! Ha en fin dag söta du! Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!