2013-10-10

Frukostmys med the ladies!

Idag var det min tur att bjuda fina kvinnorna på frukostmys en helt vanlig torsdag. Det har fungerat som en bra tid att träffas tidigt innan alla ska iväg på sina respektive arbeten. Lite god frukost, en massa catching-up och allmän trivsel.
Det är så skönt att äntligen ha ett stort köksbord där det går att duka upp utan att alla trängs. Fina löparen Hilda från Nyblom Kollén gör sig bra mot det vita och kommer passa hela hösten och även till jul. Längtar så till jultider!

Kaffeservisen har jag fått av mamma och de är så söta med sin guldkant och gråvita blommor, namn- och märkeslös men lika bra för det.

Köksön är perfekt att servera frukost eller vad-som-helst på, man slipper röran vid bordet och det är lätt att plocka fram och tillbaks efteråt. Är mycket förtjust i vår köksö.

Efter frukosten var det ett preggo som däckade och tröttheten sitter kvar i hela kroppen, kan bero på dålig sömn och gårdagskvällens löjligt intensiva sammandragningar. När de kommer tätt och regelbundet undrar jag liksom om jag ska börja klocka? Det är trots allt tio veckor kvar men samtidigt krävs det ytterst lite för att jag ska bli andfådd och få sammadragningar och jag undrar på allvar hur jag ska veta skillnad mellan förvärkar och riktiga värkar. Att jag väntar mitt fjärde barn och därmed borde ha en stabil erfarenhet att luta mig mot hjälper inte det minsta.

Förresten så kom vinterns första trevande snöflingor idag, hurra! 
- vs -

5 kommentarer:

  1. Så himla mysigt, och du gav mig just en idé. - Jag kanske borde bjuda hit mammorna och bebisarna på en frukostdejt någon dag :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt!! Längtar tills dom två sista kompisarna som väntar barn får sina. Sen blir det frukost och lunchdater framöver för oss med :)

    Och du, ta det lugnt och vila massor. Hoppas att liten förstår att än är det på tok för tidigt att komma ut :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men åh så mysigt! Vilken trevlig grej :)

    Åh har ni sett snö redan?? Här är det ljumma höstvindar fortfarande!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt, men snö redan ?
    GALET !! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt och vilken bra idé. Superfin servis! Kramar <3

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!