2013-10-21

Hemma igen...

Min allra första helg helt utan Liten är avklarad och jag har haft det jättebra. Visst har jag saknat henne, och resten av familjen, men den lyxiga egentiden med sådana jag älskar och träffar alltför sällan vägde upp. Trivs så med dem nära och önskar att vi sågs oftare.

Tyvärr fick jag inte med mig någon som helst ny energi som jag hade hoppats. Det blir väl så när jag trots att jag inte väckts av Liten sovit dåligt på grund av täppa och den allmänna graviditeten. Förutom det så har bilresan, de ca 12 timmarna, satt sina spår och kroppen är trött.

Känner mig dessutom trött i huvudet, inte bara sömnig utan lite tom. Avskyr den känslan, tomheten. Den brukar komma strax innan jag får en svacka och jag känner att det är riktigt kasst om jag redan ska få en till. Såhär ofta brukar de inte komma men är det så så får jag bara följa med. Förbannade okontrollerbara hormoner...

Annars så hann jag shoppa rätt duktigt i helgen, både en del inredning, lite saker till bebis och födelsedagspresenter och julklappar till de andra barnen. Nu gäller det att jag kollar vad jag egentligen köpt så att det är jämna paket och lagom rättvist. Det är nog lika bra att jag tar fram grejerna och slår in dem direkt så det får bli veckans projekt.

Och så var det Halloween, min motvilja till trots så ska Mellans klass ha Halloweenfest på fredag och vi är en av familjerna som ska delta i förberedelserna. Baka något läskigt och lite annat fix, måste ta tag i det fast lusten inte riktigt finns där.

Blir det något Halloweenande hos er?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Härligt att du haft det så bra! Den där tröttheten finns här med, graviditet + höst är nog ett riktigt trötthetspiller. Men skönt att du fått köpt presenter och julklappar! Det börjar ju närma sig nu :)

    Tack! Blev himla nöjd jag med :) Ha det finfint <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Härligt att du haft en bra helg, men hoppas att du slipper svackan...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med egentid, men förstår att du inte är utvilad. Det tycker jag aldrig att man känner sig efter egentid, tröttheten sitter nog djupare än så. Hoppas att du lyckas hålla dig från en svacka, det gör en ju ännu mer energilös. Men det är ju som du säger inget man kan styra över men jag håller tummarna för att du ska känna dig bra. Härligt med shopping, det blev jag himla sugen på jag med och vad himla smart att redan börja med julklapparna:) Ha det fint söta du! Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Låter helt toppen att komma iväg själv sådär :) Några dagars saknande står man ut med, nästan :P
    Hoppas verkligen det inte är en svacka på gång redan.. Men det är nog hormonerna som hjälper till med det där lite. Och nu är det ju inte länge kvar :)

    Jag brukar göra muffins med vit glasyr, sätta en choklad plupp i mitten, och sen göra röda strimmor av karamellfärg med pensel.. Rödsprängda ögon ;) Kanske kan vara ett tips?
    Sen brukade min mamma skriva lappar till gotteskålarna som larver till ostbågarna, fladdermusöron till chipsen och så... Sen låg det alltid plast insekter och råttor i med :)

    Tack för din tanke <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skickar över en stor kram och hoppas att hormonerna har flygit iväg sin kos kram Diana

    SvaraRadera
  6. Jag hade också en riktig egohelg, det behöver man få ha ibland.

    Här hemma vägrar jag Halloween. På dagis brukade de klä ut sig men nu när de går i skolan är det inget sånt som tur är.

    SvaraRadera
  7. Så mysigt du verkar ha haft det och så kul med shopping :-) Vi brukar inte göra nå speciellt kring halloween men i år tänkte jag Saga skulle få ha ett "halloween fika" m. sina kusiner då hon älskar att vara med dom alla samtidigt :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!