2013-10-24

Ljuspynt & frukost!

Så var snön borta igen, den kommer säkert tillbaks nästa vecka men lite trist är det. Jag har lättare att förklara mitt extrema behov att ljuspynta när snön gnistrar...

Vi måste ta oss ner i källarförrådet under förra lägenheten för att hämta (minst tre) kartonger med julsaker och det är svårt att komma iväg. Visserligen ska jag varken bära eller gå i trappor så det handlar om att övertala maken om att ta hit fler kartonger. Det vill han inte och det förstår jag men ivern, julpyntsivern rasar i preggokroppen! Vill hinna fixa innan lillebror kommer.

Inför Mellans Halloweenfest på fredag tog jag på mig att min familj skulle fixa musiken. Vi har ingen musik, hur tänkte jag där? Tror du att The Cure, Bruce Springsteen och lite Bob Marley går hem hos ett gäng förstaklassare? 

Så kan det gå när man försöker hitta den enklaste utvägen och ska slippa baka och dona. Nu måste jag göra både och.

Men allra först ska jag dra iväg på frukostmys med the ladies! Vad hittar du på idag?
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag och Robin ska fixa en halloween pumpalykta sen när han kommer hem från förskolan :) Annars blir det inte så mycket gjort idag...

    Ja, jag har köpt en kalender till Robin. Han skulle kunna kallas LEGO mannen så det är en sån LEGO city kalender han får i år. Jag har inte fantasi för att kunna göra en egen kalender, HUR ska man komma på 24 små-saker att ge? :D

    SvaraRadera
  2. Åh jag längtar också efter att få julpynta, men försöker hålla mig lite. Vet att tomtar och annat pynt inte är välkomna i vårt hem riktigt än...men det kliar i fingrarna...hihi! Hoppas det går bra med musiken...hihi! Och ha en riktigt fin dag söta du! Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med frukostmys :-) Jag och Charlie får snart besök av en gammal kompis och då blir det att pimpa kaffe och pratar strunt. Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Här blir det en lugn dag idag !
    Är det inte det ena så är är det det andra
    och igår blev viggo hemskickad från dagis för att han spytt...
    Sjukstugan fortsätter med andra ord trots att det bara verkade vara en "en gångs grej" - Tack och lov !
    Happy friday !!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!