2013-10-21

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att träffa finaste mamma, styvfarsan, en syster och bästa vännen.
Det är skönt med egentid!

Blev jag irriterad på:

Den förbannade tvåmånadersförkylningen som vägrar släppa taget.

Lärde jag mig:

Att hösten på riktigt är min favoritårstid.
Dofterna, färgerna och den friska luften är oslagbar.

Undrade jag: 

Om saker jag vill shoppa är för tunga att bära på, ska jag då låta bli att köpa dem?
(Nej, lämna dem bakom kassan tills du är klar. Hepp!)

Önskade jag: 

Att jag hade ett eget mandarinträd, så gott!
(Mandarin: clementin, satsumas...)

Den kommande veckan hoppas jag:

Få ordning i hallen, barnen behöver mer förvaringsutrymme nu när snön har kommit.
Bort med kartongerna! 
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Usch och fy för sega förkylningar. Hoppas att ni snart krya på er!!
    Och vad är det egentligen för skillnad på mandarin, clementin och satsumas?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Och jag vill ha ett träd med vattenmeloner, helst av den sorten som bär frukt hela tiden !!
    haha !!
    Kram på dig :)

    SvaraRadera
  3. Ush för förkylningar och lycka till med förvaringen :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!