2013-10-01

Min graviditet vecka 28

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 28

Oj, vad jag växer. Magen känns större nästan dagligen och mina bröst har vuxit, blivit tyngre liksom och har börjat ömma igen. Det är visserligen 12 veckor kvar men jag känner att det närmar sig snabbt nu.

Får sammandragningar när jag ansträngt kroppen minsta lilla, det lättar inte direkt när jag vilar men ger med sig efter ett tag. Det hela påminner så mycket om förlossningsarbetet när jag födde Liten och det oroar mig något. Om jag redan nu känner förvärkar så tydligt, hur ska jag då veta om det sätter igång på riktigt?

Härligt, ljuvliga åderbråck pryder mina smalben. De ömmar och värker efter att jag stått upp länge så det är stödstrumpor som gäller. Speciellt när jag jobbar så är de oumbärliga.

När magen nu blivit så pass stor så har den första halsbrännan gett sig tillkänna. Man tackar...

Total viktuppgång 10 kg.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Halsbränna och sammandragningar har jag med. + 9 kg och är i vecka 26. Men det går bra så länge skatten där inne mår bra och det verkar så på alla prover och mätningar! Kul att vi är så lika i tid :)

    Visst är hösten underbar - frisk och kry!

    <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Men..... Men nu är det bara 12 veckor kvar!!

    SvaraRadera
  3. Så spännande, tänk snart är det dags,mysigt kram Diana

    SvaraRadera
  4. Men nu är det inte så länge kvar!! Har du gått över med dom andra eller har dom haft bråttom ut?

    SvaraRadera
  5. Oj vad for det går! Bara 12 veckor kvar! ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!