2013-10-17

Snö och resa!

Det här vaknade barnen till imorse och glädjen var enorm. Det har snöat inatt och fortsätter under dagen.
Tur att vi beställde vinterstövlarna till Mellan igår, ett par Viking termostövlar modell Extreme är på väg och borde vara framme redan imorgon.

Jag har bestämt mig för att ta det, för mig, gigantiska steget och resa bort över helgen. Själv. Inte ett enda barn följer med, eller jo den minste som ligger i magen har inte så mycket val...

En vän som bor här i byn ska till Dalarna och hade inget emot sällskap i bilen så jag ska spendera helgen med mamma, lyx!

Det blir första gången sedan Liten föddes som jag kommer sova utan henne och ens vara 50-60 mil bort och det är läskigt. Kontakten med de små är ju så fysisk och jag vet att jag kommer sakna hennes närhet hur mycket som helst. Men eftersom jag inom ett par månader måste vara ifrån henne så är det väl bra att förbereda både henne och mig.

Sedan återstår att se hur preggokroppen klarar av den långa bilresan men jag räknar med att det blir många pauser.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Wow! Snö! Det dröjer nog ett litet tag till innan vi får någon här på ön. Här är det grått och regn som gäller. Hoppas att det går bra att vara ifrån lilla hjärtat och att bilresan går bra!

    Ha en fin kväll <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Är väldans glad över att dom flingor som kom här inte stannade alls. Allt är borta. Och lika glad för det är jag ;)

    Det är lika läskigt som skönt att fara från ungarna. Man blir nästan stressad över att inte ha nåt att passa plötsligt. Men det blir nog jätte skönt för dig och din mamma att få lite egentid! Själv ska jag och ingrid fara från grabbarna i december och fara ner till hjo (90 mil) då jag fått äran att vara gudmor igen :)

    Haha, ja ..... antar att den som lagt dom där mössorna i poängskåpet tänkte skoter och kallt.Eller nåt. Edvin får man i alla fall påminna varje morgon om att han inte får ha den nerdragen över ansiktet när han väntar på taxin. Han förstår inte alls varfö ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt för dig och din mamma med egentid, vart i Dalarna ska ni om jag får fråga :)
    Konstigt att vara utan barnen, men som du skrev så kommer det ju bli så när bebis kommer. En liten förberedelse :)

    SvaraRadera
  4. Va mysigt ! Ha en riktigt trevlig resa och helg !!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så skönt med egentid. Här har snön också kommit och Saga är förstås överlycklig :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!