2013-10-11

Tävla om två signerade böcker!

Rabén & Sjögren ger er chansen att bli en av två som vinner ett signerat exemplar av boken Flickan på tavlan av Rebecka Åhlund. Min elvaåring gav boken högsta betyg, hennes recensionen hittar du här.

Passa på att tävla om en julklapp till ett barn 9-12 år som gillar spännande berättelser.
Det ser ut som ett vanligt torp, rött med vita knutar. Men Ella känner sig iakttagen. Kanske har det med flickan på tavlan att göra, hon som följer en med blicken vart man än går. Rebecka Åhlund är journalist och kritiker och debuterar med en modern spökhistoria där stad möter land, dåtid möter nutid och frågor om moral och ansvar ställs på sin spets.
1:a - 2:a pris: Boken Flickan på tavlan, signerad av författaren Rebecka Åhlund.
__________________________________________
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter barnet du vill ge boken till?

Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla Mellan raderna på Facebook.

(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 20/10-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

35 kommentarer:

  1. Hon jag skulle ge boken till heter "Elin" (ja, mig själv. Men jag tyckte verkligen attt den där boken lät så spännande! Sen får nog min brorsdotter den som snart fyller 9 år :))

    Jag har gillat på fb (Elin Tegström)
    Och jag har följt din blogg på bloglovin ganska länge nu!

    mail: elinteg81@gmail.com

    Hoppas på tur!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vilja ge boken till min dotter Alva, hon älskar att läsa tillsammans med mig även om hon inte riktigt kan läsa själv ännu.

    Har gillat på FB (Sanna Kaakinen).

    Länkat på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig på bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nr 1.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jenna, hon tror på spöken och har "upplevt" besök

    SvaraRadera
  4. Jag vill ge boken till världens bästa Moa!

    Gillar på facebook och gillar inlägget på bloglovin (var först där)

    SvaraRadera
  5. Saga vår dotter skulle jag ge boken till. Hon skulle behöva en bra och spännande bok som fick henne att vilja läsa mer.

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Svaret på den oerhört enkla frågan är MAYA (min fantastiska dotter)! :)

    Har gillat på FB (ana nordlander lund), gillar inlägget på bloglovin som nr 4 och sen har jag bloggat här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/10/12/10259329-tavla-om-tva-signerade-bocker/

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  7. Han heter Max =)
    vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag ger den till min dotter Camilla.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  9. Jag skulle vilja ge boken till en tjej som heter Clara.
    Jag gillar mellan raderna på FB, Tina Carlström.
    Har delat på FB, https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej
    har följt alla stegen
    jag vill ge boken till mitt syskonbarn olivia
    hoppas på tur
    delat på fejjan
    Titti skarp
    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag vill ge den till mitt barnbarn Isabella

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Jag hoppas att få ge boken till Filippa, en härlig tjej på 10 år.
    Min guddotter! :)

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  13. Gillar delar på Fb,boken ska barnbarnet Sarah få.
    evaflood@telia.com

    SvaraRadera
  14. Jag är med :) Delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Jag vill ge boken till två killar, Robin & Mattias...min mans 2 söner :)
    Kram Carina G
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Jag har gillat på Facebook, Malin Svensk Björck.
    Jag skulle ge boken till min systerson Robin, som fyller 9 år i januari:-)
    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med!
    Vinner jag blir det en liten rar tös som heter Maya som får boken.
    FB; C Care Regn
    Gillar redan på BL och har gillat inlägget.
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/10/20-okt-vinn-boken-flickan-pa-tavlan.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  17. Eva Hjalmarsson2013-10-14 08:14

    Leah

    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag skulle ge boken till mina tvillingar, Ludwig och Filip. De är så frågvisa och detta med spöken är något som återkommer hela tiden. Jag ser framför mig hur vi ligger i sängen, jag i mitten med mina killar på varsin sida. Det är mörkt ute och julmysigt inne. Och så börjar jag läsa den spännande romanen för dem. Det kommer att bli en spöklig jul för dem!

    Jag gillar den angivna sidan på Facebook i mitt namn, Susann Björnström.

    Med vänliga hälsningar //Susann susbjo71@gmail.com

    SvaraRadera
  19. tja läget.allt lungt jag vill vara med och tävla :)

    SvaraRadera
  20. Jag skulle ge den till min kompis dotter som heter Elin.

    SvaraRadera
  21. Jag vill självklart ge boken till min dotter Filippa, 9 år som älskar att läsa!

    Gillar på FB som jessica sundberg1.
    Delar och tipsar på FB som jessica sundberg1.
    Gillar inlägget på Bloglovin som nr 6

    SvaraRadera
  22. jag är jätte gärna med..

    1. om jag vann skulle jag ge min dotter den som heter samine.

    2. jag har gillat på facebook (Veronica hedlund)

    3. jag har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-signerad-bok/ ‎

    4. följer dig redan på bloglovin så gillade inlägget som nr 7

    kram Veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  23. hej
    barnet jag vill ge boken till heter Moa.
    har delat tävlingen på facebook

    trevlig höst
    Charlotta hellström
    lottahellstrm@yahoo.se

    SvaraRadera
  24. Jag är gärna med i utlottningen :)
    ♥ Matilda
    ♥ Gillar på fb (Pernilla Wamsjö)
    ♥ Tipsar/Länkar på fb https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10200977072284961
    ♥ Följer dig på bloglovin och blev nr 7 att gilla

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Jag skulle vilja ge boken till väninnans dotter Julia!
    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har även delat och tipsat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/395034413933391

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Jag är gärna med och tar en lott! Barnen heter Theo. Hoppas på tur!

    Vänligen Anna M Rautila

    mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag skulle vilja ge boken till min 8 åring som just kommit på att det är roligt att läsa

    Gillar på FB (Carola Lind)
    Delat: https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151725433103543

    tavlingar@officefixarna.com

    SvaraRadera
  28. Lova

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag är med och tävlar! Om jag vann skulle jag ge boken till min minsta lilla lillebror Algot! Han gillar att läsa denna typ av böcker!
    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  30. ann-katrin j.2013-10-21 12:32

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  31. Hej!

    Hon heter Selma!

    Gillar på Facebook.
    Mvh Christa

    SvaraRadera
  32. Hejsan!

    Vill gärna vara med i tävlingen.

    Jag skulle ge boken till Emma. Hon skulle bli så glad!

    Hälsningar
    Helena

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!