2013-10-13

Tonårsfasoner & Halloween

Idag stannade jag kvar i sängen till efter kl 12, sådär som man gör som tonåring. Jag har inte sovit speciellt bra men visst är det skönt att låta kroppen vila oavsett sömn. Gårdagens arbetspass urlakade mig så jag är fortfarande trött och kroppen sliten, bäckenet knakar (obehagligt) och benen är svullna. Det blir en lugn dag för mig och Liten medan de andra åker på bio och ser på Flygplan.

Mellan har börjat prata om Halloween-firande och tydligen ska de ha någon slags aktivitet i skolan. Jag är väldigt tråkig (snål med både förvaringsplats och pengar) och är emot saker/kläder som endast kan användas till ett tillfälle. Såsom julkläder, påskplagg och Halloweengrejer. Alltså jag jul- och påskpyntar gärna men att köpa en outfit med mask och tillbehör för flera hundra som sedan ska ligga och skräpa någonstans, det vill jag inte göra.


Istället tänkte jag, som vi gjort tidigare, beställa lite saker från Panduro och låta barnen fixa sina egna masker. När de gör dem själva blir det både ett roligt pyssel och maskerna kan användas närsomhelst. Om de ska ut och trick or treata (helt utan min inblandning) så kan de ju ändå inte gå runt i en skelettpyjamas utan att bli iskalla så det får lösas med något svart skynke över ytterkläderna.

Den här barnmasken är riktigt läskig omålad men är såklart rolig att måla på alla sätt och vis.
Jag är inte särskilt intresserad av Halloween men eftersom barnen tycker att det är så himla roligt så hänger jag med, åtminstone halvdant, och låter dem hållas. Sedan satsar jag gärna på jul istället och är med helhjärtat där. Påsken har jag knappt engagerat mig i men nu när vi har hus kommer det bli ändring på det.

Gör ni något till Halloween?

- vs -

4 kommentarer:

  1. Va skönt att du fått vila iallafal!!

    Håller med dig om Halloween, det känns mest krångligt. Jag får passa på att undvika det tills Egon börjar upptäcka det :)

    Kram och hoppas det känns bättre i kroppen nu!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fick lite vila vännen, det behövs ibland om man ska orka med. Viken bra idé att låta barnen göra sina egna masker, tycker också att det är helt galet att såna där kostymer ska kosta så mycket. Kramar till dig! <3

    SvaraRadera
  3. Men så skönt, idag hade jag gärna legat kvar i sängen längre än till 7 :P Och psst, det blir nog en tävling med en snutte som vinst, för hon hade såklart inga problem med att virka en extra ;)

    SvaraRadera
  4. 2011 hade Kian en onepiece som var som ett litet bi... Den fick tjäna syfte på halloween, men kunde ju även användas efter det;) 2012 köpte vi små djävulshorn som fästes som hårspännen och så klädde vi honom i sina rödaste kläder;)

    Det behöver inte vara så mycket!!
    Idéen med att måla masker tycker jag är genial;)

    Kram Suzi

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!