2013-10-15

Vinterkitta barnen!

Väderspekulanterna på SMHI säger att vintern kommer hit i helgen, det ska snöa och snön ska ligga kvar. Det ser jag fram emot även om jag inte längtar riktigt lika mycket som barnen.

Trots att vi haft bra framförhållning när det gäller barnens vinterkläder så har vi en del kvar att införskaffa. 


Igår kom underställ i mjukaste Merinoull till alla tre barnen. De kommer från Pierre Robert som öppnat webbshop i egen regi där du kan köpa de flesta av deras kollektioner. 


Fram tom 20/10 har de ett "köp 3 betala för 2"-erbjudande på hela Young Collection Wool. Passa på att kitta dig själv och barnen, klicka på bilden för att komma till butiken.
Komplett underställ till alla tre, balaclava till Liten, tunna ullstrumpor till mellan och en praktisk Tube till Stor.
Samtliga plagg ingår i Pierre Robert Young Collection Wool
Utöver det behöver Mellan en jacka, Liten en overall och de båda behöver skor, varmfordrade sådana som är lätta för dem att ta på själva.
Viking Thermo Ultra.
Två av barnen har under tidigare säsonger använt termostövlar från norska Viking Footwear och de har fungerat alldeles utmärkt, dels då de håller värmen ypperligt men också för att de inte krävs knytkunskaper eller liknande så även små barn kan ha dem.

Stor har ju skaffat sig ett par UGGs så hon och hennes bror behöver komplettera med ett par vinterkängor av något slag och det tycker jag är svårt. Antar att vi får beställa flera modeller och låta barnen prova här hemma, det är tur för oss lantisar att det finns nätbutiker.


Har du något tips på vinterkängor till barn?
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag trodde vi hade koll på vinterkläderna. Men så testade jag overallen på Ingrid som hon nästan drunknade i. Så det är bara att fortsätta leta en ny till henne. Och du supertips! Måste genast in och köpa på ett gäng med långkallingar åt grabbarna :)

    Haha, tur för ungarna att dom har en lättlurad mamma ;) Men jag hoppas att jag inte går på det nästa gång. För då ska jag inte muta med "överraskning" heller så dom kan tjata ihjäl mig ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trodde vi var klara men saknas "skor" till lilltjejen eftersom overallen jag panikköpte inte hade tossor till ;) alltid är det ngt!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att vi är klara, eller ja. Kanske någon fusk polo till Jennifer kommer behövas, men det får vi se då :)

    SvaraRadera
  4. Sorel är bra, suck jag har inte börjat handla måste nog ta tag i det där..kram Diana

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!