2013-11-06

Barnens önskelistor!

Jag är ute i god tid med julklappar i år och det känns bra. Det jag inte har köpt har jag åtminstone bestämt. Den här önskelistan är alltså för släkt och vänner som tänkt ge barnen födelsedagspresenter och julklappar.

Mellan och Liten fyller ju år i december så deras önskelistor täcker både födelsedag och jul. Slänger även in min egen önskelista just beause I can...

Stor  
(Kläder XS /146 cl, skor 23 cm).

Kläder från Hollister och Abercrombie & Fitch.
The Key Edt (Justin Biebers senaste parfym).
Tofflor.
Presentkort på kläder.
Hunter-stövlar.
Pengar.
Presentkort på kläder.
Tangentbord till Samsung Galaxy Tab 2.
Ryggsäck.
Längdskidor med pjäxor och stavar (snarare ett behov än önskan).

Mellan 
(Fyller 7 år den 14 december. Kläder 134 cl, skor 20 cm).

LEGO City (hela stan, större än vårt hus...).
Spel till PS3 (Minecraft, GTA V, Disney Infinity).
Tillbehör till PS3 (trådlösa handkontroller osv).
Långärmad skjorta.
Slips.
Ryggsäck (gärna den här gula 20-liters från Haglöfs).
Längdskidor med pjäxor och stavar (snarare ett behov än önskan).

Liten
(Fyller 2 år den 7 december. Kläder 92 cl, skor 14 cm).

TrippTrapp-stol, vit eller svart, gärna med bygel och dyna.
Bärstol.
Bilar (hon får inte alltid låna brorsans).
En docka som kan badas.
Kläder av alla de slag.
Spel & pussel.

Minibrorsan har en egen önskelista som jag uppdaterar lite då och då.

Mamman som fyller år i slutet av november önskar sig:

Choklad, tänker på goda tryfflar dagligen...
Ett våffeljärn, gärna dubbelt Åviken.
Doftljus, kan man inte ha för många av.
Handkrämer, kan man inte ha för många av.
Presentkort på pocketböcker, inredning, skönhet eller köksprylar.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Å jisses vad glad jag är över att mina ungar inte kan skriva än :P
    Och dom vet inte vad dom önskar sig heller. Får låta dom kika igenom någon leksakstidning. Som jag minns att jag gjorde, och den listan kunde bli lång ;)

    Din lista lät inte så omöjlig ;)
    Bara att vara snäll in i det sista.

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett våffeljärn borde jag önska mig i julklapp :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!