2013-11-02

Det är faktiskt november!

Så jag bakar lussebullar om jag vill, så det så.
Härligt smidig gul deg.
Vår köksö är perfekt att baka på, det är så lyxigt att äntligen ah sådant man drömt om länge, länge.
Det blev två plåtar med minikatter och en i normal storlek. De smakade såklart mumsigt men jag saknade glöggen. Det finns inte i vår butik ännu, den alkoholfria alltså, att de inte säljer spritglögg i där hade jag faktiskt inte förväntat mig. I veckan ska vi till MVC och i den byn finns det både Systembolag och flera matbutiker så då blir det shopping. 

Jag föredrar, rent smakmässigt, glögg utan alkohol även om det är en skön känsla den alkoholhaltiga glöggen ger när den värmer hela vägen ner till magen.

Tills dess så dricker vi julmust, Apotekarnes såklart.

Har du tjuvstartat med glögg eller lussebullar?
- vs -

10 kommentarer:

  1. Hahaha, så det så ;)
    Nu blev jag sugen på saffransbullar, men ska försöka hejda mig ett tag till..
    Vi har tjuvsmakat på både julmust och Jansson :P

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mums, nu blev jag sugen kram Diana

    SvaraRadera
  3. Haha, helt rätt. Jag har inte tjuvstartat men det dröjer nog inte länge till innan jag gör de :)

    SvaraRadera
  4. Hihi, mums så gott! Nu blev jag sugen på både lussekatter och glögg... jag vet att det ligger någon flaska i skåpet :)

    Tack snälla du! Så gullig du är :) Det stämmer, det blir väldigt sällan människor i mina målningar.

    Ha en härlig söndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Haha! Helt rätt! Och nu började Edvin tjata på mig och ett lussebullsbak ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mums, vad gott! VI har tjuvstartat med julmust :D Tack för tips om polkagrisar i kladdkakan förresten, måste testas!

    SvaraRadera
  7. ÅH så gott! det gjorde du rätt i!

    SvaraRadera
  8. Gud va gott ! jag har druckit lite glögg och ätit skumtomtar, men inga lussebullar än så länge !
    Ja, det är säkert ett annat märke på spritsen och silikonmattan, men jag har ändå köpt ett par kit att ge bort i julklapp. Dessa funkar säkert lika bra :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad gott med lussebullar! :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!