2013-11-12

I'm in control!

Konstigaste hittills. Efter en dag med sporadiska värkar satte de igår kväll igång igen och efter ett tag började det göra ont, eller snarare kännas annorlunda och jag blev naturligtvis stressad. Tanken på den två timmar långa bilresan är, som sagt, ingen höjdare.

BB-väskan packades klart i all hast och även det mest nödvändiga till Liten som, ifall vi ska åka in till stan, lämnas hos sina farföräldrar.

I all den här hetsen som jag helt på egen hand skapade så började jag skaka, säkert någon slags panikreaktion. När jag insåg att förlossningen faktiskt ska bli av. Samtidigt hade jag ju läst att man inte sällan får frossa under något skede av förlossningen om det går för intensivt och med Liten hade jag just frossa. För mycket information är inte alltid bra.

Jag tog iallafall ett beslut och det var att jag skulle lägga mig ner en stund, se om det fanns en möjlighet att pausa värkarna, att sova lite och gissa om jag blev förvånad när det visar sig att jag sovit en hel massa under natten. Jag har inte ens varit upp på toaletten?! Har jag kontroll över min kropp eller?

Det bästa som hände igår var att mamma meddelade att hon som en räddande ängel kommer hit imorgon för att avlasta och jag kände mig så mycket lugnare efter det. Tack!

Kanske är det meningen att jag ska köra Lanefelt-stuket och knipa tills mamma kommit hit? Vi säger så, jag kör liggläge, tokvila och ro tills mamma kommit, då kan vi åka in och föda fram lillebror.

Eftersom jag numer har kontroll (som jag önskar det...) så lär det ju bli så, eller hur?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Men så skönt att din mamma kommer! Vänta på henne så kan lillebror komma sen, ta det riktigt lugnt nu :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att mamma kommer och ja vila nu, tänk på att du behöver energi om det snart är dags;) Förstår att du oroar dig men jag tycker att du ska åka in när du känner att du behöver, bry dig inte om i fall dom tycker att du kommer in av bara oro, du känner din kropp bäst själv och ska göra det som känns bäst för dig. Ta hand om dig nu vännen <3 Ska kolla i brevlådan idag efter min vinst, glömde kolla igår då jag kom hem så sent;) Kramar vännen

    SvaraRadera
  3. Åhh.... mammor är verkligen bäst! Ta det lugnt och vila nu hörredu! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skulle man göra utan mamma? Passa på att vila massor nu finis <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har läst, men inte kunnat kommentera.
    DU! Håll kvar Lill-Robert lite till! Så bråttom behöver han ju inte ha...
    Skönt att mamma kommer, och du?
    Du har kontroll. Du är GRYM.
    Tänker massor på dig och håller dig i handen härifrån.

    Kram ♥

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!