2013-11-26

Ingen vanlig dag...

För tredje gången i mitt liv är jag höggravid på min födelsedag men det är också den allra sista gången jag är höggravid. Punkt. Jag gör mitt bästa att njuta av det, själva kroppen njuter jag inte av men magen däremot. Den är ju full av bebis, en hejvilt rörlig minibror som jag vill ha i famnen.

Eftersom min make inte kommer hem förrän sent ikväll har vi tänkt fira födelsedagen på lördag när han har ledigt men hallå, jag vill fira nu!
Finaste av allt var den blå hylla som Stor gjort i slöjden (ära vare gud i höjden).
Det roliga är att hon direkt säger - Du får måla den svart om du vill! Haha, svartfixerad morsa som itne kommer ändra den en millimeter, så fint pluggad och perfekt och i den ska jag sätta mina allra värdaste saker. Stolt!
Sedan fick jag väldoftande ljus och sköna handcremer, choklad, bok, en mjuk halsduk och cash som säkert kommer gå till mer choklad. Fixerad, javisst!
Tur för mig då att min fina familj fixat med presenter som redan fanns på plats här imorse. Jag älskar att få presenter!

Annars har vi fortsatt vårt strukturerade julpyntande men jag borde ha förstått att det inte gick att gömma undan något för Mellan. Han har sådan koll och nämner saker jag knappt minns själv trots att jag såg dem häromdagen. 

Dessutom påminner han mig om mina favorittomtar som jag inte hittat vilket innebär att det helt klart finns en låda kvar i källaren. Jaja, får se om den kommer hit annars får de sakerna kännas som en överraskning nästa år. 

Det är skillnad att ljus- och juldekorera sitt alldeles eget hus, även om vi ännu inte hunnit med utebelysningen så känner jag i hela kroppen att det är vårt hem. Vi ska bo här länge, länge och sätter våra spår hela tiden. Det är helt underbart och så snart lillebror kommit ut är livet komplett. 

(Och den lilla djävulen på axeln undrar vad som kommer gå snett när allt är lite för bra...)
- vs -

17 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra för dej idag! :)
    Men å vilken fin hylla! Det finaste man kan få är något barnen gjort själva!
    Kul att du fick måla den svart, haha ;) Noah är trött på att jag målar om allt svart just nu :P

    Det saknas en kartong här med?!? Fast att det var jag själv som var uppe på vinden..hmm.. Bäst vi hittar dom ;)

    Kramar!
    Och klart det heter Bob ;) Alla andra som är tröga och inte fattar det :P

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till dig idag fining, hoppas att du har haft en underbar dag och vad fina presenter du har fått. Hihi..jag njuter av "mitt pynt" nu men vips är Selma så stor att hon vill ha julen på sitt sätt, är väl bara att blunda då och gilla läget(inom vissa ramar då)...hihi! Ha en fortsatt fin födelsedagskväll. Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på din dag fina du <3
    Härligt med så fina personliga presenter!
    Hoppas din kväll blev lyckad och att du blir ordentligt firad sen på lördag :)

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  4. Ett stort GRATTIS på din dag!! Härligt med paket - jag älskar också paket. Gärna i mängder.... :) Och mysigt att ha ännu mera firande kvar till helgen! Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja må du leva... Hurra och grattis!

    SvaraRadera
  6. Ett stort grattis i efterskott, hurra hurra! Vilka fina presenter du fick och snart har du en fin liten bebis att krama och pussa på med! :D Du gör rätt i som försöker njuta av magen! Själv kan jag ha svårt att göra sånt, att njuta av nuet. Men försöker bättra mig, jag jobbar på saken :)

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Och vilka fina presenter. Härligt med två dagars firande :)

    Har nu kollat in matkassen, jättebra! Tack för det fina tipset.

    Tack, ha det toppen och ta hand om dig och bebis <3 Jennie

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen en dag för sent! :)
    Kram från styvsyrran :)

    SvaraRadera
  9. Men åh... Ett stort grattis på födelsedagen i efterskott. KRAM

    SvaraRadera
  10. Stort grattis i efterskott!!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Stort grattis på din dag i efterskott! Kram, Ingrid

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!