2013-11-09

Ingen vila...

Ibland (ofta) undrar jag hur jag tänker, eller om jag tänker alls. Eftersom jag oroat mig så inför helgen så borde det ju vara en självklarhet att jag tar det lugnt och vilar istället för att leka med elden och sätta igång förlossningen.

Så har jag inte gjort. Alls.

Hej Flytt-Anders!
Jag har en av dina kartonger, du är välkommen att komma och hämta den.
Soliga hälsningar från Australien.
Idag har vi bakat saffransbröd: bullar med vit choklad, vanliga lussekatter och en butterkakevariant även den med vit choklad. Tvättat en hel del, vikt tvätt, rensat i barnens rum, röjt undan i den hemska hallen, dammsugit och hoppat över den dagliga middagsluren.

Det är idel sammandragningar, hjärtklappning och en förbannad värk i bäckenet men jag har tänkt ligga i soffan resten av kvällen och hoppas att det kompenserar dagen. Jag har åtminstone inga förvärkar så jag känner mig lugn. 


Leve katastrofplanen!


Det har varit mysigt att vara ensam med Liten men jag saknar familjen. De kommer hem inatt så jag behöver inte längta så länge till. Imorgon är det Fars dag och barnen ska fira sin pappa med frukost på sängen och någon egentillverkad present. Det blir mysigt.

- vs -

4 kommentarer:

  1. Hoppas det känns bättre nu och att ni får en riktigt mysig farsdag tillsammans!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ni har grejat på :) Glöm inte vilan bara...


    Pst, har en tävling på bloggen ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, förlåt om jag skrattar men det där lät som något jag skulle göra när jag är ensam hemma, förutom att kolla på en thriller. Dom avskyr jag och kollar inte ens på om P är hemma :D

    Kom in och se om det var du som vann Lamaze leksaken på min blogg :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Nej nu får du ta det lugnt :) kram Diana

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!