2013-11-25

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Lovar att det här blir sista gången jag tjatar om kartonger men jag blev så otroligt glad över att de försvann från hallen och att julpyntet hittade hit.

Blev jag irriterad på:

Att mina vinterkängor är trånga (uppenbarligen svullna fötter), jackan går precis att dras igen (stor mage) och det handlar om veckor tills jag borde kunna ha kläderna igen men ska jag frysa tills dess?
Vägrar ju köpa nya kläder för så kort tid.

Lärde jag mig:

Att det är förbannat roligt att pyssla när man har tillgång till en limpistol!

Undrade jag: 

Om vi ska ta en ny sväng med bihåleinflamamtion och förkylning bara för att vi sluppit det i flera veckor.
Jag röstar nej.

Önskade jag: 

Att det inte vore så trångt i kroppen, vill kunna äta normalt.
Bara veckor kvar nu sen startar frosseriet...

Den kommande veckan hoppas jag:

Att min energinivå håller sig normal och att lillebror stannar i magen då jag kommer vara ensam med barnen större delen av dygnen i två veckor framöver.
Give me strength...
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Neeeej ! Inga ,er baciller till dig - du har haft tillräckligt och mer därtill !!
    Här börjar jag äntligen bli hyfsat pigg efter en vecka med penicillin och piller, men psoriasen finns kvar så det börjar bli dags att slipa på rn kort men tydlig önskelista till tomten.
    - jag vill ha SOOOL och salta bad i år !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna både för att lillebror inte vill ut än och att ni slipper alla slags baciller som finns nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår bekymret med kläderna. Du kan inte låna nån jacka av mannen i huset eller av nån ni känner? Och jaga iväg baskiluskerna, uschabuscha!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!