2013-11-01

Matkassen som värmer!

På Facebook finns det några eldsjälar som startat en grupp som heter Matkassen. idén är att de som har det svårt, tillfälligt eller ständigt, får hjälp av oss som vill och kan hjälpa. Det handlar inte enbart om mat utan även om kläder, blöjor, leksaker eller kanske en upplevelse för ett barn vars födelsedag är på ingång.
Klicka på bilden för fullständig information om Matkassens helt ideella arbete.
I det annars så ytliga flödet på Facebook ger Matkassens utrop ett helt annat värde. Det rör så många känslor när jag läser om vilken hjälp helt vanliga familjer i Sverige behöver och det värmer något enormt när jag ser hur snabbt de får hjälp av sina medmänniskor. 

Jag blir stolt och på det här sättet ser vi att hjälpen kommer fram, så mycket mer givande (i dubbel bemärkelse) än att sätta in pengar på ett anonymt postgirokonto. Vilket naturligtvis också är viktigt men vi är nog många som har annat än just pengar att dela med oss av.

Matkassen låter oss hjälpa på det sätt vi kan, med lite eller mycket.

Jag hoppas att mina fina läsare också vill delta i deras arbete så att fler familjer kan andas ut, vad säger du?
- vs -

6 kommentarer:

  1. Superbra! Jag är med på en liknande sida (En hjälpande hand) och det känns verkligen som om man gör nåt konkret. En härlig känsla för mig som givare att verkligen se att det man ger kommer fram och uppskattas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kim!

      Länka gärna till En hjälpande hand, jag vill se den också. :)

      //Anna

      Radera
    2. https://www.facebook.com/pages/En-hj%C3%A4lpande-hand/509312852458408?fref=ts

      Hoppas länken funkar! Annar är det bara att söka på "En hjälpande hand" på facebook så kommer den upp!

      Radera
    3. Perfekt, den funkar. Tack så mycket, nu är jag med även där!

      :)

      Radera
  2. Jag har skickat en liten present och fler kommer det säkerligen bli framöver !
    det är ett bra initiativ som verkligen förtjänar att uppmärksammas !!
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!