2013-11-04

Min graviditet vecka 33

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 33

Trots att jag för flera veckor sedan var redo att packa BB-väskan så står den ännu tom. Dels för att många av de saker jag vill ha med ligger i en kartong i källaren men också för att jag inte riktigt vill ta steget.

Jag känner efter väldigt mycket, jämför förvärkarna och försöker avgöra vart de sitter och om det är något på gång. Kollar efter slempropp (bra grej - fult namn) och har en inbyggd planering vad jag än gör.

Det är sju veckor kvar till fullgången graviditet men om lillebror kommer lika tidigt som Liten så är det bara fyra veckor kvar och det är viss skillnad.

Magen står fortfarande väldigt högt och pressar mot revbenen, det är väl ett par veckor kvar tills den sjunker ner så det gäller att gilla läget. Att sitta upp blir allt svårare och när jag står för länge så får jag hjärtklappning. Haha, jag MÅSTE alltså ligga ner, jobbigt för mig som helst av allt vill sova...

Total viktuppgång 13 kg vilket betyder att jag redan nu väger mer nu än jag gjort under de andra tre graviditeterna. Undrar vart det ska sluta.
- vs -

6 kommentarer:

  1. Visst blir det tyngre och tyngre.. men snart är vi där :)

    Tack, det ska bli superkul att jobba med dem!

    Ha en fin måndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Åhh.. nu är det inte länge kvar, så spännande :) Jag var sjukt seg med att packa bb-väskan, men den packades iaf även om de var i det senaste laget. Haha. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Oj, har missat många fina inlägg här ser jag nu, vardagen rullar på och det är svårt att hinna med:) Hoppas att du hinner få lite tid till att vila när du är så trött. Minns att jag var fruktansvärt trött i slutet, ville bara sova och var rätt osocial. Som sagt, hoppas du får tid till vila! Och mums vad goda lussekatterna såg ut:) kramar söta du! <3

    SvaraRadera
  4. Jag gick upp nästan 25 kilo nu när jag var gravid, uff, det var en pärs :/

    SvaraRadera
  5. Stackars dig som måste ligga ner ;) Och 13 kg är ju inte mycket alls. Jag har gått upp över 20 med alla tre ....... ;)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!