2013-11-25

Min graviditet vecka 36

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 36

Nu är det trångt i kroppen. Jag mår illa och blir proppmätt av ingenting och till och med mina vinterskor är trånga. Svullna fötter alltså.

De som inte sett mig på två veckor säger att magen vuxit rejält sedan sist och det stämmer nog, känner mig tyngre och enligt vågen har jag gått upp totalt 15 kg. All time high, för mina graviditeter.

Jag tror som sagt att bebis sjunkit ned en del för jag kan ligga på rygg utan att få hjärtklappning och tappa andan, om än bara korta stunder. Han sparkar hejvilt och det känns så himla tryggt att det inte stör mig det minsta. Visst gör det ont ibland men så länge jag får så tydliga livstecken från honom spelar det ingen som helst roll.

Värkarna kommer dagligen men som oftast kvälls- och nattetid. De sitter i ländryggen, som "riktiga" värkar men jag litar inte längre på vad jag känner. Det var en kväll som jag var så säker på att det var dags att föda som sedan stanande av att jag inte vet vad jag ska tro på. Visst stannar det inte av när det är på riktigt riktigt men ändå. 

Känner mig redo att föda. Redo att få min lille skutt i famnen. Längtar som bara den.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!