2013-11-16

Pyssel & bebisprylar!

Gårdagens härliga snöstorm försvann under natten och lämnade oss med ett trist grådassigt höstregn och is. Tråkigt men vi roar oss med pyssel inomhus istället. Barnen har skapat fina julgranshängen av egen design och så har vi påbörjat den kottkrans vi så småningom ska sätta på ytterdörren. Det är några steg kvar så bilder på den får vänta.
Igår kom ett paket med två saker till lillebror, ett Babynest och en Tricot-slen bärsjal. Bra det så att det finns tid att öva på att knyta, jag vill ju kunna greppen innan bebis ska bäras i sjalen.
Apropå bebis så är han fortfarande väldigt livlig och värkarna har avtagit i stort sett helt, jag har släppt paniken inför förlossningen och längtar bara efter ankomsten. Framsteg!

Vad gör du i helgen?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara julpynt! Babynest och den där bärsjalen är också vad jag väntar på :) Verkar vara perfekt till lillskruttisar.

    Hoppas att du har en fin lördag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Åhh, det blev en tricot slen? Den är så himla bra! Du kommer inte ångra dig :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du släppt paniken inför förlossningen! Skönt!

    SvaraRadera
  4. Men så fint !! Jag satt precis och tittade på enkelt julpynt hemma för barnen då jag, svägerskorna och hela barnaskocken ska pyssla några dagar innan första advent :)

    och skönt att värkarna avtagit! passa på att ta det lite lugnt nu och vila så gott det nu går :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt värkarna har avtagit, förstår det känns lugnare för dig då :)
    Babynest, åh, verkar vara en sån bra grej! Hade gärna haft en sån men plånboken sa nej, förbenat! Att få bebis och flytta nästan samtidigt är inte bra planerat, haha!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!