2013-11-24

Snyggaste mössan, snöstorm och efterlängtade kartonger!

Det har stormat rejält i helgen, snön yr och vinden ylar. Så härligt att inte vara tvungen att vara utomhus i den värsta blåsten. 

Mellan har en ny mössa.
Ungefär såhär reagerade han på mössan:
- Åh, så himla snygg!
- Men den är så skön!
- Den är inte stickig alls!
- Och varm, och mjuk och skön och snygg!

En ny favorit vilket inte förvånar mig ett dugg, min lillkille älskar färger i allmänhet, gul i synnerhet, och hans glädje smittar av sig.

Tävla om en likadan mössa här!

Så var det julkartongerna som skulle komma hem i helgen och kom gjorde de. Hurra! Nu verkar det som att en saknas eller så är det så att jag minns fel. I vilket fall som helst så har vi inte de stjärnor jag hade trott och inte heller de ljusstakar jag räknat med. En beställning blev raskt gjord och till veckan ska det pyntas hejvilt!

Eller hejvilt är väl att ta i. Jag passade på att gå igenom julpyntet utan barnens inblandning, på så vis tror de att de får vara med och bestämma helt och hållet vilket besparar mig en massa diskussioner. Julgranen kommer de få klä exakt hur de vill men resten av hemmet vill jag ha lite koll på så då gör vi såhär.

Glittrigt kitsch i all ära men någon måtta får det vara.

Alla stora som små rörelser sätter sina spår så jag hamnar i soffan på eftermiddagarna, känner mig stel, öm och gammal men vet ju att det är graviditeten som säger ifrån. Som jag längtar...
- vs -

9 kommentarer:

  1. Smart det där med att plocka bort en del utan barnens vetskap. Det ska jag oxå se till att göra, så slipper man ju de värsta sakerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag ja... Mellan har lite för bra koll och går omkring och undrar var den och den grejen är. Han är övertygad om att det saknas en hel del och rätt har han, dessutom har jag kommit på fler saker som saknas så det står säkert en låda kvar i källaren. Får se om den kommer upp.

      Radera
  2. Vilket lyckopiller den där mössan var!:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Underbar mössa, vill också ha snö :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Men åhh vilken FIN mössa!! Den skulle passa min Edvin perfekt. Dessutom skulle han inte tappa bort den heller. Ovanlig och BRA färg. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga färger på mössan, verkligen fin :)
    Apropå barn och ålder, hur gamla är dina!?

    SvaraRadera
  6. Supersöt mössa, älskar att det är lite färg:) Visst är det härligt att bita tag i julpyntandet nu, gick i genom alla min låder och upptäckte att det är en hel del som behöver införskaffas..hihi Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!