2013-11-21

Storslagna helgplaner!

Det verkar som att jag äntligen fått maken att inse hur viktigt det är för mig att tömma hallen på kartongberget och även om vi (han) egentligen ville vänta tills han hunnit sätta upp reglar på övervåningen så har han lovat att vi ska bära upp allt i helgen.

Det är en lättnad jag inte riktigt kan beskriva för det innebär inte bara att det blir tomt på skräp i hallen (det mesta) utan att vi även kan hämta hit jullådorna och börja pynta. Dessutom kommer IKEA-leveransen på måndag så att jag kan försöka få ordning på det förvaringskaos som råder just nu.

Delar av den vackra hallen...

Det blir visserligen provisoriskt men tusen gånger bättre än dagens icke-lösning.


Jag har även bett honom ta en paus i bygget, som livet ser ut just nu hinner han knappt mer än några timmar/vecka, så att vi kan fokusera på plocket på nedervåningen. Det är en del saker som ska upp på väggarna, flyttas på och fixas. Jag känner liksom inte att jag kan be honom göra saker som främst är ytliga på nedervåningen när jag vet hur mycket annat jobb som hänger på honom som egentligen är viktigare. 


Om han nu går med på att pausa/släppa taget om övervåningen tills efter jul innebär det att vi skulle kunna få en komplett nedervåning till jul och det vore helt fantastiskt!

Att ha sovrummet klart tills lillebror kommer, tvättstugan likaså med skötbord och annat är en dröm. Utebelysning och julpynt som kanske kan sättas på plats med omsorg istället för att bara pressas in här och där. 


Nu har det ju inte hänt än men förväntningarna är större än vanligt och jag kommer bli grymt besviken om inget händer. Håller tummarna...
- vs -

5 kommentarer:

  1. Gud vad duktiga ni är, förstår att det är svårt att hitta tiden. Visst är det skönt när man kan få undan lite kartonger, vi har fortfarande massor som står ouppackade men dom har vi tryckt in i ett rum och stängt dörren...hihi! Kramar söta du

    SvaraRadera
  2. Skönt att han förstår ..:) minns när jag var gravid och var något frustrerad när jag inte fick lyfta eller göra nåt själv...kram Diana

    SvaraRadera
  3. Din hall påminner om min! Förstår du vill få klart så mkt som möjligt innan bebisen kommer :)

    SvaraRadera
  4. Vi håller också på och grejar en del här hemma, mest inför att få plats med allt inför att skatten ska komma, och visst är det skönt när stora saker försvinner. Sån himla befriande känsla!

    Tack så mycket. Känner igen den där enorma tröttheten, jag skulle nog kunna sova mig igenom de sista veckorna :) Är i v. 34 nu. Och visst känner en efter när en längtar så. Snart snart snart. Så underbart det ska bli!

    Ha en finfin fredag <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Det är ju sånt man går och tänker på som gravid. A L L T som ska göras. Helst innan liten kommer :)
    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!