2013-11-22

Tatuerad julgran?

Jag är en av dem som började tatuera mig på 90-talet. Tatuering nummer två valde jag, som så många andra tjejer på den tiden, att placera i ryggslutet. För att vara ännu mer tidstypisk så valde jag ett kinesiskt tecken.

Tecknet jag valde betyder evighet och tanken med den var främst att det var ett fint tecken men också för att tatueringen skulle sitta för evigt. En mycket fin och djuplodande tanke sådär som tonåringar gärna tror att de är fyllda av...

En morgon slappade jag, Mellan och Liten kvar i sängen på morgonen. Mellan roade sig med att räkna upp mina tatueringar och berätta om dem för Liten.
När han kommer till ryggtatueringen säger han på fullt allvar:

- Och på ryggen har mamma en julgran.

Japp, så himla mycket tycker mamman om julen att hon tatuerat dit symbolen för den. Kanske ska jag ta och pimpa den med en stjärna, julkulor och lite glitter för att fullborda den? För att, så att säga ta den in i 2010-talet?
- vs -

9 kommentarer:

  1. Hahaha :D
    Ja ett par kulor skulle sitta fint ;) :P

    Nu blir det sons of anarchy här, ha en go kväll :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. hahaha !!! tack för dagens asgarv - det behövde jag !! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, dom är ju bara för go dom små liven! :)

    SvaraRadera
  4. Hihi, ungar är ju härliga :D
    Swing dance, jädrans, där är det ju full fart! Klarar man det grejar man absolut line dance :D

    SvaraRadera
  5. Haha, härligt med en julgran på ryggen?

    En fråga, är det ok för dig att jag lånar dina tävlingsregler du har i dina tävlingar? Jag har gjort om dom lite, men jag har gått efter din "mall". :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hihi barn är verkligen roliga ibland. Antar att man kommer få höra många såna där roliga (eller mindre roliga) kommentarer när man har barn. Hur många tatueringar har du? Hoppas att ni har en fin söndag. Kram kram ♥

    SvaraRadera
  7. hahaha passande nu till jul!

    SvaraRadera
  8. Haha... ;) Jag skrattade högt när jag läste det här inlägget! Vilken fantastiskt skön och spontan kommentar tihi :) Oerhört charmig litet barn du har :)
    Mm ibland framstår inte allt som man önskar...

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  9. Jag har också en gammal tatuering på ryggen. En liten, urblekt svala, som inte direkt ser ut som en svala längre. Tyvärr har jag inte glömt hur det kändes att göra den skulle jag boka tid för att "trolla" lite så den förvandlades till något bättre.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!