2013-11-12

Tävla om 3 x Monsters University på dvd/blu-ray!

Nästa vecka lanseras Monsters University på DVD/BD, uppföljaren till monsterhiten Monsters Inc. som kom 2001. 

Som tur är så ger ©Disney mina läsare chansen att vinna en finfin julklapp till en filmälskande filur i din närhet!
©Disney/Pixar
I denna charmiga film med stort hjärta och mycket humor presenterar Disney/Pixar historien om hur den omaka monsterduon Mike och Sulley träffades och blev bästa vänner för livet. Ända sedan Mike Wazowski var ett litet enögt monster har han drömt om att bli professionell Skrämmare när han blir stor – och han vet att de bästa Skrämmarna utbildat sig på Monsters University (MU).

Men hans planer hotas redan under första terminen när han som ambitiös student stöter på den late naturbegåvade James P. Sullivan, och det dröjer inte länge förrän deras ständiga tävlan mot varandra får dem utslängda från universitetets skrämmarprogram. De inser att de måste lära sig samarbeta med varandra såväl som med en grupp missanpassade monster om de ska kunna ställa allt till rätta igen.
1:a - 3:e pris ©Disney/Pixar Monsters University på DVD eller Blu-ray, värde 149 - 199 kr/st.
__________________________________________
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter det enögda gröna monstret i förnamn?

Psst, läs texten under bilden...

Skriv svaret som en kommentar och ange vilket format du önskar vinna. 
Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 20/11-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

95 kommentarer:

  1. Vet inte om min förra kommentar kom med? Blev något knas när jag skulle posta. Bortse isåfall från detta inlägg om det kom dubbelt!

    Svar: Sulley!
    Format: DVD vore bäst för oss.

    Följer redan på Bloglovin och har gillat inlägget!

    SvaraRadera
  2. Mike. Och här är vi stenålders och kör på DVD än ;)
    Kram !

    SvaraRadera
  3. Åhh, jag måste vara med! Robin gillar den första filmen så han borde ju gilla den här också?
    Svaret på frågan är:
    Mike Wazowski

    Jag blev nummer 3 att gilla på Bloglovin :)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Är gärna med och tävlar. Barnen älskade första filmen och den har gått varm här hemma.
    Monstret heter Mike.
    Jag delar på facebook som Lottiz Törnqvist.
    Jag gillar som nummer 4 då jag redan följer bloggen på bloglovin.

    SvaraRadera
  5. Jag är med och tar alla vinstchanser!

    - Det enögda monstret heter Mike Wazowski. OM jag har turen att vinna denna julklapp till sonen så önskar jag mig filmen på Blu-ray.

    - Jag har delat tävlingen offentligt här: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/10151995381626628

    - Följer dig redan på Bloglovin, men gillade inlägget och blev gillare nummer 5.

    Kram, Sara
    sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  6. Klart jag vill vara med och tävla om en Blu-ray !
    Det enögda monstret heter MIKE.

    Följer med Bloglovin sedan länge och delar på Facebook.
    Michaela Ambjörnsson

    Kram

    SvaraRadera
  7. Han heter Mike Wazowski ! önskar på dvd till min dotter, hon är 3,5 år och käär i "salli" :)

    eriika.o.lindahl@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Mike! Jag önskar mig bluray! Delar som jessica sundberg1. På bloglovin gillar jag som nr 6.

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med och tävlar! :)
    Det gröna monstret heter Mike.
    Filmen skulle jag vilja ha på DVD om jag vann.

    Gillar även detta inlägg på bloglovin som nummer 7.
    Här är länken till mitt inlägg om tävlingen: http://testu.blogg.se/2013/november/tavling-hos-vitt-eller-svart-avslutas-2011.html#comment

    Ha det så bra!
    mirjam_99@live.se

    SvaraRadera
  10. Mike

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Mike Wazowski DVD om jag har tur :) carola23@live.se

    SvaraRadera
  12. Jag är gärna med och hoppas på en Blu-Ray.
    Svar: Mike Wazowski

    Följer dej sedan länge på bloglovin, har gillat inlägget som nr 8.

    Ha en fin dag !
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Sandra Kaun2013-11-13 09:20

    Mike Wasowski

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  14. Svaret är Mike :) En Blu-ray vore toppen att vinna :)
    Delar vidare till min fb.sida (Carina Gerdin).
    Kram Carina
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  15. Svar Michael Mike
    På dvd om jag vinner
    delar på FB Eva Flood
    evaflood@telia.com

    SvaraRadera
  16. Mike wazowski perfekt julklapp till hela familjen helst vill jag vinna bluray men dvd funkar. Gillar inlägget på blogglovin som nr 9

    Jenny Söderström piggg83@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag älskar den första filmen, den är helt underbar! Mike Wazowski heter enögda monstret och jag tror jag fick nr 449. Jag skulle vilja ha en BluRay om jag vinner =)

    SvaraRadera
  18. Enögde Olle!? Nä skojar, han heter Mike Wazowski
    Blev nr 11 att gilla inlägget på BL.

    SvaraRadera
  19. Jag är gärna med och tävlar.
    Gillar inlägget på bloglovin som nr 11.

    Han heter Mike! :)

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Vilken kanontävling!
    Han heter ju Mike såklart! :) Tar gärna på DVD

    Delar på FB alias: Mary-Anne Christensen
    https://www.facebook.com/samsungsverige?sk=app_1400750060161203#!/petra.christensen.9

    Följer på bloglovin och gillar inlägget alias: Mary-Anne Christensen

    Nu håller jag tummarna!
    Hälsningar
    P Mary-Anne Christensen



    SvaraRadera
  21. Mike
    Blu-ray
    asa.skyttberg@spray.se

    SvaraRadera
  22. Svar på frågan:Mike Wazowski
    Jag önskar vinna filmen i Blu-ray.

    Jag gillar inlägget på Bloglovin där jag följer dig sedan länge.
    Var nr 13 som gillade inlägget. :-)

    Hoppas på tur!
    Kram Carolina

    SvaraRadera
  23. Jag vill såklart vara med och tävla!
    Det gröna enögda "monstret" i Monsters Inc. heter Mike i förnamn.
    Jag blev den 14:e att gilla inlägget på Bloglovin och har delat tävlingen på min facebookvägg - https://www.facebook.com/anna.eiderbrant

    Vill så gärna se den här filmen :D

    SvaraRadera
  24. Jag är gärna med och tävlar om Blu-ray!
    Svar: Mike
    Är följare på BL och har gillat inlägget, vi är 14 som gillat.
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/11/20-nov-vinn-monsters-university-pa.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  25. Han heter Mike Wazowski.
    Jag vill vinna DVD

    SvaraRadera
  26. Det enögda monstret heter Mike Wazowski.

    Jag önskar vinna blu-ray.

    Har även tipsat på facebook - Amanda Ydnäs

    Hoppas på tur!
    creyla@live.se

    SvaraRadera
  27. Jag är med. Svar: Mike Wazowski
    Önskar bluray!

    mvh, Carita
    turkost@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Tjenixen.

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: Mike (Wazowski)

    Ha en härlig dag! :)

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag är med i tävlingen! Mitt svar på frågan är Mike.
    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Hej! Det enögda monstret heter Mike Wazowski. Jag skulle gärn vilja vinna filmen i DVDformat.

    SvaraRadera
  31. Han heter Mike.
    Om jag vinner vill jag gärna ha filmen i DVD-format.

    SvaraRadera
  32. Klart jag är med! Sonens favorit Mike "Wazowski (som även är svaret på frågan) är en filur som är älskad här hemma, och vill mer än gärna ge han denna i julklapp <3

    Delar på facebook /Angelica Broman
    Gillar inlägget

    Håller nu alla tummar å tår <3

    Kraaam

    SvaraRadera
  33. Jag är med och tävlar! Älskar Mike och Monsters Inc! =)
    Skulle vilja vinna i DVD-format!

    Heidi Larsson - heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jane Larsson2013-11-13 22:01

    Han heter Mike :)
    Skulle vilja ha den på DVD om jag vann.
    /Jane, angryalesha@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Han heter Mike Wazowski

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/november/20-november-vinn-film.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  36. Tanja Närhi2013-11-14 00:09

    Heeej!
    Svar på frågan: Han heter Mike!

    Mailadress: talle_98@hotmail.com :)

    SvaraRadera
  37. Det gröna monstret heter:
    Mike

    Jag vill helst ha en DVD :)

    SvaraRadera
  38. Jag vill vara med!
    Monstret heter Mike.
    Önskar filmen på dvd

    anna.samuelsson9@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Han heter Mike.

    Med vänlig hälsning, mikkonatrihotmail.com

    Väljer dvd om jag vinner.

    SvaraRadera
  40. Han heter Mike.

    Med vänlig hälsning, mikkonatrihotmail.com

    Jag väljer dvd om jag vinner.

    SvaraRadera
  41. Mike Wazowski!

    Jag vill helst vinna blu-ray!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  42. Amanda Andersson2013-11-14 10:46

    Han heter såklart Mike! Har jag turen att vinna skulle jag vilja ha filmen i DVD.

    Mvh
    Amanda
    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Han heter Mike!
    Om jag vinner vill jag gärna ha i DVD-format.

    mrinda@swipnet.se

    SvaraRadera
  44. Jag är gärna med och tävlar, då jag verkligen skulle vilja vinna denna fantastiska film till dottern i julklapp, då vi tillsammans skulle ha en riktigt bra film att titta på. Önskar gärna filmen i Blu-ray format.

    Vad heter det enögda gröna monstret i förnamn?
    Mike Wazowski

    Har delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig på Bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nummer 16.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. hejsan jag är jätte gärna med..

    svar på frågan
    Mike Wazowsk jag vill vinna i dvd

    jag har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-dvd/ ‎

    följer dig redan på bloglovin men gillade inlägget som nr 17

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  46. Hej. Jag är gärna med. Han heter Mike. Jag följer dig sedan tidigare och gillar inlägget som nummer 17 lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  47. 1. Mike heter han. Önskar Blu-ray.
    2. Har delat tävlingen på FB https://www.facebook.com/chris.iminlove/posts/317408308397368
    3. Följer redan, gillar inlägget som nr 19.

    Hoppas på tur!
    Kram Christina Loveur
    sepamej@hotmail.se

    SvaraRadera
  48. Michael heter han i förnamn.
    Michael "Mike" Wazowski är hans hela namn.
    Han är även känd som Mike / Mike Car / Mike W. / Mike Wazowski Car och Young Mike.

    SvaraRadera
  49. Jag är absolut med och tävlar :)

    1. Svar: Michael
    2. Skulle vilja vinna DVD
    3. Följer redan så gillat inlägget (21)

    Hoppas på tur, perfekt julklapp :)
    Kramar // Millah

    SvaraRadera
  50. _Mike heter han, jag är med och tävlar Linnros@live.com

    SvaraRadera
  51. Rätt svar är Mike Wazowski förstås, hoppas på en Blu-Ray!

    Med vänlig hälsning, Lina
    niohl@bredband.net

    SvaraRadera
  52. Han heter juh Mike Wazowski ! Den första filmen har gått varm hemma hos oss , barnen kan varenda replik - Snark ! Så andra filmen skulle ses med tystnad enbart skratt får vi hoppas och såklart en skål popcorn :) Om jag vinner vill vi ha den i Blu-Ray format . =) // Caroline

    SvaraRadera
  53. glömde juh min mailadress kroonlundin@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Åh! Jag är med och tävlar! Jag och sonen skulle se den filmen på bio men hann aldrig innan den slutade gå på biografen här i stan!
    Svaret på frågan är: Mike Wazowski
    Jag skulle vilja vinna i filmen i Blu Ray

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  55. Han heter ju såklart; Mike Wazowski
    Vi tar gärna en dvd :)
    jag följer dig redan på bloglovin vet du men gillar inlägget såklart. Glömde kolla vilket nr.. : /

    kram kram

    SvaraRadera
  56. Jenny Thorsell2013-11-15 22:58

    MIKE Delar tävlinge här: https://www.facebook.com/jenny.thorsell.1/posts/174746749392391
    ithorsell@yahoo.se

    SvaraRadera
  57. Anna Lundkvist2013-11-16 13:01

    Han heter Mike

    Har tipsat här https://www.facebook.com/hillevi.lundkvist/posts/1477620862463298

    Följer dig redan på bloglovin och gillar inlägget som nr 23

    Nu håller jag tummarna

    SvaraRadera
  58. Svar: Mike Wazowski.

    Jag önskar Blu-ray.

    Extra!

    Tipsar om tävlingen här:
    http://jennyjon.bloggplatsen.se/2013/11/16/10346369-tavling-vinn-monsters-university/

    Följer redan via Bloglovin', gillat som nr 24.

    jenjonsjoberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Svar: Mike
    Vill ha den till dvd :)
    Kram Frida, tacospanda@gmail.com

    SvaraRadera
  60. Hej! Jag skulle vilja vinna för att jag älskar din blogg. Och så har jag Monsters Inc. Så jag vill ha den nyaste också! Han heter ``Mike``

    SvaraRadera
  61. Svar: Mike

    Jag tar såklart en extra lott - jag har länkat till dig till höger i min blogg under "bra tävlingar".

    SvaraRadera
  62. Svar: Mike

    Formatet spelar ingen roll för mig - jag kan spela båda

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/november/monsters-university-2.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  63. Mike heter han.
    Skulle vilja ha dvd

    SvaraRadera
  64. Mike Wazowski

    SvaraRadera
  65. Han heter Mike och jag vill gärna vinna filmen på Blu-ray.
    Mvh/
    Hanna
    hannawe@live.se

    SvaraRadera
  66. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar!

    Svar: Michael "Mike" Wazowski .

    Gillar inlägget på Bloglovin som nr 25.

    Med vänlig hälsning, Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  67. Hej!

    Svar: Michael "Mike" Wazowski

    Mvh Magnus S
    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  68. Mike Wazowski

    Önskar vinna blu-ray

    SvaraRadera
  69. alexandra remes2013-11-19 12:42

    Mike Wazowski Blue ray

    Alexandra Remes
    alex_remes@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. Mike!
    Jag villa den i BLU RAY

    SvaraRadera
  71. Michael "Mike" Wazowski

    Blue-Ray eller DVD spelar ingen roll. Gärna Blue-Ray för bättre kvalite :)

    SvaraRadera
  72. Mike
    Jag vill ha filmen på blu-ray.

    SvaraRadera
  73. Svaret är Mike.

    Mvh
    Kristina
    gestur71@live.se

    SvaraRadera
  74. Mike Wazowski

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/11/20/monsters-university-2011/

    Följer dig sen förut på BL och gillar inlägget som nr 26

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  75. Kul tävling!
    Jag är gärna med. :)

    Svaret på frågan är: Mike Wazowski.

    Skulle önska DVD, har velat se den här filmen
    hur länge som helst nu och det hade varit perfekt med
    en filmkväll i höst och vintermörkret som passar
    både stora som små. :) Hoppas på tur.

    frozenvanilla@live.se

    Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/november/tavlar-film.html#comment

    Följer dej redan på bloglovin och gillar inlägget som nr 27.

    SvaraRadera
  76. Han heter Mike Wazowski, vilket var svårt att skriva utan att höra lilla Bus version av hans namn i bakhuvudet!
    Jag hade velat vinna på DVD då jag är osäker på vad guddottern har för möjligheter att se film numera.

    SvaraRadera
  77. Det enögda gröna monstret heter Mike i förnamn.
    Jag önskar filmen i Blu-Ray, till min flickvän. Som älskar barnfilmer!

    Mvh Johan Lind

    Johanjohan.Lindh@gmail.com




    SvaraRadera
  78. jag är med, skulle vinna i dvd-format

    svar: Mike Wazowski

    länk: http://cattistavlar.vimedbarn.se/20-november-mo…ers-university/

    catharinaottosson@hotmail.com

    SvaraRadera
  79. Hej vill super gärna vara med och tävla om den här filmen. Svar på frågan han heter Mike.
    Jag delar tävlingen på min facebook https://www.facebook.com/sara.holmberg.71

    SvaraRadera
  80. Han heter Mike. Jag önskar i DVD format.
    Jag tipsar på min FB, Tina Carlström: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Hej! Vill vinna en dvd :)

    Svar: Mike Wazowski

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  82. Hej! Rätt svar är Mike på frågan.

    Andreas Eriksson

    SvaraRadera
  83. Mitt svar: Mike.

    Önskar blu-ray

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  84. Mike Wazowski

    Jag har delat tävlingen på Fb för dubbel vinstchans

    https://www.facebook.com/sven.soderling

    SvaraRadera
  85. Hej!

    Mike heter han!

    DVD!
    Med vänlig hälsning
    Monika

    moggade(at)hotmail.com

    SvaraRadera

  86. ------------------
    Hej!

    Svaret är Mike Wazowski!
    Blu-Ray vore toppen att vinna, om jag har den turen :D

    Med vänliga hälsningar
    Susann Björnström

    SvaraRadera
  87. ann-katrin j.2013-11-20 21:44

    Mike Wazowski

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  88. Mike!

    Blu-Ray!
    Allt gott! Mvh Jessica A
    Mejl: skumbollen@hotmail.com

    SvaraRadera
  89. Svar: han heter Mike

    Jag har tipsat om tävlingen på Facebook för att dubbla mina vinstchanser.
    https://www.facebook.com/karin.danielsson.10/posts/366804263457109

    SvaraRadera
  90. Jag är med!

    Svar: Mike Wazowski heter han!

    Vill vinna den på DVD!

    SvaraRadera
  91. Jag är med och tävlar! :)

    Svaret är Mike och jag skulle vilja vinna den på DVD, så att jag skulle kunna ge den i julklapp till min systerson på sju bast som älskar den första filmen och som definitivt skulle älska denna uppföljare!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!