2013-11-23

Tävla om det nya familjespelet Quizmysteriet!

BEZZERWIZZER har lanserat Quizmysteriet, ett nytt spelkoncept för hela familjen där spelarna ska använda både list och allmänbildning i rollen som detektiv!

Nu har ni chansen att vinna en perfekt julklappen som kan underhålla familjen under jullovet!
I Quizmysteriet får hela familjen använda både list och allmänbildning för att klara upp en mystisk stöld som en känd person ligger bakom. Är det Rödluvan som har stulit en vårrulle och gömmer sig i New York? Eller är det Christofer Columbus som har stulit en hammarhaj och gömmer sig i Sahara? Den spelare som först klarar upp mysteriet blir stadens nya mästerdetektiv. Spelet har två svårighetsgrader. Från 2 spelare. Från 9 år.
1:a pris Spelet Quizmysteriet, värde 379 kr.
__________________________________________
För att vara med ska du besvara frågan:

Vad har Quizmysteriet korats till av Leksaksbranschen?

Ledtråd

Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla Bezzerwizzer på Facebook.

(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 8/12-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

78 kommentarer:

  1. Hej!
    Såklart jag vill vara med i din tävling. Vi är en spelglad familj och älskar
    spela familjespel och umgås.
    Quizmysteriet blev årets familjespel 2013.

    Jag följer dig redan på bloglovin. Gillar bezzerwizzer och delar tävlingen på FB.

    Mvh Julianna Fredriksson
    mailadress: julianna@bredband2.com

    SvaraRadera
  2. Det har korats till årets familjespel 2013.
    Jag gillar på FB, Tina Carlström.
    Jag har tipsat på min FB: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351
    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Årets familjespel!
    Jag blev följare 457 på bloglovin

    SvaraRadera
  4. Hej,
    det har korats till årets familjespel!

    Mvh
    Amanda Andersson
    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Svar: Årets familjespel 2013
    Håller tummarna!
    //Frida Eriksson (tacospanda@gmail.com)

    SvaraRadera
  6. Årets familjespel 2013. Gillar o delar på fb. Anja Lennartsson.
    Mvh
    Anja anjag@home.se
    Vill spela m släkten ijul.

    SvaraRadera
  7. Årets familjespel
    Gillar som jessica sundberg1
    Delar på FB som jessica sundberg1
    Gillar som nr2 på bloglovin

    SvaraRadera
  8. Quizmysteriet har korats till Årets familjespel 2013.
    Gillar detta inlägg på bloglovin som nummer 3. :)

    Ha det bra!
    mirjam_99@live.se

    SvaraRadera
  9. Gillar Bezzerwisser också på fb liksom dig.
    Årets familjespel blev det korat till.

    SvaraRadera
  10. Har korats till årets familjespel
    Gillar dig och även bezzerwisser på fb.

    SvaraRadera
  11. Svar: Årets Familjespel 2013
    Gillar på FB (Carola Lind)
    Länk:
    http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/november/quizmysteriet.html
    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  12. Quizmysteriet har korats till årets familjespel av leksaksbranchen.
    Har gillat på facebook (Gabriella Wikström)
    Hoppas på tur!

    /Ella.wikstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag är gärna med och tävlar, och Quizmysteriet har korats till Årets Familjespel.

    Gillar på FB (Sanna Kaakinen).

    Har delat offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer din blogg via Bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nummer 5.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag gillar på Facebook, Malin Svensk Björck. Dom har korats till Årets familjespel :-)
    Ha en härlig vecka !
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Börjar tröttna på monopol här hemma så det där spelet skulle jag gärna lägga under granen till 12 åringen :), rätt svar är:årets familjespel, full pott i lotter, följer dig redan, gillar på FB och delar tävlingen där kram Diana

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med och tävlar.
    1. Svaret är Årets familjespel
    2. Gillar på facebook, liselotte andersson
    3. Följer dig sedan tidigare, gillar inläggte som nr 6
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  17. Årets Familjespel.
    Verkar vara ett sjukt roligt spel som jag skulle vilja vinna och ha till Jul när ungarna kommer hit och det är en bit kvar innan man ska fara hem igen.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  18. Spelet har korats till "Årets Familjespel 2013" och fått beviset Guldtärningen.
    Detta spelet hade blivit perfekt i jul- och nyårshelgen för min släkt!

    SvaraRadera
  19. Hej. Quizmysteriet har korats till Årets Familjespel 2013. Jag följer dig sedan tidigare och gillar som nummer 7. lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  20. Det har korats till årets Familjespel.

    Tar även alla extra chanser.
    - Gillar på FB Lottiz Törnqvist
    - Har tipsat offentligt på min FBsida. https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist
    - Jag följer redan på bloglovin och har gillat det här inlägget där. Gillade tidigare så vet inte exakt vilket nr jag blev, men nu är där jag och sex till.


    SvaraRadera
  21. Svar: Årets familjespel.

    Vore superkul om jag vann detta. Varje gång min familj kommer på besök så spelar vi spel och det är jättetrevligt. Jag känner dock att jag börjar bli ruskigt less på att spela samma spel om och om igen, därför vore det trevligt med ett nytt spel till samlingen! :)

    /erikanaslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jane Larsson2013-11-25 23:04

    Rätt svar är: Årets familjespel.

    angryalesha@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Årets familjespel 2013!! :)
    Matildagustafsson96@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Quizmysteriet har korats till Årets Familjespel 2013! Gillar redan Bezzerwizzer på Fb och gillar inlägget på bloglovin som nr 8. liie.blogg(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Såklart är jag med och tävlar!
    Jag gillar redan Bezzerwizzer på Facebook och har nu delat tävlingsinlägget på min vägg där - https://www.facebook.com/anna.eiderbrant
    Jag blev den 9e att gilla inlägget på Bloglovin.

    Svaret på frågan, slutligen, är att Quizmysteriet har korats till Årets Familjespel!
    Nu återstår väl bara att hålla tummarna =)

    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  26. 1. Årets familjespel 2013!
    2. Gillar Bezzerwizzer på facebook (Anneli Ek)
    3. Följer dig redan men gillade inlägget på bloglovin' som nr 10 :)

    Önskar dig en mysig kväll! Kram, Anneli

    SvaraRadera
  27. Hejsan.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta åtråvärda spel lagom till jul :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: Årets Familjespel.

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Årets familjespel 2013!
    jessicajanson90@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. 1. Årets familjespel 2013
    2. Jag gillar Bezzerwisser på FB under mitt namn Jenny Steen-Johansson
    3. Följer bloggen
    4. Gillat tävlingsinlägget som nr 11.
    5. Delat tvlingen på min FB https://www.facebook.com/jenny.steenjohansson
    Glada hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  30. Frida Bergner2013-11-27 21:58

    Jag är självklart med.
    Det är ju så kul med familjespel av dessa slag.

    Quizmysteriet har korats till årets familjespel 2013 av leksaksbranschen.

    * Gillar Bezzerwizzer på FB: Frida Bergner
    * Delar tävlingen på FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152043052424767
    * Följer dig via bloglovin sen tidigare, så gillar ditt inlägg som nr 12.

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Årets Familjespel!

    Jag gillar på fb (Annika Nilsson Pettersson)
    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/november/vittellersvart-5.html#comment
    Följer dig redan på bloglovin, blev nummer 13 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  32. Hej!

    Svar: Årets familjespel 2013!

    Mvh Alice

    SvaraRadera
  33. ingmarie s.2013-11-30 12:34

    svar årets familjespel 2013

    ingmarie streiffert

    SvaraRadera
  34. Årets familjespel 2013!
    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  35. Årets Familjespel 2013

    Gillar Bezzerwisser på Fb

    Och har delat tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/sven.soderling

    Alltså tre vinstchanser

    Sven Söderling

    SvaraRadera
  36. Hej!

    Svar: Quizmysteriet har korats till ”Årets familjespel 2013”

    Extrachanser:

    · Jag har gillat Bezzerwizzers facebooksida.

    · Jag har tipsat om tävlingen: http://www.facebook.com/therese.wiborg

    · Jag följer redan din blogg på Bloglovin


    Med Vänliga Hälsningar

    Therese Wiborg

    SvaraRadera
  37. Mitt svar: Årets Familjespel 2013.

    Följer Bezzerwizzer på Facebook.

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  38. jag är med.
    svar: Årets familjespel 2013
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  39. Ann-Charlotte Karlsson2013-12-01 00:32

    Jag vill absolut vara med och svaret är: Årets familjespel 2013

    Min e-post anncharlotte79@bredband.net

    SvaraRadera
  40. Jag är gärna med!
    Svar: Årets Familjespel 2013
    FB: C Care Regn
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/12/8-dec-vinn-familjespelet-quizmysteriet.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  41. Svaret är: Årets familjespel 2013
    Maria Ö
    hatti_fnatti@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Hej!

    Svaret är Årets familjespel 2013 :)
    Hade varit riktigt kul att utmana familjen med detta spel.

    Med vänlig hälsning,
    Ida
    Idapida@banck.se

    God jul!

    SvaraRadera
  43. Jag är med!
    Det har blivit utnämnt till årets familjespel! :)

    SvaraRadera
  44. Årets familjespel 2013
    Mvh Björn
    ant_2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Svar: Årets familjespel

    Gillar på FB, Anna Karlsson (sen tidigare)

    Har delat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/04/quizmysteriet-812/

    Följer dig på BL sen förut så gillar inlägget som nr 15

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  46. Årets familjespel 2013 är svaret :)

    Alexandra.tkauc@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. De är utsedda till årets familjespel 2013. :)

    Skulle vara himla roligt att vinna spelet då hela familjen är samlad i jul. :)

    emma.falebrant@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Det har blivit årets familjespel 2013

    Jag är med och tävlar!
    Julia (julia-v-dif@hotmail.com)

    SvaraRadera
  49. Svar: Årets Familjespel 2013!

    SvaraRadera
  50. Åhh, älskar sällskapsspel och skulle gärna ta med mig ett nytt till juldagens spelkväll...
    Svaret är 'Årets familjespel'
    Jag heter Katarina och nås på kattao6@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Är jätte gärna med, vi älskar spel i denna familj.
    Svar: De har korats till årets familjespel.

    Jag har delat på FB https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist

    Jag följer dig redan och gillade inlägget för ett tag sen, nu är det jag och 14 till.

    lotten_81@spray.se

    SvaraRadera
  52. Årets familjespel.
    Vore kul att spela med släkten i jul.


    Annica L
    annica.lagerberg@gmail.com

    SvaraRadera
  53. Jag och M älskar att spela spel och detta verkar ju superkul, klart att vi vill vara med och tävla om det!

    * Quizmysteriet har korats till årets familjespel, 2013!
    *Jag gillar Bezzerwizzer på facebook - Jennie Bergius, nr 501
    *Jag har delat tävlingen offentligt på min facebook - https://www.facebook.com/jennie.bergius
    *Jag gillar ditt inlägg på bloglovin (följer dig redan :) - nr 16

    Nu håller vi tummarna att jag och M får ett nytt spel att mysa med om kvällarna när bebis förhoppningsvis tar sig en sovstund :) <3 Jennie

    SvaraRadera
  54. Årets familjespel! och det känns det verkligen som .. !!

    gillar på fb-johanna andersson
    och följer dig sedan länge!

    SvaraRadera
  55. Quizmysteriet har korats till
    Årets Familjespel 2013 av Leksaksbranchen.

    mvh janne6937 at hotmail.com

    SvaraRadera
  56. årets familjespel

    Anna Larsson på Fb

    allatidersanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Svar: Årets familjespel 2013.
    Gillar på fb, Linda Nyberg.
    Följer dig på bloglovin sen tidigare så gillade inlägget som nr 17.
    liindaa.n@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Blir sugen på att tävla direkt... men skulle jag ha tur att vinna så kommer det plockas fram först på julaftons kväll som en överraskning åt alla :D

    Svar: Årets Familjespel 2013 av Leksaksbranchen.

    Facebook gillar + tipsar - Britta Högström

    Bloglovingillare nr 18

    SvaraRadera
  59. Gillat på FB; cecilia Eriksson

    De är årets familjespel ;)

    SvaraRadera
  60. Svar : Årets familjespel 2013 .

    gillar på FB Johanna Nilsson

    SvaraRadera
  61. Det fick priset "Årets familjespel 2013"
    Vi älskar att spela spel hela familjen, men det här spelet har vi inte. Jag hoppas att vi har turen på vår sida, så kan vi presentera ett nytt kul spel till nästa spelkväll med vänner.

    Må gott!

    SvaraRadera
  62. Vad har Quizmysteriet korats till av Leksaksbranschen?
    Årets Familjespel 2013.

    Gillar på Facebook - Amanda Ydnäs

    Har också delat på min logg.
    creyla@live.se

    SvaraRadera
  63. Svar: Årets familje spel 2013

    Gillar på FB och har tipsat om tävlingen här: https://www.facebook.com/eleonor.hallbusdahlin

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  64. Jag är med och tävlar. Quizmysteriet har korats till årets familjespel!
    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  65. Svar: Årets familjespel 2013

    Gillat Bezzerwizzer på FB och gillat inlägget via Googe +.

    Tipsat på min sida på FB: https://www.facebook.com/charlotte.bjornstrom

    therese.charlotte@gmail.com

    SvaraRadera
  66. 1. Årets Familjespel

    2. Har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.com/p/2013/12/?link=1386534285

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  67. Årets familjespel

    SvaraRadera
  68. Årets familjespel 2013

    SvaraRadera
  69. Årets Familjespel!

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har tipsat och delat här: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/411756035594562

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. Rätt svar: Årets familjespel 2013
    Med vänlig hälsning,
    Maria S

    SvaraRadera
  71. Hej! Rätt svar på frågan är Årets Familjespel 2013.

    Med vänlig hälsning Andreas

    SvaraRadera
  72. Hej!

    Spelet utsågs till Årets familjespel.

    Mvh Elvira

    SvaraRadera
  73. Maria och Christer2013-12-09 10:09

    Maria och Christer
    Svar: Årets familjespel

    Christeromaria(a)gmail.com=

    SvaraRadera
  74. vill vinna spelet till mej
    vitnos7@hotmail.com

    SvaraRadera
  75. hag vill vinna det nya familje spelet till mej
    vitnos7@hotmail.com
    ann-sofi

    SvaraRadera
  76. jag vill vinna det nya familjespelet till mej
    vitnos7@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!