2013-12-05

Att glädjas åt vänskap!

Jag är väl medveten om att jag har ett gott liv, helt klart och ibland blir jag påmind extra mycket om det. Som nu.

Jag har varit trött så länge och det ger ångest i min extrema brist på produktion, om det så handlar om mig själv, hemmet, bloggen eller vänskap.

De fina kommentarer jag får av mina vänner här värmer så oerhört mycket, mer än jag trodde möjligt av sådana jag aldrig träffat i verkligheten. Ni är viktiga för mig!

Å andra sidan är en av mina allra käraste vänner en kvinna jag aldrig mött men jag litar på henne och förlitar mig till henne helhjärtat. Vi är väl så som dåtidens brevvänner med en mer modern touch. En av de bästa, bästa.

Oftast är ju de bästa vännerna man har, om man har turen att ha en eller två, sådana man lärde känna som barn eller åtminstone tonåring. Att grunden byggs på barnsben där och då gör den omöjlig att slita isär. Bästisar ni vet, oslagbara!

Idag hade jag frukost med the ladies och det är vid sådana tillfällen jag blir extra påmind om att jag har vänner. Vänner som, eller egentligen, vänner räcker för ordet betyder så mycket.

Det som är mest remarkabelt med just the ladies är att jag lärde känna dem när vi flyttade hit, som vuxen och jag känner ändå att det finns ett genuint band mellan oss. Och det gör mig verkligen glad, stolt och varm i hjärtat.
- vs -

8 kommentarer:

  1. Det bästa man kan omge sig med ÄR vänner,
    och visst tusan kan man ha vänner som man aldrig träffat.
    Väldigt goda sådana dessutom och jag är GLAD för alla de fantastiska vänner jag har haft äran att lära känna via "datorn" :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilket underbart inlägg, det gjorde mig väldigt glad! Även jag känner en stor glädje över er fina bloggvänner och jag är tacksam att jag hittat till denna värld.

    God natt i stormen <3 Jennie

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, livet vore bra tomt utan vänner! Tyvärr känner jag att jag försakar mina en hel del sen jag fick barn. Jag hinner verkligen inte med att träffa dem som jag önskar samt att jag gärna är hemma och myser med barnen, har blivit en riktig hemmaråtta. Tur man kan hålla kontakten via sociala medier :)

    Och den där bh-insamlingen, ja jag undrar va det är.. Han vill köpa min bh, men jag vet inte om jag vill sälja den till honom längre trots jag inte ens har använt den!

    SvaraRadera
  5. Vänner är härligt, jag har 2 oldies och en väldans massa nya stor kram Diana

    SvaraRadera
  6. Gud så härligt. Det är svårare att träffa vänner när man är äldre och särskilt som tjej. Tyvärr. Äkta vänner kan man vara ifrån utan att de bli rarga. Äkta vänner finns i vått och torrt.
    Underbart. Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk att man kan få nya fina vänner som vuxen. (både på nätet och i verkligheten)
    Det är stort ;)

    Tänker på dig och önskar att det fanns mer TID.
    Snart är din baby här. Lycka till när det är dags ♥
    Kram!!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!