2013-12-10

Bilköp & julklappstips!

I ungefär åtta månader har maken intensivt letat efter en ny bil. Inte en sprillans, det har vi tyvärr itne råd med, utan en ny för oss. När vi när som helst är sex personer i familjen får vi helt enkelt inte plats i vår nuvarande och behöver en sjusitsig.

Idag är en Stockholmsbaserad vän för första gången iväg och tittar på en bil å våra vägnar. Åtta månader och en bil att tittar på, bra odds att hitta en bil i rätt prisklass, ålder och som uppfyller de krav som hela tiden ändrats. 

Jag hoppas naturligtvis att vi hinner hitta den rätta bilen innan minibror kommer samtidigt som det känns väldigt läskigt om maken ska åka till Stockholm och köpa den när förlossningen kan sätta igång precis när som helst. Återstår att se.
Slänger in ett julklappstips till en kvinna! Ni kanske minns att jag tävlade ut den nylanserade parfymen Repetto tidigare? Jag är väldigt doftkänslig och föredrar mildare varianter, tydliga men milda dofter och hittar jag en favorit så fastnar jag länge vid den. Flowerbomb från Viktor & Rolf är en av få dofter jag helt gjort slut på och ser den som "min" doft. Repetto påminner om den men är ännu mildare och pudrigare. Den är oerhört feminin och jag trivs så bra i den. 

Repetto Edt är en perfekt julklapp till en kvinna som är kvinna ut i fingerspetsarna!
- vs -

5 kommentarer:

  1. Åh, jag håller tummarna för att ni hittar det där perfekta vrål-åket ! :)
    Ha en skön dag vännen !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh.. jag önskar mig en ny parfym i julklapp, jag kanske borde tipsa sambon om den där :-) Hoppas ni hittar någon bil, kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Flowerbomb är ju min favorit så denna kanske jag skulle gilla :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Tack för tips..skickar länken vidare till sambon ;)
    Hoppas det ordnar sig med bilinköpet!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det går bra med bilköp! Visst vill en gärna vara nära nu när bebis kan komma närsomhelst.

    Det låter som en underbar doft, den (och flowerbomb) ska jag lukta på. Jag gillar också lite mildare dofter.

    Tack snälla du för de fina orden om min målning, idag är en ny ute på bloggen :)

    Ha en fin dag <3 Jennie

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!