2013-12-01

Kalas, advent och förlossning?

Första advent och vi är i det närmaste klara med julpyntet. Igår kom utebelysningen upp och det blev så fint. Ska försöka ta en bild ikväll men risken är ju att inget syns eftersom huset är svart, himlen likaså och även om lampor och snö är vita så syns de inte jättemycket kvällstid.
Vi går in i födelsedagsperioden för vår familj, Liten fyller år nu på lördag och Mellan nästa. För Litens del kommer det inte bli något storslaget men hennes storebror vill ha kalas så vi har börjat planera lite smått inför det. Det mesta kan ju förberedas och vi ska låna bystugan så vi slipper ha alla barnen hemma, mindre att fixa på det viset. Och om det är så att minibror behagar komma före kalaset så kan iallafall han och jag få vara ifred under kalasandet.

Från att ha varit extremt förlossningsfokuserad till att tänka att vi struntar i det var visst inte ett särskilt långt steg. Jag är naturligtvis väl medveten om min stora tunga mage som är proppfull med bebis men att jag ska föda har jag slutat reflektera över. Känns ganska skönt. Inget jag kan styra i vilket fall och när det väl sätter igång så är det väl bara att följa med.

Däremot försöker jag komma på ett namn till lillen, har några förslag men pappan är supertrist och säger nej till allt. Egna förslag har han inte heller så jag tänker att jag gör som jag vill i slutändan. Med de andra tre barnen har vi liksom tänkt och hoppats att det ska synas på dem vad de ska heta men det har det inte gjort, inte alls och det har blivit svårare hela tiden.

Det är som sagt den första advent och tusentals spännande julkalendrar startar idag, jättekul att vara med och tävla men det är nästan för många för att jag med min trötta hjärna ska orka strukturera upp dem alla. Passar på att önska alla medtävlande ett stort lycka till de kommande 24 dagarna!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Härlig adventsljusstake och utebelysning är ju så mysigt nu i mörkret! Svarta hus är vackra. Jag försöker också att inte tänka så mycket på förlossning, att den kommer när den kommer. Och det är ju några veckor kvar för oss. Och namn ja.. :)

    Tack snälla du, ha en finfin 1:a advent <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med så mycket decemberbarn :)
    Ja visst är det många julkalendrar att tävla i, så många att man blir lite knäpp. Dessutom hinner jag inte sitta mer än korta stunder.

    Ha en skön första advent du med!

    :)

    SvaraRadera
  3. Det där med namn ja..fnissar lite vi var oense ganska länge :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  4. Vi hade samma problem med namn till både Robin och Jennifer, trista karlar ;)

    Men missa in min tävling bara, bara 6 dagar kvar!
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!