2013-12-16

LOPPI Blogbag Gravid & Baby!

Jag har ynnesten att ha fått en tredje blogbag från LOPPI. Denna gång med sju olika produkter, samtliga riktade till den som är gravid eller har en färsking hemma. Jag hade ju trott att minibror skulle ha kommit ut redan men jag får istället sälla mig till de havande.
Philips AVENT Natural Feeding bottle, 125 ml.
Natural flaska från Philips Avent gör flaskmatningen mer naturlig för ditt barn och dig. Dinappen har en innovativ bladformad design som ger en naturlig spärr som påminner om bröstet, vilket gör det lätt för barnet att både ammas och flaskmatas. Naturligt grepp. Unika och bekväma inlägg. Avancerat system som motverkar kolik. Ergonomisk form. Flaskan är BPA-fri.

En välkommen flaska som kommer väl till pass om minibebis behöver ersättning eller om jag av någon anledning inte ammar.

Philips AVENT My first grown up cup, 12 m+, 260 ml.
Med Philips Avents Mugg kan barnet dricka från muggen på samma sätt som från en vanlig mugg utan pip och sugrör. Träningshandtag hjälper ditt barn att hålla i muggen. Ventilen aktiveras med läpparna och hjälper barnet att dricka på samma sätt som från en vanlig mugg. Ventil med snabbt flöde gör det enkelt att dricka. Muggen är gjord av BPA-fritt material. Alla delar kan bekvämt maskindiskas. Ett hygieniskt skyddslock håller alltid muggen ren.

Den här får Liten ta del av direkt, hon har visserligen precis fyllt två år och dricker ur vanliga glas men jag gillar när hon använder muggar av det här slaget. En hel del spill undviks och det är en självklar fördel.

Bagen innehåller också fyra hudvårdsprodukter ur Natusans Svanenmärkta Babyserie.

Intensive Care Wash 
Mild, flytande barntvål för rengöring av din bebis kropp och hår, berikad med olivbladsextrakt, vitamin E och viktiga mineraler. Använd några droppar i badvattnet eller direkt på kroppen för att göra huden ren utan att torka ut. Märkt med symbolen No More Tears® som innebär att tvålen är lika mild mot ögonen som vanligt vatten.

En tvål som kommer användas av hela familjen.

First Touch Lotion
Mild och lättabsorberande hudlotion, utvecklad för nyfödda. Återfuktar din bebis hud och används när huden känns torr. Skapa gärna en rutin för att se över ditt barns hud varje dag, kanske innan läggdags eller vid blöjbytet. 

En lotion som med all säkerhet kommer användas av Stor främst, föredrar ekologiska produkter till de allra minsta i familjen.

First Touch Baby Oil
Skyddande och återfuktande barnolja, utvecklad för nyfödda. Smörj in din bebis hud för att återfukta direkt efter badet eller när huden känns torr. Skapa gärna en rutin för att se över ditt barns hud varje dag, kanske innan läggdags eller vid blöjbyten. Passar även perfekt till massagestunden!

Samma sak här, ekologiskt till småttingarna så den här oljan hamnar säkert på min kropp till slut.

First Touch Zinksalva Zinksalva, utvecklad för nyfödda, är bra att använda vid första tecknen på röd och irriterad hud i blöjområdet. Stryk på ett tunt lager av zinksalvan efter att huden är ren och torr. Verkar uttorkande och förebygger irritation och rodnad.

Zinksalva har jag aldrig använt, varken till barnen eller mig själv, behovet har inte uppkommit. Än.

Slutligen fick jag en förpackning från Folksam med diverse bra-att-ha-saker som innehåller: 12 x plåster, 2 x skavsårsplåster, 4 x brännsårsplåster, 4 x brännskadegel, 2 x torkare och 1 x solskyddskräm.

Stort tack till LOPPI för möjligheten att testa produkterna!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Alltid bra att testa lite nya grejer ;)

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja eller hur, det brukar alltid kännas lite lättare :) Samt att jag finner det lite extra spännande att följa din graviditet :) Vilken vecka är du i nu?

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!