2013-12-02

Min graviditet vecka 37

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 37

Härligt, vi har gått förbi "för-tidigt-född-tiden"!

Min bäckensmärta har flyttat sig något och blivit jobbigare än tidigare. Det sitter på insidan av låren och jag känner att jag för första gången börjat vagga litegrann när jag går. För att slippa det ondaste, inte för att jag tycker att det är roligt.

Som tur är så hjälper nattvilan, det gör inte alls lika ont på morgnarna som på eftermiddagarna så det är helt beroende på hur mycket/lite jag rör mig.

Har återigen blivit täppt, ögonen är svullna och jag får huvudvärk. Gissa om jag är redo att föda nu? Vaknar med huvudvärk, har en paus under dagen och somnar med samma huvudvärk. De här kristallerna jag då och då får för synen återkommer flera gånger/dag och de måste ju bero på något tryck någonstans i kroppen. Det sitter i 15-30 minuter och försvinner sedan. Har liksom börjat vänja mig vid dem och har inga problem med det så länge jag kan lägga mig ned tills de försvunnit.

Den här veckan har maken varit på hemifrån 7-22 om dagarna vilket innebär att jag kört själv med barnen. Han har tagit morgnarna och fått iväg dem till bussen innan han själv rusat iväg och det har varit guld värt men annars har ansvaret enbart legat på mig. Det har varit tungt och det fortsätter likadant kommande vecka men eftersom det är en begränsad tid så fungerar det. Naturligtvis hade det inte varit lika jobbigt om jag inte varit höggravid men ibland är tajmingen sämre än annars.

Inte många veckor kvar nu och jag längtar fortfarande jättemycket efter minibror även om jag släppt fokus på förlossningsbiten.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Åhh... du får ju utan tvekan BÄSTA julklappen i år :)
    Så himla mysigt med en liten bebis mitt i allt "stök" !!
    Kram på dig !!

    SvaraRadera
  2. Nu är det nära, och jag håller med FrokenM, vilken julklapp alltså. Jag är såå bebissugen trots att vi har en bebis här hemma :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare, vilken urmysig julklapp du kommer att ha hos dig!
    Kram!<3

    SvaraRadera
  4. Då får vi ju hoppas att bebis vill komma snart :) Eller hoppas du på en julklapp? :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!