2013-12-09

Min graviditet vecka 38

En ocensurerad veckobok över min pågående graviditet. På måndagar går jag in i en ny vecka så det här handlar om veckan som gått.

Vecka 38

För första gången under mina graviditeter så kom det lite mjölk ur ena bröstet, råmjölk eller vad det nu är men förvånad blev jag iallafall. Nu var det bara litegrann men det var trevligt att se att det fungerar. När jag först förstod att jag var gravid hade jag ingen som helst lust att amma, jag hade ju gjort det under så lång tid och gjorde det fortfarande delvis när graviditeten var ett faktum. Jag ville ha tillbaks min kropp så snabbt som möjligt, så tänkte jag.

Nu har jag inte ammat på väldigt länge och ser det därför som en självklarhet att göra det om det vill sig väl. Återstår att se hur länge och hur mycket men det har ju gått så bra med de andra barnen så jag hoppas att minibror och jag är lika kompatibla.

Jag har en del värkar men i stort sett bara kvällstid. När jag anstränger mig, om så bara genom att böja mig ner eller något annat simpelt så får jag sammandragningar.

Det är riktigt trångt i kroppen och jag ser fram emot att kunna äta mer normalt inom kort. Det är verkligen inte lång tid kvar nu även om jag faktiskt trott att han skulle vara ute för flera veckor sedan.

Det är en mycket livlig och rörlig kille som huserar därinne.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Nu är det verkligen nära, så himla spännande :)

    Det låter som ett fint sätt att fira jul på! Ha en mysig dag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Åhh nu är lillebror "färdigbakad", så spännande!! och amning, det är verkligen det enklaste så länge det fungerar. Med grabbarna var det mysigt och självklart. Med bönan gick det inte alls. Hon är alldeles för nyfiken på allt och har inte tid att ligga och mysa vid ett bröst ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!