2013-12-12

Så vad händer?

I tisdags kväll började jag få värkar, inga speciellt smärtsamma sådana men de var ändå där med ca tio minuters mellanrum. De fortsatte hela natten och på morgonen bestämde vi oss för att åka in till sjukhuset för en kontroll.

Det som förvånar mig är att bebis är så extremt livlig, mer än vanligt. Jag hade inbillat mig att de lugnar ner sig när det närmar sig förlossning och när värkarna är igång. Tydligen inte för den här lillen.

Barnen lämnades i skolan och hos svärföräldrar och vi åkte till förlossningen. Väl där gjordes en CTG-kurva som visade att bebis mår finfint och att värkarna kom med relativ regelbundenhet. Livmodertappen var däremot opåverkad och vi fick ett rum på patienthotellet och en dag på stan.

Under dagen kom värkarna med 4-8 minuters mellanrum och på kvällen så började de gör mer ont men var fortfarande hanterbara. Vid 2-tiden somnade jag och det hela avstannade. Vaknade vid 9 imorse och en ny CTG-kurva kördes som visade på en pigg bebis och en värk på 25 minuter.

Jahapp. Bara att vänta och följa med.
- vs -


9 kommentarer:

  1. Åh så spännande! Jag har också börjat känna värkar, de kan hålla på, hanterbart, i en halv dag och sedan försvinna. Vi har inte åkt in och kollat då de avtar och bebis rör på sig som vanligt. Det är ju vårt första barn så det är ju lite okänt hur det hela ska vara.. Om det blir så igen kanske vi bör åka in och kolla att allt är bra.. Det ska bli så skönt när lillskrutten kommer till oss!

    Stor kram <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Men så spännande :-) Och lycka till när det blir dags. kraam!

    SvaraRadera
  3. Ååååh, vad spännande! Lycka till nu :)

    SvaraRadera
  4. Men å va spännande!! :)
    Snart har du lille skrutten i famnen. All lycka till!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Spännande spännande!! Kanske den kommit nu?! :-)
    KRAAM!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!