2013-12-29

Tävla om ett make up-kit från IDUN Minerals!

För en dryg vecka sedan kom vår efterlängtade son och det är hög tid att komma på ett namn, det är svårt och vi vill gärna ha er hjälp.

För att få nya idéer startar därför en tävling där ni har chansen att vinna ett lyxigt make up-kit från svenska IDUN minerals!
IDUN Minerals är en svensk serie mineralprodukter med vårdande och skyddande egenskaper, utvecklad för att passa alla hudtyper, från fet till torr hy. I serien ingår foundation, puder, concealer, rouge, bronzer, läppglans samt ögonskuggor och mascaror. I sortimentet finns även tillhörande borstar samt en borstrengöring.
1:a pris IDUN Minerals Vatn mascara, Brunklöver ögonskugga och Anna Läppglans, värde 510 kr.
__________________________________________
För att vara med ska du besvara frågan:

Lämna ett eller fler förslag på pojknamn!

Vinnaren lottas bland alla som lämnar namnförslag.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla IDUN Minerals på Facebook.

(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 5/1-14 .
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

86 kommentarer:

  1. Mina favoritnamn på en pojke är Hampus.

    Har bloggat om tävlingen: http://lilithtavlar.blogspot.com/2013/12/idun-minerals-make-up-kit-51.html

    Har gillat Idun på fb (Lilith Fia Dark)

    Följer dig på Bloglovin och gillade inlägget, stod dock inte vilket nr jag blev. Men på bloglovin heter jag Lilith Dark så det borde synas.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till pojken och Wow vilket fantastiskt pris, är absolut med :)

    1. Albin, Kevin, Alex, Levi,
    2. Gillat på fb (camilla millah öman)
    3. Följer redan så gillat, kan dock int se nr på mobilen :/


    Kram // Millah
    Millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Anna Lundqvist2013-12-29 14:27

    Här kommer några förslag: Erik, Oscar, Gustav, Albin, Alve

    Delat här https://www.facebook.com/annab.lundqvist/posts/1501218446770206

    Gillar på fb

    Följer dig redan och gillar som nr 3

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Christina Frisberg Först och främst, ett jättestort grattis till den allra största lyckan i livet, nämligen att få barn!! <3 eftersom man har en enorm kärlek till sitt barn så tycker jag att <3 Love <3 är ett fint namn, man behöver ju inte uttala det på engelska utan på svenska om man vill.
    Jag följer dig redan på bloglovin och gillade tävlingsinlägget som nr 4 där, och jag har delat tävlingen offentligt på fb Christina Frisberg har delat en länk
    för ungefär en minut sedan
    Tävlar hos Vitt eller Svart!!

    Vitt eller svart: Tävla om ett make up-kit från IDUN Minerals!
    vittellersvart.blogspot.com.
    och har gillat Iduns fb sida under mitt namn Christina Frisberg sedan tidigare.
    Gott nytt år!! och all kärlek och lycka med lillpojken!! <3

    SvaraRadera
  5. christina Frisberg Glömde ju lämna mail frisanpoxy@hotmail.se

    SvaraRadera
  6. Camilla Bergström2013-12-29 14:54

    Isac, Devin gillar jag :D
    Gillar, redan och delar vidare på FB :) https://www.facebook.com/camilla.bergstrom.12
    Gillar men missade vilket nr ;)
    millabergstrom@hotmail.co,

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Är gärna med.

    Mina namnförslag är: Casper, Edwin, Elias , Elwin, Filip
    Hannes, Isak, Jakob, Alexander och Loke.

    Följer redan din blogg.
    Gillar redan Idun Minerals och
    delar tävlingen på FB.

    http://www.facebook.com/julianna.fredriksson1

    Mvh julianna@bredband2.com

    SvaraRadera
  8. När Robin föddes ville jag att han skulle heta Benjamin, annars är William, Kevin, Charlie några favoriter :)

    Jag gillar redan på Facebook under namn Beatrice Åhnström och jag gillar inlägget som nummer 5 :)

    Hoppas ni kommer på något namn snart, jag vet hur svårt det är! :)

    KRAM
    beabofink84@gmail.com

    SvaraRadera
  9. gillar på fb annica la sundström
    vilmer, valdemar, valle är fina namn tycker jag :)

    SvaraRadera
  10. gillar på fb (annica la sundström)
    vilmer, valdemar,valle är fina namn tycker jag :)

    SvaraRadera
  11. Jag är gärna med och tävlar.
    1. Pojknamn som jag gillar är Hugo, Emil, Manfred och Mattias
    2. Gillar på facebook, liselotte andersson
    3. Följer dig redan på bloglovin, gillar inlägget som nr 6
    Mvh liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  12. Nog för att jag är i stort behov av en ny mascara men det är kul att få komma med namnförslag så jag hade "hjälpt till" i vilket fall som helst. Och det finns ju såå många fina killnamn, Frank, Noel, Max, Lucas och Ture är några. Mitt favoritnamn är dock Melvin, dessvärre gillade min sambo inte det så Charlie fick bli en Charlie istället, vilket jag är glad över nu förstås :)

    SvaraRadera
  13. Om han nu inte ska heta Robert ;)
    så gillar jag Malte ♥

    Följer dig på bloglovin sen förut.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Joel, Jonathan, Mikael och David tycker jag är fina namn :)
    Jag är gärna med och tävlar om detta kit från Idun
    ♥ Gillar sedan tidigare på fb Pernilla Wamsjö
    ♥ Delat offentligt på min fb sida här: https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10201444519690854
    ♥ Följer dig på bl och blev nr 9 att gilla :)

    SvaraRadera
  15. Joel, Jonathan, Mikael och David tycker jag är fina namn :)
    Jag är gärna med och tävlar om detta kit från Idun
    ♥ Gillar sedan tidigare på fb Pernilla Wamsjö
    ♥ Delat offentligt på min fb sida här: https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10201444519690854
    ♥ Följer dig på bl och blev nr 9 att gilla :)

    SvaraRadera
  16. Maximilian, Alexander, David och Markus...
    Vill ni ha ett namn som inte ger direkta smeknamn så är istället Amadeus och bra namnval.. enligt mig iaf :D

    Jag har gillat på fb (Annika Nilsson Pettersson) och lagt upp på min fb-logg (https://www.facebook.com/nilssonpettersson).

    Följer dig redan på bloglovin, blev nr 10 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  17. Tycker att Liam är ett fint namn och Daniel :)
    *Följer redan Idun på fb :)
    *Följer dej redan på bloglovin och gillar detta inlägg (tyvärr vet jag inte vilket nr jag fick =/ )
    Ha det jättebra!
    //Tessan piercade_tessan@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Udin

    Richard Madsen
    arne69@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  20. Stort grattis till sonen!
    Ossian är mitt absoluta favoritnamn! Även Tristan, Elliott och Simon.
    Är otroligt dålig på att blogga och sånt själv, men återkommer till din rätt ofta. :)

    SvaraRadera
  21. Grattis till familjelyckan! :)

    Mina namnförstag är: Eliott eller Tristan

    Gott Nytt År! :)

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Milo, Maximilian, Max, Elliot och Vilhelm är fina tycker jag :)

    SvaraRadera
  23. Grattis till bebben! :)

    Försökte hitta vad dina andra barn heter för att se lite vad du gillar för "stil" men hittade inte så får gå lite efter vad jag själv tycker är fint ;) Arvid heter vår lilla kille så det rekommenderas såklart, hihi. Gillar även Ludvig, Viggo, Lucas, Vidar, Otto..

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  24. Grattis till killen =)
    Jag älskar gamla namn från släkten.
    Hugo, Jacob, William, Wilhelm, Mårten, Måns, Elis, Enok, Ebbe, Samuel.

    Jag gillar på FB Tina Carlström och tipsar på FB https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Alvin, Sebastian och William är mina favorit namn :)
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  26. Grattis :) Vad kul!

    Många fina namn finns: Johannes, Isac, Victor, Marcus, Ludvig och inte att glömma Edvin :)'

    Gott Nytt År!

    Kram Maje

    SvaraRadera
  27. Hej och stort Grattis !

    Jag kommer med ett par förslag som jag själv älskar och hade använt om jag fått fler söner (har 3)
    * Valter
    * Patrik
    * Daniel

    MVh
    Charlotta Hellström
    lottahellstrm@yahoo.se

    SvaraRadera
  28. Mina förslag: Flynn, Colt/Colton, Neville, Wilmer

    Gillar inlägget på bloglovin' som tolfte person att gilla :)

    beaabrahamsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Vår nyfödde son fick namnet Sigge. Fast kallas för Bobbo, vilket vi borde döpt honom till egentligen. Men hade jag fått bestämma hade de blivit Sixten! Men man är ju två om det dära...

    brynastigers@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Viggo, Alvin, Kevin, Olliver
    Gillar på fb som irene eliasson
    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  31. Grattis! Mina förslag är: Love, Alfred, Hugo, Henry. Jag har blivit följare på bloglovin´ och jag tror att jag blev nummer 477 eller 478.

    Gott Nytt år!

    SvaraRadera
  32. Jag gillar på facebook och har delat tävlingen där (Carina Henemo)
    Blev nr 13 att gilla inlägget.
    Mitt förslag på fina pojknamn är Emil, Adrian och Max.

    Gott slut och ett Gott Nytt År!!!
    /Carina

    carina.henemo@gmail.com

    SvaraRadera
  33. Jenny Thorsell2013-12-31 23:07

    Logan tycker jag är fint!
    ithorsell@yahoo.se

    SvaraRadera
  34. Jag är med! har även gillat på facebook, förslag till namn är: Liam, Oliver, Nicholas, Pontus och Vincent :)
    lelepela@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Herman, Sixten, Love, Johan, Erik, Karl, Gustav. Vi gillar gammal namn och brukar gå och läsa på gravstenar vad folk hette förr i världen.
    Hälsningar Anna
    elisabethsdotter@hotmail.com
    Gillar på facebook

    SvaraRadera
  36. Sandra Kaun2014-01-01 11:23

    Zacharias

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  37. Gillar på FB som Paola Allegrini

    Tipsat här:
    https://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini/posts/391160294351390

    Gillat inlägget som nr. 14

    Mina förslag: Elio, Elliot, Jamie, Matteo

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  38. Frida Bergner2014-01-01 13:26

    Jag är självklart med och tävlar.

    Stort grattis till bebben!
    Hugo, Mio, Charlie, Ville, Hampus, Lukas, Leo är namn jag gillar.

    Gillar Idun Minerals på FB: Frida Bergner
    Tipsar om tävlingen på FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152122373999767
    Följer dig via bloglovin sen tidigare, så gillar ditt inlägg som nr 15

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Rasmus!

    Har gillat på fb
    Gillar inlägget på bloglovin' som nr 16

    phebles_90[snabel-a]hotmail.com

    SvaraRadera
  40. ingeranneroom@hotmail.com2014-01-01 15:23

    melvin heter mitt barnbarn kallar honom för mel.

    SvaraRadera
  41. Jennifer Thelin2014-01-01 16:03

    Hej och ett stort grattis!
    Jag tycker Toby, Jason, Joey och Charlie är fina pojknamn.
    Kram och lycka till =)
    Jennifer (jenniferthelin@hotmail.com)

    SvaraRadera
  42. Finns många fina namn, men Christoffer och Alexander tycker jag är fint.

    SvaraRadera
  43. Elias, August, Frej, Gustav

    ttovelarsson@live.se

    SvaraRadera
  44. Gärna med :)
    Några namn förslag: Theo, Charlie, Ludwig, Love, Matthew & Connor.
    carolinesegs@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Hej och grattis så klart! Jag tycker att Hannes, Noah, Anders och Valdemar är fina namn. Jag gillar Idun på FB sedan tidigare.

    SvaraRadera
  46. Hej och grattis! Jag tycker att Hannes, Anders, Noah och Valdemar är fina pojknamn. Gillar Idun sedan tidigare på FB.

    SvaraRadera
  47. Jag är med :) Gillar sen tidigare & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Namnförslag...Oliver, Jonathan, Christoffer, Alexander, Max, Svante, Charlie....

    SvaraRadera
  48. Grattis till sonen !
    Jag gillar namnen Loke, Are, Dominic, Tyrre, Arn, Tor. Kommer inte på fler just nu :-)
    Men jag gillar namn från långt tillbaka i tiden som ni ser.
    Hoppas ni får ett bra år med er son !
    Jag gillar på Facebook, Malin Svensk Björck
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Ida Sjökvist2014-01-01 21:08

    Stort jättegrattis till sonen!
    Jag gillar namn som Rufus, Alfons, Milo, Mio, Molte, Olle, Tage, Bastian, Sture. Och där får jag stoppa förslag och den saliga blandningen av just sådana :)
    Hoppas ni haft en bra första dag på det nya året!
    Mvh Ida
    idakarin.sjokvist@gmail.com

    SvaraRadera
  50. Stort grattis till sonen!

    Förslag på pojknamn: Theo, Alvin, Elliot, Kevin.

    Jag tar även tre extrachanser:

    1. Jag gillar IDUN Minerals på Facebook sedan tidigare.

    2. Jag har tipsat om tävlingen i min blogg, inlägget hittar du här: http://surfinbabe.blogg.se/2014/january/tavla-om-make-up-kit-fran-idun-minerals.html

    3. Jag följer dig redan på bloglovin´ och blev nr 17 som gillade inlägget.

    SvaraRadera
  51. Love är fint tycker jag, men jag gillar också Alvin, Ebbe och Edwin.
    MVH Charlotte Hultman
    systrar(a)gmail.com

    SvaraRadera
  52. Namnförslag: Hemi, Baltazar.

    1. Gillar IDUN minerals sedan tidigare.

    2. Följer redan, blev gillare 18 på inlägget.

    3. Har även delat tävlingen på fb, men fattar inte hur jag länkar till det...

    SvaraRadera
  53. Grattis till sonen! Jag vill gärna vara med och tävla om detta kit, gillar/delar till min FB-sida (Renate Wretefelt)
    Mina namnförslag är: Isaac, Erik, Simon, Elliot & Alexander.

    God fortsättning på Nya Året!

    Mvh Renate
    wretefelt@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Jättegrattis till sonen!

    Mina förslag på namn är Jon, Alexander, Loke, Agaton

    Har gillat på fb (Helena Bertilsson)

    hg.bertilsson@gmail.com

    SvaraRadera
  55. Grattis till sonen!

    Har gillat sidan som Gunilla Egelstad.
    Min mail: gunilla.egelstad@hotmail.com

    Namnförslag: Leo , Love , Alvin och Leopold.

    Mvh
    Gunilla

    SvaraRadera
  56. 1. Jag är gärna med <3
    Mina förslag är: Melvin, Elias, Hugo och Wilhelm

    2. Gillar pà FB - Sofie Altuntas

    3. Delar tävlingen pà min FBlogg
    https://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/568300043246889

    4. Följer redan pà bloglovin och blev nr 19 att gilla inlägget

    MVH Sofie
    sofie.altuntas@gmail.com

    SvaraRadera
  57. Grattis till sonen!
    min förslag mikail,

    SvaraRadera
  58. Grattis till sonen! =D Mina namnförslag är: Benjamin, Tristan, Varg eller Thor. =)


    Jag har gillat och delat på facebook: https://www.facebook.com/sophiemichelle.persson/posts/390479147753766

    Sophie Michelle Persson
    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  59. Grattis till pojken <3 jag fick själv en liten son för fyra veckor sedan :) Mina namnförslag; Neo, Elwin, Tim, Tyr

    Gillar och delar på Facebook :) Lina Marie Borgström
    Kimmymone@gmail.com
    God fortsättning :)

    SvaraRadera
  60. Hmm...
    1. Petter såklart, Emrick, Agaton, Elliott, Algot, Alfred
    2 Gillar dig så länge vet du :) ja följer alltså

    kram kram

    SvaraRadera
  61. Mina namnförslag är Theodor, Hugo, Sven och Linus :D

    SvaraRadera
  62. Grattis!!!
    Mitt namförslag är Charlie
    Gott nytt år!!
    Helen

    SvaraRadera
  63. STORT GRATTIS!
    De tre vise männens namn är fina tycker jag: Melker, Baltzar och Kaspar!

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har tipsat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/419848378118661

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  64. Stort Grattis!

    Alexander, Aragon, Connor, Chaplin, Dominic, Dylan, Malte, Maximilian, Matthew, Nathan, Noel, Ryan, Sebastian, Tyler, William

    1. Jag har gillat Idun Minerals på FB som aya sunga-askert

    2. Jag har delat tävlingen på min blogg http://theartyfashionista.blogg.se/2014/january/vinn-en-make-up-kit-fran-idun-minerals-2.html

    3. Jag följer dig redan på Bloglovin' @ayaava / aya sunga-askert
    Jag har gillat inlägget (nummer 21)

    mvh,
    AyaAva
    mariaya.askert@gmail.com

    SvaraRadera
  65. Joar tycker jag är jättefint
    Gillar på FB (Carola Lind)

    Delat: https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151887105033543

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  66. 1. Jag gillar namnen Herman och Edvin
    2. Gillar på fb
    3. Har tipsat om tävlingen här https://www.facebook.com/ironnlid

    Lycka till med den lille!
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  67. Halloj,


    Här kommer lite fina pojknamn


    Alexander----Min bror Heter Alexander och själv heter jag Alexandra i mellannamn. Tycker det är jättefint.


    Jon---Ett gammalt fint svenskt namn


    Elliot----Heter mitt fadderbarn i mellannamn. Älskar det namnet, får mig att tänka på den snälla och gulliga draken Elliot.


    Delat få Facebook och gillat Idune där också


    Kramisar från


    Tesen

    SvaraRadera
  68. Kristina T.2014-01-04 13:04

    Vilgot.


    Kristina Turesson

    SvaraRadera
  69. Gillar på Facebook.

    Elton, Melvin, Rune, Bastian, Texas, Helge, Sture, Teus.

    Oavsett namn, så grattis till ännu en älskad!

    SvaraRadera
  70. Stort grattis till pojken! :)
    Mina förslag är Milton, Bastian och Viking.

    SvaraRadera
  71. Grattis till den lille pojken!

    Mina förslag är Milton, Bastian och Viking :)

    SvaraRadera
  72. Mitt förslag är Noah
    delar på facebook
    aasa.ullstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  73. Grattis till sonen! Mitt förslag är Hampus.

    Gillar på fb

    SvaraRadera
  74. Jag är gärna med :-)

    Grattis! Mitt namnförslag är Alvin

    Har gillat på FB, Åsa Olsson

    Här är min blogglänk

    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/january/5-januari-vinn-makeup.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  75. Älskar gamla kunganamn som går internationellt. Typ Edward, Richard, George, Philip osv.

    SvaraRadera
  76. Grattis!
    Jag älskar gamla kunganamn som även går internationellt. Typ Edward, Richard, George etc. Även Philip och Marcus är fina namn!

    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  77. Grattis =), Tycker Rasmus är ett fint namn.

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Stort grattis till den lille sonen!! :)

    Mina förslag är : William
    Charlie
    Anton
    Liam
    Albin
    Gillat på facebook
    Följt och gillat inlägg på bloglovin, fick inget nummer? :)

    SvaraRadera
  79. monika johansson2014-01-05 12:44

    Isaac/Isak är så fint! Grattis till pojken

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  80. Hej och grattis! Jag är givetvis med och testar lyckan! Gillar och delar på fb också för extra chanser! Jag har alltid gillat namnet Charlie men Vilde är också sött!

    Håller tummarna! Kram så länge!

    Anna M Rautila, mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Felix, Lukas, Findus, Didrik, Adam, Max, Jack, Abel, Matteus, Amadeus, Xander är några fina pojknamn :)

    Gillar på fb :)

    liindaa.n@hotmail.com

    SvaraRadera
  82. Jag tycker Billy.Grattis och njut av din bebis.

    SvaraRadera
  83. Ann-Kristin B2014-01-05 21:04

    Jag tycker Tobias är fint, det låter så mjukt,
    Gillar redan Idun på FB
    Länkat här: https://www.facebook.com/mitt.alterego/posts/571508042943775
    (trelleborg@home.se)

    SvaraRadera
  84. Först måste jag bara säga grattis!!
    Föreslår namnet Dean.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  85. Hej och grattis till lillen!!!
    Mitt enda och bästa förslag är Viktor!! Vår mellersta son heter det och han är verkligen en vinnare i allt han tar sig för!
    Har varken blogg eller FB så jag får bara en "lott".
    Lycka till!!
    Mvh/Hanna =

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!