2013-12-12

Vinn en lyxig pralinask från Choglad!

Ni som följt mig ett tag vet att jag älskar choklad. Jag hittade butiken Choglad (underbart namn) och som tur för er så ger de er chansen att vinna en ask med just sådana kvalitetspraliner jag själv går och skriver ner på övertydliga önskelistor till min man.

Choglad har färdiga askar såväl som lösa praliner för alla olika tillfällen, vardag som fest. Välj din ask och skriv gärna ett personligt meddelande som de sedan handtextar, en butik väl värt sitt besök.
Att ge bort himmelskt goda chokladpraliner i fina askar, det är lycka. Och att få ta emot dem är ännu större lycka. Det här är den perfekta presenten när du vill göra någon riktigt choglad. 

1:a pris Den vackra asken med 30 praliner, värde 395 kr.
__________________________________________
För att vara med ska du besvara frågan:

Varifrån kommer Choglads kvalitetschoklad?

Ledtråd

Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Gilla Choglad på Facebook.

(Skriv att du gjort det)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

 Tävlingen avslutas vid midnatt 18/12-13.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

84 kommentarer:

  1. 1.Jag är gärna med och tävlar. De kommer från Amedei i Italien.
    2. Följer dig redan på bloglovin, gillar inlägget som nr2
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  2. Svar Italien

    Delat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/12/lyxig-choklad-1812/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  3. Choglads chokladpraliner kommer från Amedei i Italien :-)

    SvaraRadera
  4. 1. Italien
    2. Gillat på fb (camilla millah öman)
    3. Följer redan så gillat, kan dock int se hur många genom telen? Hur ser man d ?

    Hoppas på tur. Min älskade far skulle bli överlycklig


    Kram // Millah
    Millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Jag är gärna med och tävlar! :)
    Choglads kvalitetschoklad kommer från Amedei i Italien.

    Gillar Choglad.se på facebook som Mirjam Skredsvik och gillar detta inlägg på bloglovin som nummer 5.

    Ha det så bra!
    mirjam_99@live.se

    SvaraRadera
  6. Chokladen kommer från Amedei i Italien. Mail: frida_didlelina@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Italien kommer chokladen ifrån.
    Vi är 7 som gillar inlägget på BL :)

    SvaraRadera
  8. Jag är med! Älskar choklad och detta ser ljuuuuvligt ut!

    Svar på frågan: Chokladen kommer från Amedei i Italien.

    Jag gillar Choglad på Facebook under namnet Liil Babustyle

    Tack för en supertävling!

    SvaraRadera
  9. Amedei i Italien :)
    Följer sen tidigare på bloglovin.
    Gillar på fb, Camilla Johansson

    Hoppas! :)

    SvaraRadera
  10. Jag är gärna med och tävlar.
    Svaret är: Amedei i Italien
    Gillar dem på facebook och delar tävlingen där: Emely Tuväng Korabik
    Gillar inlägget på bloglovin som nr 1. :)

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Amedei i Italien.
    gillar fb annika karlsson
    delar på bloggen http://flinkan69.bloggplatsen.se/
    Vad är det som får dig att må bra?
    Ja en liten bit god_____
    De finns i vit, ljus och mörk,
    några kommer i påse och några finns på burk.
    Annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  12. Amedei i Italien!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Svaret är Amedei i Italien. :)
    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  14. Svar: den kommer från Amedei i Italien
    Gillar på fb ^^

    SvaraRadera
  15. Jag är gärna med och tävlar, och Choglads kvalitetschoklad kommer ifrån Amedei i Italien.

    Gillar på FB (Sanna Kaakinen).

    Delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig sedan tidigare via bloglovin, och har gillat inlägget som nr 10.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Amadei i Italien

    Wallskog@bredband.net

    SvaraRadera
  17. Är med :)

    Svar: Amedei i Italien

    Följer på bloglovin (gillar inlägget som nr 11).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  18. Amedei i Italien.
    följer dig på bloglovin sen förut (kan inte gilla inlägg mobilt)

    Kram, hoppas att du föder barn nu ♥

    SvaraRadera
  19. myspys_88@hotmail.com2013-12-12 21:28

    Chokladen kommer från Amedie i Italien

    SvaraRadera
  20. Jag är med ;)
    Chokladen kommer ifrån Amedei i Italien =)

    Tipsat här:

    Följer redan på bloglovin!

    Mail:Kajssa@live.com
    Kram!
    http://roligabloggtavlingar.blogg.se/2013/december/tavla-om-choklad.html

    SvaraRadera
  21. Svaret är Amedei i Italien.
    Gillar som nummer 12 på bloglovin
    Gillar på fb, Dessie Borgström

    Hoppas innerligt på den här vinsten så fin
    skulle ge den till min mamma även om jag önskar att den var min
    men den kan glädja henne bättre än mig
    så den ska hon få för att kunna gotta sig <3

    Kraam & God jul!
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    dessie_2000@hotmail.com
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

    SvaraRadera
  22. Från Amedei i Italien! Mail: ottiliamolin@gmail.com
    :)

    SvaraRadera
  23. Amedei i Italien :)
    (annaholm92@hotmail.com)

    SvaraRadera
  24. Halvön Chuao, Venezuela.
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  25. De kommer ifrån Amedei i Italien.
    Gillar nu på fb, Linda Nyberg.
    Följer dig på bloglovin redan så gillade inlägget som nr 13 :)
    liindaa.n@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Amedei i Italien.
    jag gillar på fejjan
    tova midfjäll
    tovling@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag tar alla chanser jag kan få för...den här vill jag hemskt gärna vinna. ;)

    Gillar inlägget på bloglovin som nr 14, gillar på FB (ana nordlander lund) bloggat här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/12/13/10407146-vinn-en-lyxig-pralinask-fran-choglad/

    ...och svaret är Amedei i Italien! :)

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  28. Svar: Den kommer från Italien
    Har gillat både dig och choglad på fb

    SvaraRadera
  29. Från en chokladälskare till en annan... :) Jag är såklart gärna med! Svaret är Amedei i Italien.

    Jag gillar Choglad på fb (maria mattson).
    Delar tävlingen på fb https://www.facebook.com/maria.mattson.969
    Följer dig redan på bloglovin och gillar inlägget som nr 15.

    Mvh Maria

    SvaraRadera
  30. Rätt svar är: Amadei i Italien =)
    vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Rätt svar: Stockholm.

    tornkvistmarit@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Anita Nilsson2013-12-13 18:15

    Jag tror att den kommer ifrån Italien. Choklad skall vara god, och av fint märke, annars kan det lika gärna vara.

    SvaraRadera
  33. Åh, december är chokladens månad. Mmmm!

    Svar: Amedei i Italien

    Följer dig via bloglovin :)


    God jul!

    (Idapida@banck.se)

    SvaraRadera
  34. Svar: Amedei i italien
    Visst är choklad galet gott :3
    kokkthilda@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Muuuuums... ser ut som mina favoriter ;)
    Choglad kommer från Italien.
    Gillat Choglad på FB!!
    Lycka till med bäbisen / Anette

    SvaraRadera
  36. Svaret är Stockholm, Kallhäll
    är en liten gottegris, så¨nu gillar jag dem på FB!!

    perling2@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Hej!

    Svar: Amedei i Italien.

    Hoppas på turen!

    //Susann susbjo71@gmail.com

    SvaraRadera
  38. Hejsan.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta läckra choklad :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan är: Amedei i Italien

    Glad Lucia & Trevlig helg :)

    Mvh/ "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Amedei, Italien

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Chokladen kommer från Amedei i Italien.
    Gillar på fb (Annika Nilsson Pettersson)
    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/december/vittellersvart.html#comment
    Följer redan på bloglovin, blev nr 16 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  41. Jag har även gillat er på fc
    svaret på frågan är Amei från Italien
    från
    fia_hansen@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. De är italienska!

    Elisabeth McCann
    psychedelic6@gmail.com

    SvaraRadera
  43. Från Amedei i Italien.
    Mvh
    Amanda, xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Järfälla.
    Kanongottis om man vinner :)

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  45. Svar: Amedei, ITALIEN

    Håller tummar och tår :)
    /ISABEL P

    Extrachans: gillar Choglad på Facebook.

    SvaraRadera
  46. Jag är gärna med!
    Chokladen kommer ifrån Amedei i Italien.
    FB: C Care Regn
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2013/12/18-dec-vinn-en-lyxig-pralinask-fran.html
    Gillar på BL, vi är 16 st som gillar.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  47. Anna Lundqvist2013-12-14 18:39

    Jag är gärna med och svaret är Italien
    Gillar på fb - Anna Lundqvist
    Följer dig redan och gillar inlägget som nr 17

    SvaraRadera
  48. Svar :Amedei i Italien
    Följer CHOGLAD på fb samt gillar inlägget
    Följer dig redan på bloglovin så vet ej numret, samt gillar inlägget.
    Får 3 lotter tror jag...
    Älskar choklad så hoppas nu på en chogladjulklapp till mig själv.
    gustafsson.57@hotmail.com
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Svaret är Amedei i Italien.
    Jag gillar på fb, Tina Carlström.
    Jag delar på FB, https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Kram Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. chokladen kommer från Amedei i Italien
    nr 473 på bloglovin

    (ttovelarsson#live.se byt # mot @)

    SvaraRadera
  51. Amedei , Italien och kakaobönorna Criollo, Trinitario och Forastero – från halvön Chuao i Venezuela.

    mvh jan6937 at hotmail.com

    SvaraRadera
  52. Chokladen kommer från Italien!
    Jag gillar de på Facebook, och eftersom jag redan följer dig på bloglovin så gillade jag inlägget.
    (jen.kisk@yahoo.se)

    SvaraRadera
  53. Från härliga Italien!
    Gillar på fb-johanna andersson
    och dig följer jag sedan läääänge

    SvaraRadera
  54. jag är med
    svar: Chuao i Venezuela
    jenny.v@live.se

    SvaraRadera
  55. Åh, choklad från Amedei i Italien låter fint och jättegott, att få åka hem, och ge bort den asken till jul, skulle vara väldigt flott!

    God Jul!
    önskar Anna

    SvaraRadera
  56. Chokladen är från Amedei i Italien!
    Jag gillar även Choglads facebooksida, följer dig sedan tidigare på bloglovin och blev den 21a att gilla inlägget :)
    Mvh
    Anna
    anna_eiderbrant@hotmail.se

    SvaraRadera
  57. - Rätt svar är: Amedei i Italien

    - Gillar deras sida på Facebook (Sara Kramer)
    - Delat offentligt på Facebook: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/10152072842926628
    - Följer dig redan på Bloglovin men gillade inlägget och blev gillare nummer 22.

    Kram och sköt om dig och magen!
    sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  58. Hej!

    Jag är gärna med!

    Svar: Amedei i Italien.

    God Jul!

    Mvh
    Kristiina.
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  59. Den kommer ifrån halvön Chuao i Venezuela, jag gillar även dem på FB

    /Carola Wahlström - ozinko@gmail.com

    SvaraRadera
  60. Choglads läckra praliner blir i jul (om jag vinner) min oslagbara chokladfavorit ------jag ska njuta dom sakta, sakta, bit för bit !!..Svar på frågan: Amedal i Italien. ---Insänt av Elisabeth Reich, Ankdammsgatan 42, 17167 Solna

    SvaraRadera
  61. Hej!
    Är gärna med.

    Den lyxiga chokladen kommer från
    Amedei i Italien.
    Min familj är tokiga i choklad
    Hoppas nu få vinna så vi kan äta den i jul. :)

    Delar tävlingen på FB
    http://www.facebook.com/julianna.fredriksson1?ref=tn_tnmn

    Följer din blogg och gillar choglad på FB.

    Mvh Julianna
    mailadress: julianna@bredband2.com

    SvaraRadera
  62. 1. Kakaobönorna kommer från Sydamerika, men själva chokladen produceras i Italien!

    2. http://tavlingsbloggen.soclog.com/p/2013/12/?link=1387302712

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  63. Svar: Amedei i Italien.

    Gillar på F (Carola LInd) och har delat
    https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151854385228543
    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  64. Amedei i Italien.

    Jag har inte facebook så jag delade på twitter istället, där heter jag dockanlillan :-)

    MVH Alice

    aliice_92@hotmail.com

    SvaraRadera
  65. Svar: Italien

    Gillar på FB Eleonor Hållbus Dahlin

    Tipsat här: https://www.facebook.com/eleonor.hallbusdahlin

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  66. Svar: Formfarmen AB
    Gillar på fb och har delat tävlingen på min fb-sida
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  67. monika johansson2013-12-18 14:34

    Svar: Amedei i Italien.

    Hoppas på vinst!

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  68. 1. Svar: Amedei i Italien
    2. gillar på fb: Johanna Hellberg
    3. delat på fb: Johanna Hellberg
    4. följer dej sen innan så gillar inlägget som nr. 24


    johanna.hellberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. Stockholm är svaret till frågan din;
    Hoppas ett vinstbesked hamnar i inboxen min.
    Jag gillar och har delat tävlingen på Facebook såklart;
    Så att alla kan vara med att tävla om något så underbart.
    Följer dig på Bloglovin gör jag också;
    Så att uppdateringar kan jag hålla koll på.

    Delat: https://www.facebook.com/kylielarsson/posts/10151858780077321

    kylielarsson@gmail.com

    SvaraRadera
  70. Hej!
    MUMS!
    Svar: Ameidei Italien

    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag har även delat tävlingen på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/414778521958980

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  71. Hej!
    Chokladen kommer ifrån kakaofälten i Sydamerika. Gillar på fb Jessica Lund
    Med vänlig hälsning Jessica
    jippie24@hotmail.com

    SvaraRadera
  72. "världens godaste chokladpraliner från Amedei i Italien." Alltså från Amedei!

    SvaraRadera
  73. Hej svejs :)

    Jag är grymt nyfiken på denna choklad, så ... hoppas jag vinner ^^

    Choglads choklad kommer ifrån Amedei i Italien

    Allt gott,


    Åse B

    SvaraRadera
  74. SVAR: Den kommer från Amadeis lilla chokladfabrik i Toscana och kakaon kommer från Venezuela.

    Med vänliga hälsningar och en Riktigt God Jul.

    Eivor Eriksson

    SvaraRadera
  75. Italien!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner chokladen!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  76. Hej!

    Den chokladen ser god ut!

    Svaret är Ameei i Italien.

    Gillar på Facebook.
    Mvh Christa

    SvaraRadera
  77. Elisabeth R.2013-12-19 11:03

    Italien,
    Kram ELisabeth R

    SvaraRadera
  78. Svar: Italien.

    Per D

    GOD JUL(choklad)!=

    SvaraRadera
  79. ann-katrin j.2013-12-19 11:04

    Choglads kvalitetschoklad
    Italien - Toscana

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  80. Italien

    För en andra vinstchans har jag delat tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/sven.soderling

    Sven Söderling

    SvaraRadera
  81. Svar: Italien!

    Gillar på Facebook.

    Hoppas på tur! /4Håkan

    SvaraRadera

  82. Jag som är värsta chokladmonstret, hur lycklig skulle jag inte bli om jag vann detta? Chokladen kommer från Amedei i Italien. Jag har gillat på Facebook i namnet Hanna Palm och efter som jag redan följer sig på bloglovin så gillar jag inlägget och jag blev nummer två. Håller tummarna!
    / Hanna Palm, hannapalms.blogg.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!