2013-12-18

Weleda Vit Malva Body Lotion - testat!

Vi har testat en produkt ur Weledas nya babyserie Baby Derma Care och här följer vår utvärdering.
Weleda Derma Baby Care produkter tar hand om ditt barns särskilt känsliga hud från första dagen – med helt naturliga ingredienser. Vit malva verkar som ett lugnande och skyddande lager på huden och bevarar hudens fuktighetsgrad. Ekologisk vit malva och viol lugnar huden. Ekologisk kokosolja och ekologisk sesamolja ger huden intensiv vård. Parfymfri. Dermatologiskt testade för hudtolerens och testat på särskilt överkänslig hud.

Flaskan på bilden är en testprodukt och den som säljs i Sverige har naturligtvis svensk text.
Tidigare har jag testat Calendula-produkter från samma märke men då jag är doftkänslig och upplever att den serien har en väldigt stark så har jag haft svårt för dem. I övrigt uppskattar jag Weleda då de länge stått i framkant när det gäller ekologisk hudvård. Därför blev jag glad när jag såg att de lanserat en ny babyserie helt utan parfym men med samma ekofilosofi.

Lotionen är lättflytande, dryg och absorberas snabbt av huden. För att vara en lotion är den ganska fet och det gillar jag. Det går enkelt att smörja in småttingarna, och mig själv, och lotionen lämnar en blank yta som jag tycker om. Som jag skrivit tidigare upplever jag krämer som lämnar en yta som skyddande.

Doften påminner lite vagt om trolldeg, den är mycket svag och stör varken bebisdoft eller eventuell parfym om en vuxen använder krämen.

Vit Malva Body Lotion återfuktar väl. Liten har haft torra fläckar på benen och de har efter drygt en veckas varannandagsanvändande försvunnit.

Mellan som brukar vara ganska känslig för lotioner och tycker att det mesta svider, han är ganska torr, har inte känt av Weledas variant och det är ett gott betyg från min familj.

Weleda Vit Malva Body Lotion rekommenderas varmt som en daglig kroppskräm till såväl vuxen som barn.
- vs - 

3 kommentarer:

  1. Det kanske vore något för både mig och Viggo som är riktiga "torrisar" :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Ska prova det nångång. Har mest bara kört med Locobase tidigare :)

    Creme fraiche är ju toppen, finns så mkt gott man kan göra med det :)

    SvaraRadera
  3. HAHA, ja kanske det. Eller så kan man pynta den och ha som julgran? :D

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!