2014-01-26

Funkybox förvaringsask för våtservetter - testat!

För drygt elva år sedan skaffade jag oss en förvaringsbox från Natusan. Den ingick när man köpte deras våtservetter och stod redo vid skötbordet när vårt första barn gjorde entré. Asken följde sedan med länge, länge eftersom vi sedan dess fortsatt ha våtservetter som ett stående inslag i badrummet, även utan blöjbarn.

Av någon anledning kastade jag asken innan vi flyttade hit och det har jag ångrat. Lite väl mycket kanske. I vilket fall så blev jag glad när jag äntligen hittade en ny tillverkare av samma typ av förvaring - Funkybox. De är dessutom snyggare än den ask Natusan slutat tillverka och finns i massa färger och mönster.
Tanken med en förvaringsask för våtservetter är att den ska underlätta upptagandet av våtservetter och göra det smidigare, hålla dem fuktiga längre och inte minst försköna platsen kring skötbordet eller den plats du nu använder våtservetter. Ofta är förpackningarna rätt fula och det skadar inte att dölja dem i en neutral ask.

Tyvärr fungerar inte Funkyboxs variant som jag hoppats.

För att öppna asken trycker man på en knapp varpå locket studsar upp, det krävs ett relativt hårt tryck för att få upp locket men det räcker åtminstone med en hand.

Plasten i hålet där våtservetterna ska tas ur är vass. Jag river mig på fingrarna varje gång servetterna inte följer med upp och jag måste dra upp dem med fingrarna. Det är trångt för mina relativt små fingrar och nästintill omöjligt för maken att få ner fingrarna i öppningen.

När våtservetterna gör som man önskar, alltså följer med den tidigare upp och därmed gör att jag inte behöver stoppa ner fingrarna, så är det bara bra men tyvärr är det sällan det blir så.

Öppningen där man fyller på sitter i botten, varför förstår jag inte. Det hade varit mycket bättre om det var ett löstagbart lock istället, då hade vi åtminstone kunnat använda den som en förvaringsask utan den vassa öppningen/locket.

Då Funkybox inte fungerar som åtminstone vi önskar så är det inget jag rekommenderar.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Synd den inte funkar som den ska, den är ju rätt snygg! :/ Tack för varningen!

    SvaraRadera
  2. Vi har tupperwares förvaringslåda, finns två storlekar. Jag har den större, lite svårt att få tag på servetterna när det är några kvar i den stora annars tycker jag den är jätte bra :)

    SvaraRadera
  3. Ett vackert yttre är inte allt ... trist när saker inte fungerar som man önskar. Men hojta gärna till om du hittar den p e r f e k t a servettasken. Är ganska less på förpackningar som alltid går sönder och torra vårservetter ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har helt enkelt klippt/skurit av de utskjutande plastbitarna i mitten av hålet och sen filat lite så att det inte är några vassa kanter kvar - fungerar mycket bättre nu!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!