2014-01-11

Icke godkänd...

Gårdagens BVC-besök visade att minibrorsan inte gått upp så mycket i vikt som man hade önskat. 

Vi har fått en ny tid i slutet av nästa vecka och jag märker att jag tar det som en utmaning. Nu ska det tokammas och jag ska äta bättre. Det måste funka för jag orkar helt enkelt inte börja med ersättning, det är ju så praktiskt att ha maten färdigpaketerad och ständigt rätt  tempererad.

Så länge han inte börjar kräkas upp ett överskott känns det som en god idé.

Att jag inte är orolig beror på att han inte är det minsta missnöjd och ser välmående ut, trots sina små fågelben. Han är ju vårt fjärde barn och det gör ju sitt till. Hade det varit vårt första så hade jag säkerligen varit riktigt orolig och dessutom lagt skuld på mig själv och skämts för min usla mjölk. 

Det är säkert så att jag de första två veckorna ätit för dåligt så att mjölken inte runnit till så som den borde. Nu känner jag mig lugn och går all in tillsammans med amningshungern istället. 
- vs -

8 kommentarer:

  1. En liten böna tror jag minsann :) Hon var väldigt liten i maten, åt inte mycket men var nöjd ändå. Tur att hon är barn nr 3, annars har man väl sprungit till sjukvården jämt och ständigt ;) Och jag är som du, det är smidigast att amma. Ingrid började dricka ersättning när hon var 2 månader och jag var inte alls van att det skulle packas med flaska, termos, ersättning och allt vad det är VARJE gång man skulle nånstans ...

    Och puppa? Fjäril? Har jag sagt något i nån kommentar som jag inte minns? ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas han snart går upp lite så de på BVC blir nöjda :)

    SvaraRadera
  3. Du ska se att han snart går upp som han ska !
    Själv tyckte jag precis tvärt om med Viggo. Jag hatade amningen och tyckte det var så "praktiskt" med mat i flaskformat. Dessutom gjorde det att resten av familjen oxå kunde hjälpa till att göra jobbet ;)
    KRAM PÅ DIG !!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du tar det med ro. Man vet ju oftast bäst själv :)
    Hoppas han går upp bra i vikt nu då så dom slipper oroa sig ;D

    SvaraRadera
  5. Argh, skrev ett lååångt mess..men försvann det på vägen? Test test?!

    SvaraRadera
  6. Ät, amma och må så bra ni kan.
    Lycka till ♥
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Skönt att du tar det med ro för han kommer nog börja gå upp i vikt snart lillebror. Förstå att det är svårt att kunna avsluta saker, det tycker jag är svårt bara med ett barn ibland;) Och inte så tokigt att få mumsa på massor av praliner;) Stor kram till er!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!