2014-01-06

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att min kropp skapat fyra fina barn.
Även om det egentligen är världens mest naturliga så är det både otroligt och överväldigande.
Mm, självklart får min man cred för sin del i skapandet.

Blev jag irriterad på:

Att barnen måste ha längdskidor och pjäxor resten av terminen.
Det är meningen att de ska åka skidor varje idrottslektion så länge det finns snö och jag gillar inte att det räknas kallt med att alla har råda att köpa utrustning till sin barn.

Lärde jag mig:

Att trots att fyra bebisar kommer från exakt samma ställe kan vara så extremt olika.

Undrade jag: 

Om vi kommer komma överens om ett namn till vår son inom den närmaste.

Önskade jag: 

Att de stora barnen skulle sluta bråka.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att vi kommer in i bra vardagsrutiner och att småttingarna kommer sova middag vid samma tid.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

6 kommentarer:

  1. Jadu, då kämpar vi lite med samma sak. Tycker att jag har blivit den grinigaste o tråkigaste mamman som finns sen lillan kommer (och då har jag ändå bara två barn!).. :/

    Ska bli spännande höra vilket namn ni kommer fram till! Tog oss två månader att enas över sonens namn och en månad gällande lillan...inte ett lätt beslut alla gånger :)

    SvaraRadera
  2. tack för din kommentar i bloggen.. känns så hopplöst när man kämpat med de jävla kilona. men så blir jag blind av vågen också, man borde inte fokusera så mkt på kg men jag har alltid varit så..

    hoppas er helg varit bra och att ni hinner njuta av tillskottet trots tre andra hihi =)
    läste ditt inlägg om ditt mående häromdagen också.. hoppas det blir bättre och att du kan vända det. jag går hos BVC en gång i månaden för de har koll på mitt mående p.g.a min bakgrund med depression i flera år samt att jag hade det väldigt jobbigt i början på mammalivet. kändes skönt att läsa att jag inte var ensam på något sätt.. känns ju som man är den enda i hela världen som mår dåligt fastän man fått den finaste gåvan.

    kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det helt otroligt hur olika syskon kan bli! Här hemma har vi tre olika personligheter även om dom är ganska lika varandra utseendesmässigt :)

    Lycka till med namnet också! Här hemma har jag bestämt och sambon hållit med .Ibland fattar han att det inte är lönt att säga emot ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. 4 barn så häftigt, jag har ju 3 men hade gärna haft 4 men maken satte stopp kram Diana

    SvaraRadera
  5. Men herregud, hur kan skolan tänka att man ska ha råd med sådant? Det är ju jättedyrt. Blir faktiskt nästan litet upprörd.

    SvaraRadera
  6. Hej söta du! Ja tänk vad häftigt att du har fött fyra barn, riktigt bra jobbat;) Och att trots att man kommer från samma ställe kan man ändå vara helt olika, och det är ju det som är så roligt också. Alla blir en liten egen individ.

    Men oj förväntas man ha utrustning till alla barn, helt galet. Sånt är väl dyrt också och det är ju inte säkert att alla har råd. Väldigt dåligt av skolan tycker jag.

    Tack för dina fina ord inne hos mig, dom värmde verkligen, du är för rar!

    Många kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!