2014-01-13

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att badrummet ska kaklas. 
Och för att det snöar igen.

Blev jag irriterad på:

Folk som inte betalar sina vunna auktioner på Tradera.

Lärde jag mig:

Att inte lämna Liten med sin lillebror ens en sekund.
Den väna lila tjejen kan ställa till det rejält för en sådan liten bebis.

Undrade jag: 

Om det inte är dags att sänka Levaxin-dosen igen?
Måste ringa läkaren.

Önskade jag: 

Att det inte skulle kännas som en omöjligt att avsluta saker.
Ständigt avbruten - en fyrabarnsförälders lott?

Den kommande veckan hoppas jag:

Att minibror går upp i vikt och att hans mamma rekommenderas äta chokladtryfflar hela dagarna.
Eller praliner.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Så du har också råkat ut för dessa tradera-skurkar?! Blir så trött när man får en köpare på halsen som trilskas. En gång betalade köparen omgående. Men bara halva fraktkostnaden då hon tyckte jag tog för mycket. Så jag tänkte att då frankerar jag bara för den summa som hon vill så får hon lösa ut paketet. Tyvärr fick jag då inte lämna in paketet på posten, så jag vägrade skicka det innan hon hade betalat. TIllslut betalade hon. Men tänk om hon hade bara betalat det jag hade sagt från början?!

    Lycka till med pralinerna! Ska snart lägga upp ett recept på god chokladsås till glassen, ska bara hitta igen usb-kabeln till kameran :p

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika "roligt" att läsa dina listor, men visst är det irriterande då folk inte betalar för sin vinnande auktion på tradera. Varför ens lägga ett bud om man inte har tänkt att köpa det. :/ Hoppas lillebror går upp i vikt och att ni mår bra :-) KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!