2014-01-20

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att minibror gått upp i vikt.
Det betyder att jag måste fortsätta mitt frosseri.
För hans skull liksom.

Blev jag irriterad på:

Min man.
Och mina barn.
Men bara ibland.

Lärde jag mig:

Att ett nystädat badrum ser nystädat ut i ungefär en kvart när man är en fyrabarnsfamilj.

Undrade jag: 

Om jag borde skämmas för att jag längtar bort ibland?

Önskade jag: 

Att vädret skärpte till sig.
Att vintern skärpte till sig.
Hur mycket ska det storma?
Varför ser snön ut som i Sthlm?
Grådassig alltså.
Dags att klaga till SMHI igen.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag hinner avsluta det jag håller på med.
Vad som helst.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Härliga listan! Och här är snön vit och fluffig. Och äntligen är det inte tokkallt längre här! så kom hit till mig i ångermanlandsskogen så ska jag bjuda på fika och ett äkta vinterväder :)

    Tack också sötis för rösten <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul att läsa din lista, och nej, du borde verkligen inte skämmas. Då borde jag också göra det isåfall :) KRAM

    SvaraRadera
  3. haha här städar jag flera ggr om dagen.. och jag har bara en unge! men hon är en virvelvind.

    SvaraRadera
  4. Jag har taggat ner med städandet, är ingen ide :-/ Och jag längtar bort flera gånger per dag, kan bli tokig ibland! Så får man ett leende från lillan och allt är förlåtet... :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!