2014-01-17

Succé, Levaxin & Böcker!


Sådärja, mission accomplished!

Minibror har efter en vecka gått upp 200 g i vikt och är tillbaks på sin födelsevikt - godkänd! Han har även ökat på längden och följer sin alldeles purfärska kurva. Jag har slavat hårt under amningshungern och har ätit ätit ätit vilket uppenbarligen har gjort mjölken nytta.

Visste väl att choklad och andra godsaker var bra för kroppen...

Annars har jag haft hjärtklappning och svårt att somna, insåg att det troligen beror på att jag inte sänkt min Levaxin-dos sedan förlossningen och det borde jag naturligtvis ha gjort. Ringde vårdcentralen för att få det bekräftat och, heja glesbygden, läkaren ringde tillbaks efter tio minuter och sa att jag skulle återgå till den dos jag hade före graviditeten.

Med bara ett kapitel kvar på min sista deckare har jag nu beställt en ny hög med böcker. Eftersom jag är så långsam innebär det att jag kommer vara utan läsning till åtminstone tisdag och det är så trist. Jag vill ha en bok när jag lägger mig, det är det absolut bästa sättet att varva ner för mig.


Imorgon är det fyra veckor sedan vår stund i luften och jag måste säga att det än så länge rullar på riktigt bra med fyra barn. 
- vs -

10 kommentarer:

  1. Åh vilken liten sötis!!!! <3
    Vad skönt, man blir alltid glad när de små går upp som de ska :)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Gullungen <3 Och bra kämpat både av dig och mini, och ett bevis att godis är bra mot mycket! :)

    Och jag brukar lyssna på radio när jag går och lägger mig. Finns jätte många spännande dokumentärer som man kan ladda hem genom sr play appen. Ett tips om du blir boklös ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men hur söt är inte lillkillen då! Nu blev jag bäbissugen!

    SvaraRadera
  4. Men hellduttarna! Sicken sötnos, grattis än en gång!

    Varför inte köpa en kindle eller annan liknande läsplatta, då kan du ju ladda ner böckerna med desamma på någon minut. Själv har jag en kindle och jag klarar mug verkligen inte utan den. Har även en bakbelyst skärm så nån läslampa behövs inte. Superhändig!

    SvaraRadera
  5. Så söt!! Skönt att han kommit upp i födelsevikten nu, det måste ju vara för chokladens skull ;)

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt funkar bra!

    Tack för dina fina hälsningar, vi njuter för fullt av vår underbara Arwe <3 Jennie

    SvaraRadera
  7. Så fin han är lillebror och lite choklad är ju bra för det mesta! ♥

    SvaraRadera
  8. Sicken sötnos ♥
    Choklad är alltid bra!! hihi.. hur mycket jag än ska ner i vikt, så kommer choklad ändå alltid finnas med i mina matvanor :D
    Skönt han kommit ifatt..

    Hoppas du blir bättre med nu med rätt dos :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Så fin han är! :)

    sv. Usch ja, magsjuka är inte alls roligt.. förstår att du gör allt för att slippa det!
    Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!