2014-01-27

Tävla om Flygplan på dvd eller blu-ray!

Nästa vecka kommer äntligen Flygplan ut på DVD/BD och Disney ger återigen mina läsare chansen att bli en av fyra som vinner en härlig familjefilm!
©Disney
Från världen ovanför Bilar kommer Flygplan, en actionfylld komedi om Dusty, ett spridarplan vars jobb är att hålla ogräset borta från åkrarna. Men Dusty har högtflygande drömmar om att få vara med i en flygtävling, trots att han inte direkt är byggd för att flyga snabbt och han råkar dessutom vara höjdrädd. 

Dusty sätts på prov då han siktar på att nå höjder han aldrig trott skulle vara möjligt. Med lite hjälp ifrån sina vänner hittar han modet att våga mer än han var byggd för.
1:a - 4:e pris ©Disney Flygplan på DVD eller Blu-ray, värde 149 - 199 kr/st.
__________________________________________
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad är Dusty rädd för?

Psst, läs texten under bilden...

Skriv svaret som en kommentar och ange vilket format du önskar vinna. 
Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)
__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 5/2 -14.
Lycka till!
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

80 kommentarer:

  1. Höjdrädd.

    Delar på fb som jessica sundberg1

    Gillar på bloglovin som nr 3

    SvaraRadera
  2. Sandra Karlsson2014-01-27 21:51

    Svar: Dusty är rädd för höga höjder/är höjdrädd!

    * Om jag vinner spelar det ingen roll om det blir en dvd eller blueray! :-)

    * Gillar detta inlägget som nummer 4
    * Följer dig på bloglovin som nummer 484.

    Hoppas på tur då mina två grabbar älskar denna filmen! :-)

    Mvh Sandra

    SvaraRadera
  3. Sandra Karlsson2014-01-27 21:52

    Missade visst att lämna min e-mailadress!!

    E-mail: sanna_k79@hotmail.com


    (följare nr 484 som skrev nyss)

    SvaraRadera
  4. Anna Eiderbrant2014-01-27 22:39

    Vill såklart vara med även i denna härliga tävling. Du är bara för bra, älskar bloggen!
    Dusty är (oturligt nog) rädd för höjder.
    Jag gillar inlägget på bloglovin (nr 6) och har även delat det på min facebooksida: https://www.facebook.com/anna.eiderbrant
    Mvh Anna

    SvaraRadera
  5. Dusty är höjdrädd. En DVD tack. Följer redan på Bloglovin men blev nummer 7 att gilla inlägget. Sirinza@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Svar: Dusty är rädd för höjder, han är höjdrädd.

    Jag önskar att vinna i dvd-format.

    Gillar inlägget som nr 8 på Bloglovin.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Kristiina

    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag är med och tävlar om årets bästa film!

    Svar: Höjder. Dusty är höjdrädd.

    Mvh
    Magnus S

    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  8. Bengt Hjalmarsson2014-01-28 07:44

    Han är höjdrädd

    bengtgunnarhj@telia.com

    SvaraRadera
  9. Dusty är höjdrädd :)

    Jag önskar en DVD.. följer redan på bloglovin men blev nr9 som gillade inlägget!

    SvaraRadera
  10. Har en liten flicka som fyller 3 år nästa vecka som älskar Bilar mest av allt :) Nu har hon även fått upp ögonen för flygplan... fast i leksaksform än så länge. Tror hon hade blivit lyrisk om hon fick denna filmen :) Och lite variation för oss föräldrar som är ganska trötta på Bilar filmerna nu.

    Svar: Han är höjdrädd.

    Följer dej sedan länge & har gillat inlägget som nr 10.

    Ha en fin dag :)
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  11. Men vilken toppen tävling! Just nu bråkas det väldigt på kvällarna om VILKEN film grabbarna ska se. En ny, rolig, om flygplan (visste du att vi bor granne med en liten mini flygplats?) skulle säkert göra i alla fall några kvällar helt bråkfri. Vilket skulle vara otroligt skönt för mig och sambon ;)

    Rätt svar: Stackarn är höjdrädd.

    För extralotter: Jag har delat på fb (Elin Tegström) och jag följer dig sen läääänge plus att jag gillade inlägget som nummer ett.

    nu håller jag tummarna h å r t !!
    mail. elinteg81@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Dusty är rädd för höjder.

    Jag skulle vilja vinna en bluray åt sonen som är helt tokig i flygplan

    vicky_picky83@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Han är höjdrädd =)

    Önskar vinna på blu-ray.

    Extra vinstchans:
    * Delat på FB: https://www.facebook.com/desiree.larsen/posts/10152143787436259?stream_ref=10

    * Gillar inlägget på Bloglovin som nr 12

    Hoppas på tur :)

    //Desi
    larsensliv@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag vill vara med ! Flygplan är en av Viggos favvo filmer,
    och vinner "vi" blir det en fin present när han fyller år ! ( Gärna en blueray )

    Dusty är rädd för HÖJDER !

    Delar på facebook - M Mela Johannesson
    och följer dig redan med bloglovin så jag blev nr 13 att gilla inlägget.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Han är rädd för höjder...
    jimmybernhardsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Dusty är rädd för höjder. Önskar vinna filmen i Blu-ray!

    SvaraRadera
  17. å jag vill vinna filmen flygplan och ha en myskväll med mina barn nu när jag är ny opererad och har gips på min fot. svar på frågan är Dusty har högtflygande drömmar om att få vara med i en flygtävling, trots att han inte direkt är byggd för att flyga snabbt och han råkar dessutom vara höjdrädd. hoppas på vinst :)

    SvaraRadera
  18. Va tusan, då får jag göra ett nytt försök ! ( bekräfta gärna att detta kommit fram ! )

    Dusty är Höjdrädd !

    Delar på fb - m mela johannesson
    och blev nr 13 att gilla inlägget på bloglovin !

    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag är gärna med och tävlar! Nu har storgrabben på allvar kommit på att det är toppen att få sitta i mammas eller pappas knä och kolla på film. Och vi får lov att sitta ner och ta det lugnt en stund, så vi föräldrar uppskattar också detta :) Jag är säker på att han skulle gilla denna film, eftersom han är så fascinerad av flygplan och att Disney gör väldigt bra barnfilmer!

    Svaret på frågan är att Dusty är rädd för höjder, stackarn ;)

    Jag delar tävlingen på fb https://www.facebook.com/maria.mattson.969

    Följer dog redan på bloglovin och gillar inlägget som nr 14.

    Mvh Maria
    mirre2@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Och så glömde jag ju skriva att jag gärna vill ha en DVD om jag vinner :)

    Mvh Maria

    SvaraRadera
  21. Dusty är rädd för höjder!

    SvaraRadera
  22. Han är flygrädd!

    Bilar är den bästa filmen sonen har sett,
    speciellt när gummit på hjulen ryker så hett.
    Därför känns Flygplan helrätt,
    för att göra hans filmsamling komplett

    SvaraRadera
  23. Angela Helgée2014-01-28 13:34

    Dusty är rädd för höjder. Om jag vinner vill jag ha dvd.

    SvaraRadera
  24. Dusty är rädd för höjder!
    Jag följer på bloglovin (blev följare nr 485)

    Håller tummarna, för jag vet tre små (och två vuxna) som skulle bli väldigt glada för ny film till filmkvällarna :)

    SvaraRadera
  25. Gillar på bloglovin som nr 15 och svaret är höjder! :)

    Har bloggat här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2014/01/28/10509796-tavla-om-flygplan-pa-dvd-eller-blu-ray/

    Skulle jag vinna så önskar jag mig en vanlig dvd.

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  26. Han är höjdrädd. Önskar DVD eller Blu-ray

    Med vänlig hälsning

    Anja
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  27. Han är höjdrädd.
    Önskar DVD
    Gillar delar på FB,Eva Flood
    Följer i bloggen fick nr 486

    evaflood@telia.com

    SvaraRadera
  28. Jag önskar vinna dvd. Dusty är höjdrädd . Mvh Cecilia larssontirri@yahoo.se

    SvaraRadera
  29. Han är höjdrädd :)

    Vinner vi vill vi ha en blue-ray

    SvaraRadera
  30. Dusty är höjdrädd stackarn :(
    Önskar att vinna filmen på DVD...
    Kram Kram

    SvaraRadera
  31. Hejsan.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av ett åtråvärt exemplar av "Flygplan" :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan: Dusty är rädd för höjder.

    Blir lika glad ifall jag vinner filmen på DVD eller Blu-Ray :)

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Är gärna med.

    Dusty är rädd för höjder. Har jag turen att vinna skulle jag vilja vinna Blu-ray.
    Delat på Fb https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist
    Följer dig redan på bloglovin och gillat som nr 16.

    Håller tummarna.

    SvaraRadera
  33. han är höjdrädd, om jag vinner vill jag gärna ha dvd : )
    carola23@live.se

    SvaraRadera
  34. Är med :) Vill gärna vinna en dvd.

    Svar: Höjder

    Följer sedan tidigare på bloglovin och gillar inlägget som nr 17.

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  35. Jag är med och tävlar!
    Svar på frågan är: Dusty är rädd för höjder!

    Jag skulle vilja vinna filmen i Blu Ray till mina pojkar!

    SvaraRadera
  36. Dusty är höjdrädd!
    Vår son älskar allt som har med motorer att göra så filmen kommer bli älskad.
    Nu är vi inne på fjärde dagen av vinterkräksjukan och inser att Teletubbiesfilmerna har han växt ifrån. Önskar därför en film på Blue-ray för kommande sjukdomar och mysiga fredagskvällar!
    jenna_penna@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Höjder. Blu-ray.
    kristinagustafsson@live.se

    SvaraRadera
  38. Han är höjdrädd.
    Anna S
    anna_s_10@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Höjdrädsla.
    Om jag vinner vill jag gärna ha filmen i DVDformat.

    SvaraRadera
  40. Höjdrädd. Dvd. Karin Eriksson
    Smalbäcksgatan 2V
    72224 Västerås

    SvaraRadera
  41. han är ju höjdrädd såklart!
    vi vill ju se filmen i bästa kvalisort, så en blueray önskar jag vid vinst! =)

    delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2014/01/52-vitt-eller-svart-flygplan.html
    blev nr 19 att gilla på bloglovin

    lis1etavlar@gmail.com

    SvaraRadera
  42. Dusty är rädd för höjder.
    Vinner jag vill jag gärna ha den på blu-ray. :)

    SvaraRadera
  43. Dusty är rädd för höjder.
    Vinner jag vill jag gärna ha den på blu-ray. :)

    SvaraRadera
  44. Dusty är höjdrädd.
    Mvh
    Amanda
    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. jag är med!

    svar: han är höjdrädd!

    jag skulle vilja vinna på dvd :)

    länk: http://cattistavlar.vimedbarn.se/5-februari-flygplan

    catharinaottosson@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Svar: Dusty är höjdrädd. Det spelar ingen roll vilket format jag vinner, jag kan se på både DVD och Blu-ray.

    Jag tar även en extra chans.
    * Jag följer dig redan och har gillat inlägget och blev nr: 20.

    SvaraRadera
  47. Dusty är höjdrädd. Önskar filmen i dvd-skiva. kattis_zera@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. jag är jätte gärna med.

    svar på frågan. han är höjdrädd.
    om jag vann skulle jag vilja ha den i dvd.

    jag följer dig redan på bloglovin så gillade inlägget som nr 21

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  49. Han är höjdrädd :-)

    Jag vill gärna vinna en helt vanlig DVD-film.
    mrinda@swipnet.se

    SvaraRadera
  50. Jag är gärna med och tävlar om Blu-ray.
    Svar: Han är höjdrädd!
    Är följare på BL och har gillat inlägget, vi är 21 som gillar just nu.
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/01/5-feb-vinn-flygplan-pa-dvd-eller-blu-ray.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  51. Dusty är rädd för höjder.
    Jag vill ha dvd om jag vinner.


    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/january/5-februari-vinn-flygplan.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  52. Han är höjdrädd
    malinmal@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Dusty har högtflygande drömmar om att få vara med i en flygtävling, trots att han inte direkt är byggd för att tävla och han råkar dessutom vara höjdrädd. vill vinna DVD till en kille som behöver allt. :(

    SvaraRadera
  54. höjdrädd

    mvh janne at hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Han är rädd för höjder och jag önskar filmen i DVD-format :)

    Gillar inlägget på bl som nr 22 :)

    SvaraRadera
  56. Jag är absolut med och tävlar, då dottern och jag länge har önskat att se den här filmen. Vi önskar den gärna på Blu-ray, men egentligen spelar det ingen roll utan det går bra med DVD också.

    Svar: Dusty är höjdrädd.

    Har delat offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Följer dig via bloglovin sedan tidigare, och har gillat inlägget som nr 22.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Höjder!

    Blev nr 24 att gilla inlägget på bloglovin.

    Kram!

    SvaraRadera
  58. blu-ray, om jag har tur ;)

    SvaraRadera
  59. Dusty är rädd för höjder trots att han är ett flygplan.
    Jag hoppas, hoppas, hoppas jag vinner denna film i DVD-format.
    Katarina Olsen heter jag och nås på kattao6@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Höjdrädd.
    Önskar blu-ray.

    Tipsat på Fb: https://www.facebook.com/jenny.sjoberg.52
    Följer redan via bloglovin', gillat inlägget som nr 25.

    jenjonsjoberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  61. Jag är gärna med och tävlar. Dusty är rädd för höjder, höjdrädd. Har jag tur att vinna vill jag ha DVD.
    Följer dig sedan tidigare på bloglovin, gillar inlägget som nr 26
    Mvh liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  62. Karin Danielsson2014-02-05 09:31

    Dusty är rädd för höjder

    Extrachanser:
    1. Jag har tipsat på FB: https://www.facebook.com/karin.danielsson.10/posts/403241376480064?stream_ref=1
    2. Jag följer redan på Bloglovin, men blev nummer 27 som gillade inlägget

    Jag skulle helst vinna DVD, men även Blu-ray fungerar här hemma:-)

    /Karin
    (prinsessan1974 (snabel-a) hotmail.com)

    SvaraRadera
  63. Åh, vilken toppen-tävling! Jag är gärna med och hoppas vinna en Blu-ray. :-)
    Svar på frågan: Dusty är rädd för höjder!

    Extrachanser:
    Jag tipsar på FB (https://www.facebook.com/carolina.lorentsson)
    Jag följer redan på bloglovin, blev nr 28 som gillar inlägget där.

    Håller tummarna stenhårt! :-)

    SvaraRadera
  64. Svar: Höjder

    Delat på FB https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151949049358543?stream_ref=1

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  65. Han är höjdrädd

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Vill absolut vara med och tävla och svaret är att han är höjdrädd :) Jag skulle vilja vinna en Dvd film :)

    Jag tipsar om tävlingen på FB https://www.facebook.com/linda.granberg.79

    Hoppas på tur :)

    SvaraRadera
  67. Höjdrädd.

    Tipsar om tävlingen på min Facbooksida:
    https://www.facebook.com/stefan.ahsberg

    Har jag turen och vinner vill jag gärna få filmen på blu-ray.

    TTFN, Stefan
    sohsberg(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Svar: Höjder
    Vinner gärna en DVD =).
    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. Höjder!

    Föredrar blu-ray.

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  70. ann-katrin j.2014-02-06 19:34


    Han är höjdrädd

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  71. Dusty är höjdrädd!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner den filmen!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  72. Han är höjdrädd

    Jag har delat tävlingen på Fb för två lotter

    https://www.facebook.com/sven.soderling?ref=tn_tnmn

    DVD skulle jag vilja ha om det är så att jag skulle vinna

    Sven

    SvaraRadera
  73. Halloj!

    Dusty är rädd för häjder, knasbollen...

    Här hemma ser vi helst på Bluray!

    Mvh Alice

    SvaraRadera
  74. Höjder

    Vill helst vinna Blu-ray

    Mvh//Sanna

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!