2014-02-18

62 & Bak!

Mini växer och jag har nu fått ta fram kläder i storlek 62. Det är snart två månader sedan han kom och vi har det oförskämt bra när det gäller honom.

Det är fortfarande sjukstuga i vårt hem men rollerna byts av. Det är så trist att ha maken hemma från jobbet under så lång tid och inte kunna utnyttja honom. Eller, jag menar förstås, njuta av hans sällskap. Visst kan han ta hand om minibror när han väl sover och det har underlättat något. 

Tyvärr så är man som vuxen med feber rätt utslagen och ganska hjälplös. (Märk väl att jag inte skrev meningslös även om tanken tydligen slog mig.) Han mår iallafall något bättre och ska jobba imorgon så det blir jag och de tre yngsta som får hålla fanan.
Har hunnit baka Brysselkakor och Hurtbulle, den här gången med mandel och grahamsmjöl. Märker att jag gillar att baka flera saker samtidigt, att utnyttja den redan uppvärmda ugnen.

Vi får finbesök till helgen och för en gångs skull vill jag vara förberedd och det minsta jag kan göra är att fixa fika- och frukostbröd. Hoppas hinna orka baka en till sats kanelbullar eftersom jag tycker att bullar är det bästa utflyktsfikat och så vill jag baka semlor. Återstår att se om den effektiva mamman dyker upp igen.

Vilket fikabröd tycker du passar bäst till utflykten?
- vs -

5 kommentarer:

  1. Dessa stackars sjuka krakar till karlar. Min låg hela lördagen och han hade aalllddrrriiigggg varit så sjuk so då. ;D
    Måste pyssla om honom lite extra.
    Vad duktig du är som hinner /orkar. Jag har varken ork eller lust. Men den kommer nog tillbaka en vacker dag. Den där lusten. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  2. Usch,inget kul med sjukstuga stor kram till dig/Diana

    SvaraRadera
  3. Karlar blir verkligen sjuk när dom är sjuk. Typ döende. I alla fall om man ska tro dom ;)
    Skönt att han kvicknat till så efter jobbet idag kan han kanske hjälpa till lite hemma :)

    Och du ... kan du inte komma hem till mig och baka också? Jag lovar, jag är en toppenbra barnvakt, så jag kan passa barn medan du bakar! ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh brysselkakor var ju snjukt länge sen, det måste jag baka snart!

    Inge skoj med sjukstuga, hoppas att maken blir frisk snart.

    kram

    SvaraRadera
  5. Åh ja, sjuka karlar är nästan döende om man får tro det dom säger ;)

    Hm, fikabröd till utflykten? Några nybakta mackor med gott pålägg på tycker jag låter smarrigt :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!