2014-02-02

Fult och tråkigt...


Varje dag vaknar jag i ett rum som har den här vyn. <-----

En helt okej byrå som toppats med skräp, eller snarare saker som ska till sin plats men får ligga där så länge. Avskyr sådana ställen och vårt sovrum känns så väldigt provisoriskt i det mesta. 

Visst har vi både gardiner, kuddar och sängbord, garderober och överkast men det är ändå en ständig röra. Den stora hög med pocketböcker som lutats mot byrån väntar på sin hylla som ligger under Litens säng och samlar damm. Vill att den kommer upp på väggen men det blir liksom inte av.

Eftersom barnen delar ett litet rum finns det inget utrymme för deras kläder så de har en varsin garderob i vårt sovrum. Nu är det ju så att barn inte är världsbäst på att hålla ordning även om de båda gör sitt bästa med jämna mellanrum. Det ligger alltså kläder lite här och där. Vad är då smutstvätt och vad ska in i garderoberna? 

En förbannad röra, en dammig sådan och idag är jag sur på grund av det. Grinig och surmulen, negativ och allmänt tråkig att ha och göra med så jag satsar på att hålla mig undan så gott det går.

Imorgon är en ny dag och den dagen har jag säkerligen gått upp ett par kilon eftersom sura dagar är extra stora frossardagar. Hepp!
- vs -

5 kommentarer:

  1. !Kram!
    har full förståelse. Mår lika surt här över stök men ser ingen lösning heller :(
    kasta alla saker? Köpa en husvagn och stoppa in allt i? Skaffa en betjänt??

    SvaraRadera
  2. Mitt sovrum är sådär också.. En enda röra känns det som. Nu väntar jag på nya tapeter och efter det kan jag i alla fall äntligen börja fixa det lite som jag vill ha det :)

    SvaraRadera
  3. Förstår dig, absolut. Ibland orkar jag bara inte se eländet utan stänger dörren till det rum där det är som värst. Det kommer alltid en annan dag att ta tag i det. Men ibland blir man bara..galen!

    Kom å hälsa på, jag bakar bullar o bröd idag (istället för att städa) :)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där! Här ligger böckerna ute i lagårn. Ungarnas kläder lite här och där, trots att dom har en stor garderob. och saker som inte riktigt hittat sin plats än efter renoveringen ligger och väntar. Man kan bli knäpp för mindre ....

    Hoppas att det är lättare att blunda för "eländet" idag
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag känner så igen det där, tyvärr :/

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!