2014-02-13

Kan du va själv...

Min man läser inte min blogg. Han gjorde det i början men jag intresset falnade väl och det gör mig inget. Det är min blogg och min ventil.

Idag när han ligger med mobilen, säkerligen i någon slags kombinerad tristess och feberdimma uppenbarligen läser bloggen, så slänger han ur sig följande kommentar: 

- Vad många slarvfel du gör.

Jamen, tack älskling. Tack för din feedback.

Det är viktigt för mig att använda korrekt svenska och att undvika stavfel men som det är nu, och även ett tag tillbaks så är jag lite stressad. Det finns ingen tid för mig att gå tillbaks och kontrolläsa det jag skrivit, som jag skulle vilja. Jag gör mitt bästa, det bästa tiden och min ork tillåter.

Så du kan vara ett slarvfel själv.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Förstår dig. Avskyr också stavfel och andra misstag (gjorda av mig!), men nu blir det hipp som happ. När jag sitter vid datorn är det oftast när jag ammar och då blir det pekfingervalsen, det tar en jäkla tid och jag försöker skynda mig. Vill ju hinna så mycket som möjligt under den tid jag har på mig. Frustrerande ibland.

    SvaraRadera
  2. Haha! min sambo lässer a l l t i d min blogg. Och han har ganska bra koll på dom bloggar jag följer med, för dom brukas det kommenteras ifrån. Och ibland, en tråkig dag på jobbet tror jag minsann att han kollar in dom också, haha!

    ... men vad säger man, hela familjen är väl lite bloggskadad kanske?! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det e grymt imponerande att du överhuvudtaget hinner med bloggen, så det så :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. När gubben har Internet så läser han. Däremot får han ändå veta vad jag skriver eftersom hans kollegor läser den. ;-)
    Det är både på gott och ont. Men det jag skriver i bloggen är bara sådant jag kan säga till personernas ansikten. Står för varenda ord.

    Jag är lite arbetsskadad och stavfel lyser i ögonen. Det SKA vara rätt men ibland blir det fel. Speciellt eftersom jag för det mesta bloggar/kommenterar från mobilen. T9 är inte alltid bra. ;-)

    Andras fel bryr jag mig däremot inte om. För mig är det så självklart i en vardag med dyslektiker.

    Ventilera du på. Hoppas att hans ord var konstruktiv kritik.

    SvaraRadera
  5. Haha!!
    "slarvfel kan du vara själv", det är kärlek det ♥

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!