2014-02-08

Lördag hela dagen!

Skulle kunna börja med att undra vart tiden tar vägen för den är min ständiga fråga men jag låter bli. Gårdagen bjöd iallafall på lite hemmafix på eftermiddagen, den stund som Mini gick med på att ligga i vagnen. Tvättstugan fick sig en mindre piffning, det återstår fortfarande en del att göra därinne tills det är helt representabelt men det känns bra att ha kommit en bit på väg. Sovrummets byråtopp rensades, hurra! Nu står det enbart pynt men jag är inte helt nöjd än. Kanske måste jag shoppa lite...

Maken är ledig imorgon och min ständiga förhoppning är att han känner för att få upp Stringhyllan så att bokhögen lämnar golvet. Det ska även bakas bröd idag, något jag varit på väg att göra hela veckan. Bullar vill jag ha men det baket blir inte heller av. Minisemlor har familjen önskat och trots att receptet ligger framme så bakar de inte sig själva.
IKEA Hemsta är på väg hem till oss.
Gjorde en beställning till IKEA med den låga fraktkostnaden 49 kr. Det är inte billigt egentligen men med tanke på att det tidigare kostade minst 495 kr så är det ett kap. De har utökat sortimentet som går att köpa på nätet rejält och det gillar jag. Till veckan kommer en del grejer som bland annat gör att jag kan fixa köksklådorna och mer förvaring i tvättstugan. Det kommer även nya lampskärmar till köksfönstren. Skamligt men adventstjärnorna sitter fortfarande uppe...

För övrigt så fungerade det att klaga till SMHI, inatt kom snön och färgade allt vitt igen. Nu hoppas jag att den ligger kvar för det är så vackert!

Vad gör du en lördag som denna?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Det är ju riktigt smidigt att kunna shoppa på Ikea och "bara" betala 49kr. Det har jag inte ens tänkt på. Nu måste jag också spana in om de har det som jag är intresserad av i nätbutiken.

    Igår var det fotbollsträning för sonen och sen fick vi besök av mina föräldrar. Supermysigt.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  2. oj det var billigt med 49kr! men antar att det inte gäller om det är möbler.. men ska iaf kika och se om man kan beställa lite småplock =).

    sv, ja jag gillar inte heller att fastna på bild.. men tänker som dig, för barnas skull får man göra det.. då är jag inte ensam att tänka på det med samvetet.. vissa verkar ha sån himla koll på allting och pinsamt när man själv inte skriver upp allting.

    hoppas ni får en bra söndag =)

    SvaraRadera
  3. Jag har fortfarande julgardiner i köket, känn ingen stress ;)

    Men ja, man får ha det som ett delmål - egentid med karln när barnen sover! Rasslar bara till så är vi där, spädbarnstiden passerar ju så fort.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!