2014-02-06

Mini växer...

Här är de första kläderna jag köpte till minibror när han låg i magen, nu passar de.
Jag är imponerad över hur väl allt fungerar, det är en smidig liten kille som flyttat in till oss. Han äter när han är hungrig och ibland när han bara vill mysa. Han gråter relativt försiktigt när han vill något och anstränger sig för att försöka prata utan gråt och får ur sig de sötaste små ljuden. Han ler när vi ler och mitt mammahjärta brister.

Idag ligger frosten tung utanför mitt fönster och förhoppningen att det ska komma snö vaknar. Kan du fetglömma säger SMHI men det ser åtminstone finare ut när träden är vita igen.

Vi ska baka bröd idag, fika såklart och fortsätta det ständiga plockandet. Det tar aldrig slut? Plocka, plocka och plocka...

Vad ska du göra idag?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Så fin, så söt! VIlket mirakel det är ändå, att få en sådan liten vacker person :)
    Själv ska jag..gissa vad..plocka, plocka, plocka..och hämta på dagis.. Avskyr den biten, att behöva ta bussen för att hämta på dagis, att passa en tid...kan vara jättejobbigt vissa dagar! :(

    SvaraRadera
  2. Ja men herregud så fin lilla helikoptermini är!!

    SvaraRadera
  3. Så söt ju! :)

    Ja, jag trivs fortfarande. FAST jag får ju inte riktigt till den frisyren själv. Topparna böjer sig utåt och inte inåt som hon gjorde. Hur ska jag ha tid att fixa det? Fast ja, jag gillar det ändå :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh så himla söt han är :) Och tack för namnförslaget, ska föreslå Pixie för familjen :)

    SvaraRadera
  5. såå söt han är =)). så himla fina kläder också. rensade bland charlies bebiskläder för ett par veckor sen och kan inte förstå att hon varit så liten haha! skänkte bort det mesta, förutom några enstaka plagg som ska sparas om det blir fler barn i framtiden. sparade även för att göra en minnestavla eller minneslåda som alla gör. så det är inget eget påhitt, haha, jag blir så påverkad av omgivningen xD. måste fråga, har du skrivit upp allt det som dina barn lärt sig? alltså under det första året? vi har en bok vi fyller i om hennes första år och ska även göra en fotobok. men har ni gjort det med alla barnen? jag hade nog glömt att göra det om jag hade fått fler barn tror jag.. i a f om de hade kommit tätt hehe.

    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Va härligt att allt funkar så bra med familjens lillkille !
    Här blir det en lugn helg - jag har fått någon variant av "manlig förkylning" så bara vanligt soffhäng passar mig utmärkt ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. så himla söt <3

    Här snöar det massor. Har gjort hela helgen. Och så plusgrader på det, ingen rolig kombo. Kändes sådär igår när jag höll på att köra fast på plogkanten utanför grannens hus, haha!

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!