2014-02-26

Mosig skalle bra?

I den här tröttdimman jag vadar omkring i så har jag insett en stor fördel med att inte orka tänka.

Om jag ska göra något, exempelvis byta lakan, så är det inte längre ett superjobbigt oöverstigligt arbete. Tidigare, före trötthjärnan, så gick jag mentalt igenom varje steg i lakanbytet och gjorde det helt på egen hand till något stort och jobbigt. Något jag verkligen inte hade varken lust, tid eller ork till. Jag byggde upp det enklaste till något jobbigt.

Nu när jag varken orkar eller ens får för mig att tänka så långt så är livet mycket lättare. Det är liksom bara att byta lakanen.

Nackdelen är dock att jag halvvägs till sovrummet redan har glömt vad det var jag var på väg för att göra.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Haha, åhh vad jag känner igen det där! Lika irriterande varje gång man står mitt i rummet och funderar på "vad" man skulle göra .... men man får se det som lite extra vardagsmotion ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det där känner jag också igen! Glömmer bort flera gånger om dagen vad det var jag skulle göra ;)

    SvaraRadera
  3. FÖrlåt, jag skrattar, haha, men det är för att jag känner igen mig så! Det kommer andra tider..tillslut :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!