2014-02-12

Sick Cottage, feberyra och socker...

Är det influensatider nu? Det verkar som att något i den stilen drabbat Stor. Hon har sedan helgen haft feber med hosta och halsont och nu har hennes pappa smittats.

Liten har haft en sådan där natt jag hört talas om bland er andra, när de vaknar mitt i natten och inte somnar om. Trots ny välling, som brukar söva om henne, så skulle hon läsa böcker och använda sin Kurio och se på Youtube-klipp. Joråsatt... 

Samtidigt så hade Stor feberyror som gjorde att hon vaknade av gråt och skrik, panik och den allmänna förvirring feberyra ger. Hon var så rädd och frågade flera gånger "mamma, kommer jag att leva?". Stackars tjej...

Förhoppningen är att det var feberns väg ut ur kroppen och att hon snabbt återhämtar sig, Hon är den typen av tjej som ogillar att missa skolarbete, en egenskap jag är väldigt glad att hon har och erkänner att den inte har något med mig att göra.

Till slut fick Liten ligga bredvid mig och jag hade Mini på andra sidan, inte den bästa ställningen för en öm rygg och idag kommer jag säkert vara lite extra gnällig.

Viktuppgången som tydligt beror på det extrema frosseri jag ägnat mig åt den sista tiden har fått ett stopp. Jag tänkte först sluta cold turkey men det är ingen bra idé, direkt kom ångesten och det blir ett alltför stort fokus på det jag inte längre får äta. Bestämde mig för en mjukvariant och slutar att äta sötsaker på dagtid till att börja med.

Det klarade jag i en dag (måndag) sedan (tisdag) stod den en mockaruta på bordet som råkade slinka ner men jag börjar om idag. Så länge jag vet att det är tillåtet blir jag inte lika obstinat som annars och hoppas på en förändring av mitt sockerdrogande.

Sjukstugan har i vilket fall fått ställa in morgondagens besök medan jag håller tummarna stenhårt för att ingen av de yngsta blir förkylda och att de redan sjuka blir friska.

Vad gör du idag?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Nämen usch då! Hoppas stor och pappan mår bättre snart och att ni andra klarar er!

    SvaraRadera
  2. Runt omkring oss härjar vattkoppor och kräksjuka. Gubben klagar för halsont.
    Än står vi på benen.

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen dom kryar på sig snart och att ni andra klarar er!

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!